Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na pomezí principů detektivek, thrillerů a dobrodružných filmů se zahalen do mysteriózní atmosféry odvíjí metaforický snímek, který předkládá množství symbolistních a tematicky bohatých scén, přičemž nechává plnou volnost v interpretaci divákům. Apatický městský detektiv uvízne po jednom případu v lese daleko od civilizace, a zaplete se do tamního konfliktu o prapodivný strom rostoucí uprostřed louky. Ten na jedné straně umanutě chrání mladý poustevník, zatímco botanička přebývající v odlehlém domě se domnívá, že strom je původcem otravy půdy, která likviduje ostatní stromy v lese. Třetí stranou sporu je skupina výstředních lesníků, kteří mají se stromem vlastní plány. (Eiga-sai)

(více)

Recenze (15)

MM11 

všechny recenze uživatele

I kdybyste mnou drhli podlahu a pak napíchli na kůl, tak nepovím příčiny jednání nejeznodznačného hrdiny. Ten brouzdá v tomhle nečekaně zadumaném snímku po všech místech i nemístech za záchranu toho, co ještě zachránit lze. Režisér s povědomým jménem hraje žánrové kostky, kde místy vylosuje vtipnou vsuvku, aby náhle tak zahustil atmosféru, že sedačka v kině začíná být světelná jak paprsek. Atmosféra a doslova vzrušující čekání na další fígle svérázného tvůrce činí z Charisma i přes formální roztahanost nečekaně zajímavý film pro diváka. I když (dle mého) někde nevěděl ani on sám a ke konci zboří nebohému divákovi aspoň tu chabou snahu o pochopení. Intelektuální režisér žánry umí, atmosférou válcuje vše a hlídá si pečlivě nejasné symboly. Taková prověrka z filosofie někoho bez odpověďí naštve, ale na takový film se dle mého nejde zlobit. Jenom ten hlavní hrdina je pro mě věčnou záhadou... ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Film dokaze uchvatit svou atmosferou, ale prece jen sledovat hodinu a tri ctvrte, jak se par aktivnich pomatencu pretahuje o strom, se muze jevit jako trochu malo. Na druhou stranu, kdo by kdy cekal, za takova dejova linie dokaze byt i strhujici. Korme jiz zminene atmosfery snimku dominuje zretelny spiritualni modus. Jestlize ho divak prijme, pochopi, ze strom neni stromem, les neni lesem, policajt neni policajtem atd. Neni to zadne arcidilo, ale da se to nazvat prijemnou projekci. K videni na festivalu Eigasai 2009 v prazskem kine Lucerna. ()

Reklama

Cedr 

všechny recenze uživatele

Těžce metaforický snímek zabývající se rolí či vztahem individuality a společnosti. Konkrétněji asi spíš společenského řádu. Spoilery? Těžko říct, ale here we go. Osobně bych se přiklonil k interpretaci, toho že les je japonská společnost. Onen ústřední strom je západní svět, resp. jeho vliv či ideologie, která měla (má) bezpochyby na poválečné Japonsko naprosto zásadní vliv. Poté co je strom zničen bioložkou hlavní hrdina si najde jiný předmět zájmu. A to prastarý strom, který reprezentuje japonské impérium a jeho historii. Snaží se ho oživit, uvědomí si že tudy cesta také nevede a tak jej kompletně zničí. Začne však rašit nový výhonek, který reprezentuje nový společenský řád. Aby měl vůbec šanci vzniknout oba dva stromy (řády) místo původní snahy o koexistenci (či nějakou... evoluční syntézu...) musely být zničeny a společnost tak začíná od nuly v jejich troskách, viz. závěrečná scéna. A nebo také ne. Každopádně tradičně povedená atmosféra a kvalitní obsazení. Těch metafor bylo však trochu příliš, mám raději když Kiyoshi Kurosawa stojí aspoň jednou nohou na zemi. ()

WaraiOtoko 

všechny recenze uživatele

Ano, film je nelogický, divný, bez příběhu, zároveň si však myslím, že to je jeho myšlenka, hledání odpovědí na věčná témata jaký má život vlastně smysl a na jakých principech funguje. Proč by měl mít život jedince menší hodnotu než život společnosti? Za klad pokládám fakt, že film k vytvoření „mystické“ atmosféry nepotřebuje žádných nadpřirozených jevů, ale vystačí si jen s vyšinutými postavami (zejména „nezúčastněná“ hlavní postava mi přišla velice zajímavá) ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

[Eigasai 2009] Nehledejte děj u filmu, který je jednou velkou metaforou na otázku, kterou Kiyoshi Kurosawa nastínil na začátku, o kterém by se možná dalo říct, že byl zakotvený v realitě. Někdo si bohužel ani neuvědomil, že to jsou metafory, a tomu také odpovídá zmatenost a hodnocení filmu. Problém s hodnocením je v tom, že si každý může metafory interpretovat úplně jinak. Dost scén jsem moc nepobral a potřeboval bych film zhlédnout ještě jednou, ale Charisma na mě velmi zapůsobil. ()

Galerie (7)

Související novinky

Eigasai – přehlídka japonského filmu

Eigasai – přehlídka japonského filmu

22.01.2009

2. ročník festivalu soudobých japonských filmů začíná UŽ ZÍTRA, tedy 23. ledna, v pražském kině Lucerna, a potrvá až do 29. 1. Na každý ze sedmi promítacích dnů je i letos pro návštěvníky připraven… (více)

Reklama

Reklama