Komentáře uživatelů k filmu (3)

  • NinadeL
    **

    Z Občana Kanea tato Kariéra opravdu něco má, ale stejnou měrou má v sobě i budoucí Botostroj a Zaostřit prosím! a k těmto filmům se kloní mnohem blíže. Proti sólu Boháče bych neměla vůbec nic, kdyby se děj neodehrával v tolika epochách (1918, 1928, 1933 a 1948) a on neměl jen dvě různé masky. Na první pohled byla jeho nejstarší podoba nejpovedenější, ale její odlišení od několika mladších verzí se nevydařilo. Poměrně úsměvné bylo dvojité obsazení Vášové do role první Boháčovy ženy a zároveň jeji vlastní neteře, přičemž se jí změnila pouze barva vlasů. Linkers byl zajímavou figurkou, ale jeho čeština mi v Soudném dnu přišla srozumitelnější. Nicméně jsem maximálně alergická na kreace Rosůlkové (flintičky jakou součást uniforem malých školáků v ideální mussoliniovské Itálii), Kurandové (vesnická matička) a Medřické (ječák jak se patří), které v tomto filmu předvedly své klasické momentky. Zdaleka nejhorší byla ale nekonzistentní výprava a kostýmy, které se plácaly v čase a korunu tomu všemu nasadila Mme vypravěčka filmová kamera, která nám vysvětlila, že pointou celého tak bohatého příběhu, bylo poselství o nevhodném posluhování vrstvě, se kterou se už stejně zúčtovalo! Mimochodem, děkuji spoludivačce z předních řad projekčního sálu Ponrepo, která vynadala všem pochechtávajícím se a dokázala tak, že dělníci a rolníci nevyhynuli! ;) Jedna hvězdička za samostatný Boháčův výkon a druhá za extrémní podivnost, jaká se vidí jen v letech 1945-9.(17.7.2009)

  • Véča
    **

    Film šel do kin na podzim roku 1948, v době po únorové revoluci plné společensky velmi významných změn. Začala se zde již zcela výrazně projevovat rétorika levicové politiky, přesto se ale československý film ještě nedostal do schématické podoby budovatelských děl následujícího desetiletí a snažil se o využití uměleckých prostředků k výstavbě příběhu. Paralela s Wellesovým Občanem Kanem nespočívá pouze v námětu, ale zdánlivě i ve struktuře syžetu, jež je divákovi předkládán v několika flashbacích, tím ale jakékoliv souvislosti končí a nastupuje tvrdá kritika toho, jak peníze kazí člověka. Vrcholem pseudoumělecké narativní demence je pak vševidoucí kamera vypravěčka, která tvrdě zúčtovala s téměř všemi kvalitami filmu a o mnoho překonává nevěrohodnost kostýmů pro doby, jimiž spolu s hlavním hrdinou divák prochází. Z herců vyčnívá alespoň trochu svými kvalitami výborný Boháč a zcela výjimečně mi ani příliš nevadila Marie Vášová, jinak téměř dvouhodinová prezentace strojených a těžkopádných dialogů je opravdu náročná na diváckou pozornost. Ano a rovněž děkuji divačce z přední řady za sdělení, že dnes se přece točí ty samé filmy...(16.7.2009)

  • vitekpe
    ****

    Je to zvlastni film, se zvlastnim tempem...a musim rict, ze ja mam tyhle mirne bizarni kousky rad, a pozornost jsem behem sledovani rozhodne neztratil...Bohac jako karierista nezklamal. (i kdyz je to trosku naivni/zjednodusene podani)(9.12.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace