poster

Bez okolků

  • Česko

    Odplata

  • USA

    Point Blank

Krimi / Thriller

USA, 1967, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • neoBlast
    ****

    Britský režisér John Boorman, jeden z významné generace "Bezstarostných jezdců/Zuřících býků" je českým divákům známý jednak nejlepší adaptací artušovské legendy a pak hlavně svým legendárním Vysvobozením z roku 1972. O pár let dříve si ale střihl temný thriller, který přesně zapadá do období konce 60. let. Znalcům Odplaty s Melem Gibsonem bude hned děj trochu povědomý - ha, stejná kniha, která byla předlohou... Boorman ale kráčí v jednoduchém thrilleru hodně inovativně a hned několik jeho úvodních kroků diváka, když ne ohromí, alespoň zaujmou (práce se zvukem). Úmyslně prkenný Lee Marvin mi moc nesedl (charizma jako třeba z Michaela Caina či Clinta Eastwooda z něj nesálá), ale úlohu Walkera, emocemi šetřícího drsňáka, zvládá slušně. Jednoznačně stojí snímek Bez okolků za pozornost - nejenom jako záznam a důkaz bouřlivé doby ve které vznikal. 70 %(14.9.2012)

  • mm13
    ****

    Čarovné je, že ako to natočil Boorman, ten chlapík v skutočnosti nechcel peniaze. To bola len mimikra. On chcel späť to dievča, hlavne teda všetko, čo s jej zradou odišlo, ju konkrétne už asi nie. Keďže nevedel ako inak to získať, ako zoceliť tú ranu a vyplniť tú dieru, zabil všetkých, ktorí s touto jeho stratou akokoľvek súviseli. Hm, že vraj nie je nič horšie, ako ohrdnutá a oklamaná ženská. Je - Lee Marvin! (ďalšiu možnú rovinu tohto filmu odhaľuje tento komentár)(10.4.2010)

  • sochoking
    ****

    Mám rád takéto temné kriminálky s drsným týpkom v hlavnej úlohe, keď navyše drsnú a temnú atmosféru odľahčia občas scénky, ako brutálna pecka do gulí v psychedelickom klube, ktorý sám o sebe je spolu s černošským kvartetom dosť psycho, alebo Walker v akcii so žltým ďalekohladom. Alebo sa mi to zdá a takéto chujoviny si všímam iba ja?!(8.2.2015)

  • jondzavid
    ****

    Originál k Odplate s Melom Gibsonom je veľmi drsnou ukážkou poctivého akčného thrilleru starej školy. Lee Marvin je oveľa presvedčivejší ako Gibson a predvádza tu jednu zo svojich najlepších úloh. Akcia je nakrútená veľmi zručne a bez okolkov a v kontraste s flegmatickou charizmou hlavného predstaviteľa dotvára pôsobivý celok.(9.8.2005)

  • movie
    ****

    "You threaten a financial structure like this for $93,000? No, Walker, I don't believe you." Hrdina až téměř kavkovského rozměru (snaží se získat zpět peníze, které mu zřejmě nikdo nechce dát a každý se radši nechá zabít), mírně suréálná/psychidelická atmosféra, dokonalá režie, zvuk a střih (klapaní Walkerových podpadků a následné zjevení v době jeho ex-manželky), spousta asociačních feedbacků a velmi strohý Lee Marvin. Po shlédnutí POINT BLANK mi v hlavě uvízlo spoustu obrazů, kterých se asi jen tak nezbavím. Předloha Richarda Starka se dočkala dalšího z pracování ve filmu PAYBACK, ta je o něco zábavnější, ale rozhodně se s POINT BLANK nemůže srovnávat co se formy týče - ta je zde úplně dokonalá.(9.2.2010)

  • - Jedná se o první film, jenž se zčásti odehrává ve věznici na ostrově Alcatraz, uzavřené v roce 1963. (Javert)

  • - Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)

  • - Bez okolků se dostal i do projektu "1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete". (Terva)