Ricky je lehce psychicky narušený jedinec, který si v životě prožil své. Po propuštění z psychiatrické léčebny se rozhodne jít za svým jediným snem. Touží prožít život po boku Mariny, bývalé pornoherečky, se kterou se zhruba před rokem vyspal, když utekl z léčebny. Vystopuje ji, schová pod zámek a snaží se jí přesvědčit, že zrovna on by mohl být nejlepším otcem jejich dětí a ona jemu dobrou manželkou. Co všechno si musí ti dva prožít, než se to podaří, je obsahem tohoto barvitého a emotivního Almodóvarova snímku s mistrnými hereckými výkony Antonia Banderase a Victorie Abril.(anniehall)
Spoiler. To, že v citoch netreba hľadať logiku, je mi jasné. Ale tento vzťah bol aj tak príliš zvrátený. Bývalá pornoherečka a narkomanka podľahla zvodom svojho únoscu. Ok, divné, ale beriem. Skôr mi prišlo neuveriteľné, že jej to po chvíli schválila aj sestra, ktorá dovtedy na ňu dávala pozor. Pár scén bolo zapamätaniahodných, ale samotnému príbehu moc neverím.(23.6.2016)
Tak tohle byla zcela nepochybně nejúchylnější romantická komedie, jakou jsem kdy viděla. Nicméně otevřeně přiznávám, že jsem se skvěle bavila. Tento způsob namlouvání je notně originální, náramně přesvědčivý a ve finále i účinný. Bravo. P.S. A k tomu jsem si vyřešila i svůj osobní problém s vanou. Chybí mi potápěč!(21.11.2016)
Neuvěřitelné a nesdělitelné se v tomto díle stává i uvěřitelným, i sdělitelným. To ovšem neznamená, že obsah i zaměření ibersky divokého Almodorova filmu vyvolává jednosměrné nadšení. Na druhé straně nelze pominout bravuru, s jakou se nesnadné látky zmocnily jak filmový štáb, tak představitelky a představitelé klíčových postav vlastně komorního díla i scénaristické dotažení díla do obecnějších sociálních kontextů. Sbližování mezi oběťmi a jejich trýzniteli je známo i z teroristických vyděračských akcí a funguje i ve větších lidských množstvích. Pozoruhodná je skutečnost, že v podstatě zločinecký krok je motivován vlastně ušlechtilým záměrem a že podmínečný zdar má na hlavní mužskou postavu pozitivní psychoterapeutický vliv. Nepravděpodobné není nemožné: herecké kreace a temperament krále komiků (ale i neméně zdatného charakterního herce a operního i operetního zpěváka) Vlasty Buriana je druhým možným příkladem těchto neobvyklých postupů a změn. SPOUTANÁ stojí v každém případě nejen za zhlédnutí, ale i hluboké zamyšlení.(4.4.2016)
"Je mi 23 let, mám 50 000 peset a jsem sám na světě. Pokusím se ti být dobrým manželem a dobrým otcem tvých dětí." Jediné, za co jsem svému učiteli španělštiny vděčný (bože jak já ho nenáviděl), je fakt, že mě seznámil s Almodovarovou tvorbou. Do dnes sice nechápu proč se mi jeho filmy tak líbí, ale to vem čert. Pravděpodobně za to může ta bizarnost, která je Španělům tak vlastní, nebo možná ty ženy, kdo ví? Právě v Átame se vyskytuje hodně toho, kvůli čemu mám filmy z Pyrenejského poloostrova tak rád, ale bližnímu svému bych tento kousek nedoporučil. Přeci jenom to není nic extra, pokud tedy nemáte pro španělskou kinematografii v čele s Almodovarem slabost. P.S.: Banderas chrápající s otevřenýma očima - geniální.(16.2.2013)
"Spoutej mě!" vypadá v Almodóvarově podání spíš ještě jako hraní si s filmem. Jednotlivé scény jsou slušné, herci dobří, kamera chvílemi nápaditá, ale celé je to o ničem. Děj je střelený příliš na to, aby šlo o věrohodnou podívanou, ale málo na to, aby ona střelenost bavila (jako u Žen na pokraji nervového zhroucení). Ani žádného zamyšlení-hodného motivu jako v pozdějších režisérových filmech se jeden nedočká; je to stále jen (vcelku fádní) hra s jediným zapamatováníhodným momenten (TV reklama). Osobně mám též problém s vynucováním si čehokoliv (včetně citů) násilím, takže mi byli oba hlavní hrdinové mimořádně nesympatičtí, což k mému požitku z filmu rovněž nepřispělo.(20.10.2008)
MontyBrogan
Spoiler. To, že v citoch netreba hľadať logiku, je mi jasné. Ale tento vzťah bol aj tak príliš zvrátený. Bývalá pornoherečka a narkomanka podľahla zvodom svojho únoscu. Ok, divné, ale beriem. Skôr mi prišlo neuveriteľné, že jej to po chvíli schválila aj sestra, ktorá dovtedy na ňu dávala pozor. Pár scén bolo zapamätaniahodných, ale samotnému príbehu moc neverím.(23.6.2016)
Padme_Anakin
Tak tohle byla zcela nepochybně nejúchylnější romantická komedie, jakou jsem kdy viděla. Nicméně otevřeně přiznávám, že jsem se skvěle bavila. Tento způsob namlouvání je notně originální, náramně přesvědčivý a ve finále i účinný. Bravo. P.S. A k tomu jsem si vyřešila i svůj osobní problém s vanou. Chybí mi potápěč!(21.11.2016)
sportovec
Neuvěřitelné a nesdělitelné se v tomto díle stává i uvěřitelným, i sdělitelným. To ovšem neznamená, že obsah i zaměření ibersky divokého Almodorova filmu vyvolává jednosměrné nadšení. Na druhé straně nelze pominout bravuru, s jakou se nesnadné látky zmocnily jak filmový štáb, tak představitelky a představitelé klíčových postav vlastně komorního díla i scénaristické dotažení díla do obecnějších sociálních kontextů. Sbližování mezi oběťmi a jejich trýzniteli je známo i z teroristických vyděračských akcí a funguje i ve větších lidských množstvích. Pozoruhodná je skutečnost, že v podstatě zločinecký krok je motivován vlastně ušlechtilým záměrem a že podmínečný zdar má na hlavní mužskou postavu pozitivní psychoterapeutický vliv. Nepravděpodobné není nemožné: herecké kreace a temperament krále komiků (ale i neméně zdatného charakterního herce a operního i operetního zpěváka) Vlasty Buriana je druhým možným příkladem těchto neobvyklých postupů a změn. SPOUTANÁ stojí v každém případě nejen za zhlédnutí, ale i hluboké zamyšlení.(4.4.2016)
TommyLeeJape
"Je mi 23 let, mám 50 000 peset a jsem sám na světě. Pokusím se ti být dobrým manželem a dobrým otcem tvých dětí." Jediné, za co jsem svému učiteli španělštiny vděčný (bože jak já ho nenáviděl), je fakt, že mě seznámil s Almodovarovou tvorbou. Do dnes sice nechápu proč se mi jeho filmy tak líbí, ale to vem čert. Pravděpodobně za to může ta bizarnost, která je Španělům tak vlastní, nebo možná ty ženy, kdo ví? Právě v Átame se vyskytuje hodně toho, kvůli čemu mám filmy z Pyrenejského poloostrova tak rád, ale bližnímu svému bych tento kousek nedoporučil. Přeci jenom to není nic extra, pokud tedy nemáte pro španělskou kinematografii v čele s Almodovarem slabost. P.S.: Banderas chrápající s otevřenýma očima - geniální.(16.2.2013)
Ajantis
"Spoutej mě!" vypadá v Almodóvarově podání spíš ještě jako hraní si s filmem. Jednotlivé scény jsou slušné, herci dobří, kamera chvílemi nápaditá, ale celé je to o ničem. Děj je střelený příliš na to, aby šlo o věrohodnou podívanou, ale málo na to, aby ona střelenost bavila (jako u Žen na pokraji nervového zhroucení). Ani žádného zamyšlení-hodného motivu jako v pozdějších režisérových filmech se jeden nedočká; je to stále jen (vcelku fádní) hra s jediným zapamatováníhodným momenten (TV reklama). Osobně mám též problém s vynucováním si čehokoliv (včetně citů) násilím, takže mi byli oba hlavní hrdinové mimořádně nesympatičtí, což k mému požitku z filmu rovněž nepřispělo.(20.10.2008)