Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mohla mít vše, co jí napadlo, chtěla ale žít životem chudáků.
Bohatá Polly (Suzy Kendall) jednoho dne vystoupí ze svého šoférovaného Rolls-Royce na Chelsea Bridge a vydá se do Battersea, dělnické čtvrti na jižním břehu. Tady bez jakýchkoliv formalit snadno získá místo v továrně na sladkosti. Při práci u pásu potkává životem ošlehanou Sylvii (Maureen Lipman) i její zatím méně zkušenou sestru Rube (Adrienne Posta). V domnění že se jí tak podaří zatajit svou identitu, pronajme si Polly nevzhledný zastaralý byt v sousedství a ve špinavém bazaru nakoupí otlučený nábytek. Seznámí se tu s Peterem (Dennis Waterman), který nemotorně využije příležitosti a pozve jí na rande. Zatímco Polly je nadšená vším, co kolem sebe v novém prostředí vidí, Peter který v Battersea vyrůstal, sní o lepším životě a stydí se za svůj původ. Když Rube otěhotní a musí podstoupit nezákonnou interrupci, mezi Polly a Peterem dojde k prvním neshodám. (dopitak)

(více)

Recenze (2)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Zatím patrně nejlepší film z tzv. kitchen sink realism neboli éry filmů kuchyňského dřezu. Ve filmu se sice neřeší, proč se Polly dobrovolně o několik tříd degraduje (je to filmová adaptace románu, když o dva roky dříve byl natočen TV film v produkci BBC), nicméně Up the Junction je velmi cenným svědectvím třídních rozdílů soudobé britské společnosti, cenné jsou rovněž záběry "on location". Mimořádně se povedla hudba, která film žánrově odlehčuje, takže kromě dramatu můžeme snímek Petera Collinsona směle řadit i mezi muzikály. Suzy Kendall je dobrá herečka, i když mnohem větší příležitost vyplývající z charakteru rolí ve filmu dostali Adrienne Posta, Maureen Lipman a Dennis Waterman. Tip pro Filmový klub ČT. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Ne příliš zdařilé drama z éry kuchyňského dřezu. Kam se to hrabe např. na film V sobotu večer, v neděli ráno nebo Osamělost přespolního běžce. (50%). ()

Reklama

Reklama