• Pavlínka9
    ****

    Elizabeth Taylor byla - hlavně v tomto filmu krásná :) Mám ráda Dreisera a jeho díla, a 50.léta jsou plné patosu :D Tenhle film je monumentální, věřím, že opravdu tehdejší dobu silně zasáhl - nejen krásou Clifta a Taylor, ale také, jak je to skvěle natočené a zrežírované. Za mě je to opravdu skvěle vytvořené :) Doporučuji, i když nemám ráda přeslazené okecávačky a "romantiku padesátých let" :)(24.3.2019)

  • Pecival
    ****

    Narozdíl od jiných filmů s Taylorkou co jsem viděl, jí to tady opravdu velmi sluší. A protože i na fotkách co těď šmíruju nevypadá zle, takže to nebude jenom věkem, usuzuji že ji museli před filmy jako Kleopatra nebo Kdo se bojí Virginie Wolfové schválně zošklivit :) Jinak film je to rozhodně zajímavý s dobře napsanými charaktery. Čekal jsem postavu George Eastmana výrazně víc zápornou, ikdyž žádný dobrák to taky není. Montgomery Clift hraje super, stres z něho na plátně přímo prýští. Shelly Winters hrála svoji pasivní puťku také dobře, úplně jsem chápal ty jeho pocity.(1.3.2011)

  • Radyo
    ****

    Rozhodně zajímavý snímek s vynikajícím Montgomerym Cliftem. Jemu se podařilo zahrát svou roli zcela přesvědčivě a proměna jeho charakteru byla opravdu perfektně doladěná (žádné takové to "teď jsem ještě hodný a TEĎ už ne", jak to známe z některých filmů). Zato Shelley Wintersová svou roli tak úplně nezvládla. Elizabeth Taylorová vypadala sice relativně dost půvabně, ale ona nikdy nebyla na 100% můj typ, takže ani tady jsem z ní nebyl nijak výrazněji odvázaný.(29.3.2004)

  • Anderton
    *****

    Miesto na výslní sa na prvý pohľad tvári ako napínavý romantický triler, čím uspokojuje aj diváka, ktorý nemá záujem vo filme hľadať niečo viac. Na ten druhý a ďalší je to ale hlavne kritika spoločenských konvencií, pretože keď si preberieme situáciu, v ktorej sa Cliftova postava ocitla, tak za ňu nemôže ani jedna, ani druhá žena, čiastočne si za ňu môže sám, ale dostali ho do nej najma nezmyselné spoločenské doktríny (je zakázaný vzťah na pracovisku, dôležitosť spoločenského postavenia). Je zaujímavé sledovať a rozmýšlať, ako George vníma novú krásku vo svojom okolí, keď ju vidí iba v drahých šatách a drahom aute a či je príčinou jeho lásky k nej predstava života v luxuse, alebo jej krása. Stevens nepristupuje k postavám ako k prototypom, Taylor aj Winters hrajú mladé ženy z rozdielnych spoločenských vrstiev, ale sú zobrazené iba ako normálne zamilované dievčatá, najma v prípade bohatej dievčiny som rád, že nie je zobrazená ako jednorozmerná rozmaznaná pipka. Ak sme z noiroviek zvyknutí, že za nitky častokrát ťahá žena, tak tu je príčina nešťastia ukrytá podstatne hlbšie.(6.9.2013)

  • corpsy
    ***

    Ako film, to možno brať všetkými desiatimi. Kompozícia záberov a scén ( kamera, strih a zvuk ) je brilantne dovedená k maximálnej spokojnosti diváka. Ako príbeh, to možno brať z rôznych strán, pravdepodobne sa tu dočkáme rozdelenia diváctva do niekoľko skupín, či už ide o pohlavie, spoločenské postavenie, myšlienkové pochody. Tak či onak, preceňovanie je na mieste.(24.9.2015)

  • - Režisér George Stevens nutil Elizabeth Taylor opakovaně skákat do ledového jezera, přestože její matka protestovala, neboť Elizabeth měla zrovna menses. Sara Taylor jako starostlivá matka se údajně bála, možná trochu přemrštěně, že její dcera po té scéně nebude moct mít děti. Nechala proto do dceřiných smluv připsat, že nemusí první dva dny menstruace pracovat, a klauzule zůstala ve smlouvách ještě dvacet let. Této klauzule Elizabeth Taylor také později využívala v natáčení velkofilmu Kleopatra (1963). [Zdroj: J. Randy Taraborrelli – kniha Elizabeth] (Pavlínka9)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Theodora Dreisera, kerý byl inspirovaný skutečnou událostí. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Premiéra filmu se konala v Graumanově Čínském divadle v Hollywoodu 14. srpna 1951 a reakce kritiky i diváků byla jednoznačná – skvělý film. [Zdroj: Jiří Žák – kniha Elizabeth Taylorová – Nebezpečný život] (Pavlínka9)