Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shaqualyck
    ****

    Hodnotný studijní materiál pro všechny, které zajímá projekt World Press Photo, humanitární právo a příběh Kevina Cartera. Oproti pozdějším filmům Olivera Stonea je sice Salvador o něco méně kompaktní, což logicky pramení z občasné (možná i záměrné) epizodičnosti, kdy ze sebe režisér syrově nevybíravým způsobem sype drsné scény, aniž by divák stihl všechno to svinstvo pobrat a rozpoznat návaznost jednotlivých dějových fragmentů. Na podobné stěžovatelské úvahy je ale během sledování jen minimum času, neb co do příběhu je Salvador velmi silný a otevřený snímek, který před nikým a před ničím neuhýbá. Jedinci se slabším žaludkem následně možná vynechají večeři.(3.4.2009)

  • Vitason
    ***

    Hned na začátku své filmové kariéry nám Oliver Stone ukázal, jak je těžký život novinářův, když nemá v kapse ani dolar, když mu italská manželka vybílila dům a nenechala ani večeři v troubě a když jediné co mu zbylo je tlustý, věčně opilý kamarád. V takové situaci nezbývá nic jiného než vzít fotoaparát, kamaráda a hromadu alkoholu a vydat se opalovačku někam, kde zrovna probíhá válečný konflikt a sem tam něco vyfotit. Hned ve svém prvním filmu se Stone ukazuje jako veliký kritik americké politiky a nebojí se zdvihnout varovný prst směrem k Bílému domu. Škoda jen, že si ukousl až příliš veliké sousto a snaží se nabídnout jak politické machinace, tak lidské utrpení a zároveň silné emoce hlavních hrdinů a film tak ztrácí tah. První polovina snímku má silnější účinky než prášky na spaní a opravdu něco se začne dít až v té druhé. Za pochvalu stojí samotný závěr, Richardsonova kamera a když vezmu v potaz rozpočet, tak musím pochválit i výpravu.(7.10.2007)

  • kinej
    *****

    Úchvatný film o reportážních fotografech z doby, kdy ještě Oliver Stone neztratil soudnost. Stone zde kope na všechny stran, kritikou nešetří na americký režim ani komoušské revolucionáře. A hlavně film je názornou ukázkou toho, že Stone má své řemeslo v malíčku. Rozpočtové omezení na filmu nijak neuvidíte, naopak Salvador působí téměř reportážně a autenticky, se spoustou teoreticky nadbytečných propracovaných záběrů, které nemají žádný dějový význam, ale prohlubují realistické vykreslení světa revoluce v jihoamerické podání.(23.9.2013)

  • sulimo
    **

    Ale no tak, 81% ? To myslíte fakt vážně?! Nechápu, jak je někdo schopen tu snůšku neuvěřitelně stupidních dialogů, ze kterých si zaručeně (a dost možná jedině) zapamatujete nejprobíranější informaci, tedy klolik by vás v Salvadoru stálo děvče velice lehkých mravů, a co by vám za dvanáct dolarů udělalo, ocenit víc jak třema hvězdama. Od Stona nikdy nic velkýho nečekám a jeho fanoušek fakt nejsem, ale že takhle debilně dokáže nevhodným humorem a přehrávajícími herci zmrvit sakra vážnou situaci a ze Salvádorců uděla ochlasty a idioty, u kterých se dá život koupit jedním pivem, to je zkrátka moc a od režiséra Čety a Nebe a země, mě tohle mírně řečeno velice nepříjemně překvapilo. Celá ta krutost, příčina se smrskla ani ne na třetinu filmu, a ve zbývajících, respektive přebývajících dvou třetinách je tuna zbytečnejch, rádoby vtipnejch keců od amíků, kteří si samozřejmě dokážou udržet nadhled a "humor" za každé situace. Laciné, trapné, nepřirozené a Stone by měl dostat zákaz točit takhle seriózní témata. Už dlouho jsem se u filmu tak nenaštvala. Občanská válku a humor se nemá kombinovat, respektive ne takhle necitlivě a hlavně ne v rukou někoho, kdo o tom ví zjevně povrchní nic a ještě má tu drzost o tom točit filmy.(21.2.2012)

  • zette
    ****

    Film, na ktery clovek jen tak nezapomene. Velice emotivni snimek. Jedine co bych vytknul, je presprilis pitek v prvni casti ( stacilo naznacit o jakeho novinare a kamarada jde ) a vice bych se zameril na onu situaci v Salvadoru roku 1980 ( nevim, jak Americane, v Evrope ale lide uplne zainteresovani asi nebyli )... Jinak film hodnotim jako temer bezchybny, s vynikajici atmosferou a fenomenalnim hereckym vykonem Woodse. Ocenuji vyber temat, ktera si vesmes Stone nalozi na sva bedra a vnimam ho jako jednoho z nejvetsich reziseru poloviny let osmdesatych a devadesatych.(6.9.2008)

  • - Ačkoliv se film dočkal chvály kritiků, nedostal se do ditribuce v celých Spojených státech. Nicméně později byl znovu uveden, když v kinech uspěla Četa. (StarsFan)

  • - Film je založen na autobiografii Ricka Boyla, který je společně s Oliverem Stonem i autorem scénáře. (StarsFan)

  • - Scéna s vytažením zachráněné cívky fotografického filmu z podpatku byla Jamesem Woodsem, hrajícím novináře Richarda Boyleho, zimprovizována. To velice rozčililo Olivera Stonea, protože to byl poslední záběr potřebný pro film a protože měl na jeho natočení jen jeden pokus. Přesto Stone tuto scénu ponechal v konečném sestřihu a později se dokonce přiznal, že patří k jeho oblíbeným. (Aelita)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace