Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Někdy vás život náhodně dostane do situace, kterou nečekáte, ale musíte se s ní vyrovnat jako chlap! Nataša a Dominik se neplánovaně stanou rodiči. Nataša, úspěšná designérka hraček pro děti, dokáže rodinu lépe finančně zabezpečit, a tak se dohodnou, že hlavní část péče o novorozence převezme jako otec na mateřské dovolené Dominik. Ten přistupuje k úkolu s poněkud naivní představou, že mu poskytne dostatek času napsat konečně knihu, kterou dlouho plánuje. Chyba lávky! Dominik musí vynaložit veškerou vynalézavost, aby během prvního roku vůbec zvládnul péči o malého Čeňka, z níž se chvílemi stává boj o přežití. Díky soužití s malým človíčkem však také objeví, kolik podob může mít láska… (CinemArt)

(více)

Recenze (30)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

V době, kdy už má Landsman venku celých šest kousků Moderního fotra, nelze se divit, že se jeho otcovské příhody stávají námětem pro celovečerní debut další nadějné osobnosti naší populární scény. S takovým úvodem to nezní nijak lákavě, obsazení Mádla a Voříškové také není ničím překvapivým, ale minimálně z těch filmů, které Mádl táhl v poslední době (například Probudím se včera nebo Celebrity s.r.o.), je Fotr tím snesitelnějším. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

Letní KINO Nová zbrojovka/// Obsazení 9/10 Děj 9/10 Hudba 7/10 Prostředí 8/10/// PLUS: nejsou zde žádné dějové odbočky, které by komplikovali děj, žádný vyloženě záporák, který by hlavní dvojici šlapal po štěstí, je to o životě s dítětem, o pekle s dítětem, o strastech mladé dvojice, která k sobě lásku teprve bude muset najít, vše ale podáno odlehčenou a zábavnou formou MÍNUS: snad jediné co mi vadilo, že mi přišlo, že to je dlouhé, měl jsem pocit, že na to koukám dvě hodiny a přitom uběhla hodina, ale možná to byl záměr/// Shrnutí: Na tenhle film jsem se těšil. Můj mladší bráška by mohl vyprávět, mě to teprve čeká. No naštěstí mě film neodradil, i když je asi dost přesný, ale projít si tím musí (pokud chce, ale také pokud nechce) každý. Film nemá vyloženě špatné místo, pomalejší tempo je možná úmyslem, každopádně vyprávění je poutavé, humor lehký, nenucený a hlavní dvojice sympatická. Vedlejší postavy jsou o něco méně důležité, příběh nijak zásadně nekomplikují a ztvárněné jsou velice vhodně. Bavil jsem se a příjemně se na to koukalo./// Celkem 84%/// ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Asi takhle - myslím, že můj hlavní problém s tím filmem je prostě v tom, že mi ta výchozí situace, kdy je otec více či méně sám na výchovu malého dítěte, přijde dramaticky zcela nezajímavá a nevidím na ní ani nic humorného (asi proto mě třeba nikdy nebavil film S tebou mě baví svět, byť ten mi vadí z více důvodů). Je to prostě jen převrácený genderový stereotyp, tedy vlastně spíš trudná připomínka toho, jak zoufale rigidní a konzervativní tahle společnost je (ačkoli si všichni paradoxně o sobě myslí, jak strašně jsou liberální), jinak by nemohlo tolika lidem připadat komické něco, co by vlastně mělo být zcela přirozené. I když nevylučuji ani, že mě prostě neoslovuje Landsman jako takový, protože jeho blog jsem znal v době, kdy ho četlo pár lidí, a už tenkrát mě to strašně nudilo (byť jistou literární zručnost jsem tomu upírat nemohl, neboť ty bezvýhradně nadšené reakce čtenářů pod články mluvily za vše), podobně jako mi ten samotný název "Deníček moderního fotra" nikdy nepřišel nijak zvlášť nápaditý nebo vtipný, protože prostě jen odkazoval k tehdejší éře blogů, přezdívaných (někdy výsměšně) deníčky. (Malá osobní vsuvka - osobně mám tendenci řadit Landsmana po bok Xindla X, protože jsem oba objevil přibližně ve stejné době a v rané fázi jejich kariéry, kdy je znalo jen pár lidí, a dneska už dávno oba dokonale zparchantěli (zkomerčněli, chcete-li) a mám pocit, že jsou všude, a nebaví mě, což je minimálně v případě toho Xindla škoda, protože tenkrát uměl psát texty jako nikdo). Navíc pokud si to dobře pamatuji, tak na tom blogu šlo primárně o to, jaké psí kusy malý Čeněk vyvedl, a na tom byl postavený ten humor, zatímco ve filmu jsem měl intenzivní dojem, že postava Čeňka je (bohužel) zcela upozaděna, a počet vtipných situací, které dítě vyvolá, by šel v celém filmu spočítat na prstech jedné ruky (a to ještě těžce zmrzačené na cirkulárce), a tak je hlavní postavou, kolem které se vše točí, Landsmanovo filmově přikrášlené alter-ego, kterému se něco děje a nějak na to reaguje, a to je vlastně obsah celého toho - do jisté míry vlastně poněkud narcistického - filmu, který zřetelně nikdy neaspiroval na víc než jednorázově zabavit své (nenáročné) diváctvo. Haluzovy amatérské filmy jsem měl rád a ve své době se mi líbily, ale tento jeho celovečerní debut mě bohužel minul podobným způsobem, jako v nedávné doby Matky, nicméně nepochybuji, že své publikum si oba - podle mě vlastně dost podobné - filmy najdou zcela snadno, a bude se jim tam líbit přesně to, co mě tak zoufale míjí. ()

Marsik 

všechny recenze uživatele

KINO BENEŠOV - Bylo to...úsměvné, ale vlastně mě to zklamalo, čekal jsem víc. Osobitý humor Dominika Landsmana z filmu absolutně nebyl cítit a dívat se celou dobu na Jirku Mádla taky nic moc. 65% ()

TominoLa 

všechny recenze uživatele

Moc příjemné překvapení na to jak hrozný to má trailer. Nic jsem neočekával a jediným důvodem byl Jiří Mádl a Terezka Ramba. A  nakonec jsem se skvělě bavil. Trošku jsem byl zděšený u scény na koni, která mi vadila už v traileru. Zbytečně. :) Kritik si určitě něco k nakopmutí najde, ale běžný divák, který se chce v kině hlavně pobavit bude spokojený. 7/10 ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Po boomu s nedávným Prvokem, který přinesl náznak pro pomyslnou renesanci mezi českými komediemi, jsem u ukázek na toto dílo doufal, že pod hlavičkou Novy nevznikne další paskvil. Ona se už ale bohužel kvalitativně dost blíží konkurenční Primě a časy, kdy se jí podařilo podpořit dneska už klasiky jako Rafťáci nebo Probudím se včera, jsou tytam. S Jirkou Mádlem můžu už od malička vidět skoro cokoli, ale tahle stominutová infantilnost mě ani trochu neoslovila. A není to tím, že ještě nejsem rodič. Jsem ze tří dětí, co se narodily velmi blízko sobě a recenze naší mamky by zněla skoro totožně. [viděno v Letní kino Klatovy 18.8.2021] ()

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Už jsem to kdysi psal a napíšu to klidně i znova Mádl je na jiné úrovni než 90 procent českých herců zatímco o Kotkovi skoro vůbec neslyšíme (žije ještě vůbec?) tak s Mádlem jsem neviděl vyloženě sračku (neviděl jsem všechno třeba Modelář mě ani neláká to samé to co Mádl režíroval). Tady to vyloženě táhne ani Ramba není špatná a s Mádlem jí to pasuje  hodně zde oceňuji i humor tak moc jsem se u české komedie ještě nezasmál a celkově kino bylo spokojené. Menší výtka ke konci , který mě přišel hodně na sílu. 80 procent ()

malypivo 

všechny recenze uživatele

Příjemná komedie pro rodiče - mám pocit, že člověk bez dětí si některé momenty plně neužije... P.S.: Co je to za moderního fotra, když používá Windows XP? ()

DavidHolub 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná nová, česká komedie. Velké plus je samozřejmě herecké obsazení: Ramba, Mádl, Tomicová, Malý, Benešová, Polišenská ... Potěšilo, že to zase bylo něco jiného. Odcházel jsem z kina spokojený. /Zhlédnuto v kině - 75%/ ()

Karp 

všechny recenze uživatele

Těžké hodnocení... Obraz, zvuk:-), hlavní představitelé, to všechno je fajn, ale Deníček  moderního fotra je taková natahovaná nudle, která po určité době přestane bavit a konec v nedohlednu. Odcházel jsem z kina s pocitem dvouhodinového filmu a ve skutečnosti šlo jen o 101 minut. Z počátku je všechno v pořádku, poměrně rychlé nastolení problematické situace, lehce neobvyklé řešení a příležitost k zajímavým situacím a vyprávění. Konflikt a sok v lásce ještě tak nějak symbolicky proběhnou, ale to očekávané vyvrcholení:-) je jakési nepromyšlené, oddalované, marné. Vedlejší linky a postavy jsou spíše do počtu, takže ústřední dvojici v jejich zápasení s uvědoměním si vlastních preferencí příliš nepomohou a děj dále neposunou. Výsledné hodnocení: oddechový film, který nezanechá výraznější stopu. A jako obvykle vám musí film sednout. Někdo se v kině smál od první minuty, protože očekávané roztomilosti, rozpustilosti a zlomyslnosti v interakci s malým dítětem ho zkrátka baví, přestože jde jen o rozpracování tradičních stereotypů. Je to o osobním nastavení. 60%. Dodatek: zdá se, že český film začíná objevovat Roberta Jaškówa, který roli charakteristických figurek zvládá dlouhodobě přesvědčivě. Možná by si zasloužil i další větší roli třeba jako v Ženské pomstě. ()

RAFT 

všechny recenze uživatele

Konečně v kině parádní česká komedie která ,stojí za zhlédnutí.Mádl a Ramba se do filmu hodily .Komedie ve které, je parádní herecké obsazení.Za mě 75% ()

neo93 

všechny recenze uživatele

Tak to úplně nevyšlo. Po zhlédnutí traileru jsem se i docela těšil na film, ale to co jsem dostal, mě vůbec nesedlo, naopak dost zklamalo. Jasně, že jsem neočekával komedii, u které bych se neustále válel smíchy, ale když se člověk za celou dobu pořádně ani nezasměje, tak je něco špatně. Nedalo se samozřejmě ani čekat, že by snímek přinesl trošku důmyslnější humor, ale opakovat několikrát už tak jednoduché fóry (např. močení malého dítka na otce), není nejlepší nápad. Navíc, když jsou zprostředkovány podbízivou hudbou a nevhodnou kamerou. Těšil jsem se, že hlavní představitelé, Jiří Mádl a Tereza Ramba, jsou zárukou dobré zábavy, jenže ani to příliš nedopadlo. Zatímco Ramba svoji úlohu matky, která ihned po šestinedělí opouští miminko a jde do práce, dobře zvládá, Mádl v roli otce na plný úvazek, jenž se doma stará o malé dítě, zrovna nezáří. Je to ale spíše dáno samotnou postavou než jinak oblíbeným a schopným hercem. Sledovat postavu otce Dominika, který je na začátku naprosté nemehlo a postupně se z něho stane až super táta, se mi nelíbilo. Chápu, že za celý rok péče o dítě by se asi každý rodič zdokonalil, ale i přesto zobrazení a vývoj postavy se mi zrovna nezamlouval. A také by filmu prospělo, kdyby byl o něco kratší, resp. se mi zdál příliš dlouhý a zbytečně natahovaný, ačkoli má jen 101 minut. Nelituju, že jsem na filmu byl v kině, jelikož to byl jinak hezky prožitý večer, ale snímek už asi nebudu chtít v budoucnu vidět znovu. ()

255085349 

všechny recenze uživatele

Debut Jana Haluzy má sympatické gagy, umí pobavit, ale i dojmout, má výbornou orchestrální hudbu Ondřeje Brouska a skvělou kameru a střih. Je dynamický, střídá různé postupy, má uměřenou délku, uvěřitelné(!) hrdiny a nenudí. Jeden z lepších českých filmů tohoto roku. ()

Daertelon 

všechny recenze uživatele

Jako fanoušek originálního Deníčku musím bohužel říct, že film absolutně nevyužil potenciál. Landsmanův humor se ztratil kamsi do hlubin stereotypní české romantické komedie, která už fakt nemá divákovi co nabídnout. Ačkoliv příběh kopíruje (v rámci možností filmové stopáže a plátna) Deníček dobře, beztak je tam fokus na jiné linky než které já vnímám jako ty podstatné. Dítě je tu jaksi abstraktní pojem, je to věc, o kterou je potřeba se postarat, věc, která vydává zvuky a tropí neplechy. Ale zapomíná se na jeho osobnost, na dítě jako takové, na to, že je to člověk. Nepůsobí opravdově, jestli je mi rozuměno. Ramba se nevymotá z pozice vyčerpané matky, Hejlík zase z figury naprostého pozérského blba, nakonec je jediný, kdo má alespoň trochu rozvinutý charakter, jen Dominik. V důsledku toho celý film působí strašně na sílu, s účelem "podojit z té vyzáblé krávy ještě decku mlíka". Když se ale rozsvítí světla v sále a na plátně běží jména herců, říkáte si "safra, o čem to bylo?" Strašlivě, strašlivě prázdný film se špetkou původně geniální srandy. ()

MiniMinion 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě to bavilo až překvapivě hodně. Jasně, je to naprosto předvídatelný, dopředu víme, jak to musí dopadnout, ničím to nepřekvapí, ale prostě to baví. Mádl celý film s přehledem utáhl (nic proti výkonu Ramby, byla jako vždy skvělá, ale příběh jsme viděli hlavně z Dominikova pohledu, hlavní zodpovědnost tedy nesl Mádl), jeho postava byla dobře napsaná i zahraná, krásně byl vystižen jeho přerod ze sebestředného, nezodpovědného kluka v dobrého partnera a hlavně tátu. Občas probleskly nějaké zajímavé režijní nápady, které kamera dobře přivedla na plátno, obojí tedy chválím. Celkově prostě nenáročná, oddechová komedie, která sice asi ničím nevyrazí dech, ale rozhodně neurazí a pobaví. 7/10 ()

ForGump 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že Fotr je příjemná podívaná až mě to překvapilo. Mezi hlavní a klíčové vlastnosti tohoto filmu řadím především naprosto skvěle vybranou ústřední dvojici Mádl - Ramba, která funguje jako Emma Stone a Ryan Gosling. Mezi nima je chemie, která z toho ční. Mádl zapojuje svůj dobrý komediální talent a Tereza Ramba zase své mimořádně vyzrálé herectví a dechberoucí charisma, mám chuť říct, že je to naše aktuálně nejlepší herečka, ale to je jak víme vždy poněkud diskutabilní. Tato dvojice film táhne i v místy nepříliš kvalitním dialogu, který šustí papírem a v ději, který je opravdu supernaivní a čitelný od začátku. Nicméně na rozdíl od všech ostatních českých komedií není zpracovaný alespoň letargicky a suše, ale režisér Jan Haluza, který snímkem debutuje na poli celovečerních filmů, si zasluhuje poklonu za to, jakou dynamiku samotnému filmu nasadil a s jakými zajímavými nápady přišel. Filmů o nemluvneti, co hýbe dějem tu bylo už několik a v českém podání pokud si přečtete, že něco takového bude, tak to hned zvedá výstražný prst. Jenže klíčové je, že to dopadlo minimálně obstojně a až na pár místech, kdy z toho čiší některé ty stereotypy a klasické postavy, co můžete v těchto žánrech potkat, nebylo potřeba kroutit hlavou. A asi musím uznat, že pod vlivem Prvoka, který byl tak šílený, Matek, či psa Gumpa je člověk nastavený negativně aniž by viděl pouhou minutu z další české komedie. Naštěstí jsem byl příjemně překvapen a docela se i bavil. Konečně něco českého co není problém doporučit. 60% ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele

O Haluzovi jsem měl vážně dobré mínění, protože dokázal v Prvním akčním hrdinovi, že je to režisér schopný natáčet v našich kotlinách nadstandartním způsobem a Deníček moderního fotra mě v tom utvrdil. Jan Haluza nenechává od první minuty diváka vydechnout zběsilým tempem a střihem, dávkuje do něj symfonickou hudbu a vizuální fóry aplikuje přímo ve smrtícím tempu. Režisér totiž skloubil tuzemskou látku do skoro světového vizuálu a já moc dobře věděl, že po jeho krátkomentážním snímku předvede velké věci. Deníček moderního fotra je nejlépe natočeným filmem za posledních 20 let a možná si to udrží ještě déle, protože nastavil laťku sakra vysoko a jsem zvědavý, kdo se jí pokusí překonat a jak jí bude překonávat sám Haluza.         ()

Reklama

Reklama