Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Někdy vás život náhodně dostane do situace, kterou nečekáte, ale musíte se s ní vyrovnat jako chlap! Nataša a Dominik se neplánovaně stanou rodiči. Nataša, úspěšná designérka hraček pro děti, dokáže rodinu lépe finančně zabezpečit, a tak se dohodnou, že hlavní část péče o novorozence převezme jako otec na mateřské dovolené Dominik. Ten přistupuje k úkolu s poněkud naivní představou, že mu poskytne dostatek času napsat konečně knihu, kterou dlouho plánuje. Chyba lávky! Dominik musí vynaložit veškerou vynalézavost, aby během prvního roku vůbec zvládnul péči o malého Čeňka, z níž se chvílemi stává boj o přežití. Díky soužití s malým človíčkem však také objeví, kolik podob může mít láska… (CinemArt)

(více)

Recenze (268)

kingik 

všechny recenze uživatele

Jiří Mádl a Tereza Ramba si užívají radosti a starosti se svým narozeným plodem lásky - synkem Čenkem. A těch starostí je o poznání víc. Společné soužití, neřkuli klasické manželství, je přinejmenším dočasně vyloučeno, tudíž oba uzavřou vzájemnou dohodu spočívající v tom, že ze žurnalisty Dominika se na celý rok stane fotřík na plný úvazek, než odjede za speciálním studiem do Anglie, kdežto mamča Nataša se bude moci nadále věnovat své prosperující práci designérky hraček v prestižní firmě. A když vám neustále dítě nechce spát, řve na celý byt, únavou vám z každodenních povinností o jeho péči klesá chlouba i každý chlup na těle a největším zážitkem je procházka s kočárkem, zrodí se v hlavě rozmrzelého fotříka nápad sepsat o svých "pekelných" zážitcích internetový blog. Společníkem se pak na dlouhé měsíce stává diktafon, který zaznamenává poznatky mužské výchovy, a děda, ochotně přepisující hlasový záznam do psané podoby. Hlavní, s čím jsem se v souvislosti s filmem byl nucen vyrovnat, byla skutečnost, že autorem námětu je chlap. Ten chlap se pod své dílo, jež má literární původ, dokonce podepsal a doufám, že se skutečně jmenuje Dominik Landsman (ve filmu je k vidění v mini roli mlčícího taxikáře). Patrně je to jedinec dostatečně příčetný, ovšem svoji uvědomělostí nemálo připomíná literární elaboráty afektovaných žen v domácnosti, které pyj znají z vyprávění a svými postřehy na dálku hormo(nenormál)nálně rozesmávají  jednoduše smýšlející nakynuté hospodyňky. Normální chlap by takové knižní dílo sklapl po pár stránkách. Film se k mému podivu dal strpět. Vtipný jej moc neshledávám, je svojí skladbou a obsahem dost jednotvárný. Navíc zvolená image Mádla je naprosto otřesná, omšelý muž, brýle a nevzhledný vous, atraktivní Ramba by v reálu o takový hnus ani pohledem nezavadila. Mádl občasně dokáže být vtipný, a když nasadí svůj nakvašený výraz, je neskutečně šeredný. S Rambou jim to esteticky neladí, ovšem herecky válcují zbytek osazenstva. Vedlejší postavy totiž nejsou nikterak zajímavě posazené. Výskyt Lukáše Hejlíka coby expřítele a pracovního kolegy Nataši, větřícího svoji druhou šanci, není scenáristicky příliš propracovaný. Rodiče Dominika ztvárnila již tradičně obsazovaná manželská dvojka Pavla Tomicová a Ondřej Malý a také zrovna komediálně nestrhne. Malý ztvárnil bývalého hokejového trenéra, který ve svém vnukovi vidí budoucí brankářskou naději, což je na jeho účinkování to nejvtipnější. Rodiče Nataši hrají Lucie Benešová a Roman Zach, těm scénář nepřivodil žádný komediální náznak, jsou ve filmu úplně zbyteční a museli by se stát rodiči Ramby ve velmi brzkém věku. Režisér Jan Haluza se spojil scenáristicky s Marcelem Bystroněm, a režíruje dvojím způsobem - kvalitně i nekvalitně. A ten nekvalitní způsob natočení některých scén ruší ty sympaticky a povedeně natočené scény a pasáže. Katastrofální jsou kupříkladu scény natočené z perspektivy batolete, natahované ručičky plačícího dítěte jsou evidentně umělé, Mádlovi na obličeji přistávají zbytky odvrženého jídla, také dětský zásyp a moč, což je samozřejmě poznatelné, že autorem nebylo mimino, nýbrž asistence režie. Šílená je i scéna, kdy Mádl tryskem jede na koni po silnici, aby dohnal svoji milou, která ujíždí v taxíku, což mohlo být i vtipné. Jenže následná pointa vtipnost zcela zadupe. Charakterově jsou obě hlavní postavy poměrně rozličné. Dominik působí, že děti nemá rád, je však naprosto průhledné, že postupně svým otcovským povinnostem zcela láskyplně propadne. Nataša je hodná až nenáročná, pysky si kariérně začne hníst až posléze, skoro to vychází až na závěrečné kolo filmu, a jedním dítětem tahle dvojice nekončí. Ondřej Brousek hudebně zabrousil až k hudebním doprovodům rodinných filmů Chrise Columbuse, kde notová osnova vyznívá podobným způsobem. Debut to není nikterak pozoruhodný, ale ani zavrženíhodný. Prostě výsledek třeskutě nepobaví, zejména mužskou část publika. 5/10 () (méně) (více)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Shoda okolností tomu chtěla, že jsem téměř po sobě viděl dvě dospělé české romantické komedie, Terezu a Fotra. Fakt se mi líbilo to uchopení hlavních postav, které bez nějaké karikatury připomínaly skutečné lidi, i když situace kolem nich byly hodně hozeny do bláznivé komedie (a vedlejší figury trochu figurky připomínaly). A Ondřej Brousek složil výbornou hudbu. A vůbec, 70%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jako člověk, který byl časopisem Žena, muž a jiná pohlaví byl zvolen superotcem desetiletí má pro podobný film velké pochopení, byť ta zápletka je poněkud neortodoxní, ale zase filmová uznávám. Je to docela zábavný. Terez s Mádlo jsou na sebe zvyklý takže před kamerou no problema a zvládají své role v pohodě. Určitě český film, který dokáže pobavit napříč pohlavním spketrem ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Projekt Deníčku je komerčně hodně známý a úspěšný. Bylo jasné, že na zfilmovanou verzi se nenechá dlouho čekat. Výsledek jsem pak slýchával, že není zlý, dokud jsem ho sám neviděl. Z cynického originálu udělali naivní průměrnou komedii, ve které mě právě ta naivita hrozně nebaví. Jirka Mádla a Terezka Voříšková jsou super ve všech ohledech kdykoliv je vidím, ale tady mi to prostě nesedlo. Bohužel. ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $-miliónov║ Tržby USA ║ Tržby Celosvetovo $966,192▐ Spojenie dvojice Jiri Madl a Tereza Ramba moc nevyšlo, dosť bez iskry. /40%/ ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Sympatická česká rodinná komedie, která patří k tomu lepšímu, co se u nás za poslední dobu zrodilo. Né tak dobré jako Probudím se včera, ale určitě lepší nadprůměr. Humor povedený, Mádl a Ramba skvělá dvojka a jde z toho moc feel-good atmosféra. Bavil jsem se. 75% . ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Landsmanovo veledílo mě obešlo velkým obloukem. Jeho filmová podoba by však mohla bodovat nejen u rodičů. Haluza totiž přišel s inovativním režijním přístupem v čele se skvělou kamerou, který v rámci zatuchlé domácí scény značně vyčnívá. Humor cílený především na nezkušené rodiče logicky neosloví všechny, ale sympatické hlavní duo to lehce vyváží. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Deníček sebelítostného fotra. Nejsem k tomu nadhledu imunní, ale bez vysokých horeček, laryngitid a podobných parád je popisovaný baby doom kolem blátivé opičky stejně křečovitý jako ten přechod do roviny romantické komedie amerického střihu. Dlouhodobě mi nesedí Mádlův arogantní herecký projev, ale rád bych jeho postavu viděl za nějakých patnáct let ve dvojce, až na něj bude potomek srát jen obrazně. Na dávná inferna pak zavzpomíná s nostalgickou slzou v oku.. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Oceňuji snahu se trošku odlišit rom-comů s Langošem a i když mají producenti na palubě Voříškovou s Mádlem, neznamená to automaticky narvané kinosály a teď to tak trošku musí zachraňovat Netflix. Ani mně to téma nepřišlo tolik lákavé a to se blížím do té fáze života, o které je film především. Deníček moderního fotra je rozhodně dobře natočený a zasloužil by si větší hodnocení, ale zkrátka není tak výrazný aby si zasloužil větší slávu. A je navíc celkem nevěrohodné, aby 48mi letý Roman Zach hrál otce 32leté Terezy, nejen kvůli věkovému rozdílu samotnému. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

V době, kdy už má Landsman venku celých šest kousků Moderního fotra, nelze se divit, že se jeho otcovské příhody stávají námětem pro celovečerní debut další nadějné osobnosti naší populární scény. S takovým úvodem to nezní nijak lákavě, obsazení Mádla a Voříškové také není ničím překvapivým, ale minimálně z těch filmů, které Mádl táhl v poslední době (například Probudím se včera nebo Celebrity s.r.o.), je Fotr tím snesitelnějším. ()

castor 

všechny recenze uživatele

V záplavě limonádové nasládlosti tuzemských romantických komedií je tahle moc příjemným závanem. Nejenže patří k těm snesitelnějším, ale mnohé, co se odehrává na plátně, se tak nějak může stát i ve skutečném světě, který je většině českých filmařů evidentně na míle vzdálený. Oba mají své plány: on chce díky studiu v Anglii napsat vysněnou knihu, ona chce dál úspěšně promlouvat do designu hraček. Dítě na seznamu neměli. Jenže přeskočila jednonoční jiskra a bylo to. Po jednorázovém sexu přijde věcná dohoda: o miminko se postará Jiří Mádl, protože Tereza Ramba z práce tahá víc peněz. Tedy jen do doby, než on pláchne do vysněné Anglie. To, co následuje, naštěstí zdaleka není jen o dětském pláči a plných plínkách, ale je cítit hmatatelná osobní zkušenost tvůrců. Furt jsem čekal, kdy přijde nějaký bizár, kdy se tvůrci utopí v zoufalém sledu divných scén, kdy se postavy omezí na neustálé hihňání a vřískání. Nestalo se. Sice zhruba v polovině přibývá dojímání, slzení a opakování se, ale hravý Jan Haluza si z přednášek v olomouckém konviktu evidentně vzal to podstatné. Navíc naprosto trefil obsazení, kdy prostě Mádl s Terezkou nezpochybnitelný talent mají a Tomicová s Malým zase přenáší svou reálnou chemii. Svěží a na české poměry palec nahoru. Silné tři hvězdy. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Jakmile vidím žánr komedie (navíc ta naše česká), položím si hned otázku, jestli se na to chci vůbec koukat. Naposledy mě příjemně překvapila jen Teorie tygra, od té doby (marně pátrám v paměti) asi nic. Místo plnokrevných komedií u kterých se několikrát odbouráte, utíráte si slzy a po jejich skončení vás bolí břicho se točí jakési podivné taškařice "ze života", které v lepším případě jednou až dvakrát vyloudí mírný úsměv (někdy spíš úšklebek) na tváři. Protože správná komedie musí mít spád, kromě komických figur a komických scén musí mít propracované dialogy i správné načasování a měla by vyvrcholit nějakou tou třešničkou na dortu. Tady se ovšem žádného vrcholu nedočkáte, všechno plyne příliš líně a předvídatelně, žádný moment překvapení vás nečeká. Jirka Mádl má i přes svoje strniště a pytle pod očima stále spíše chlapecký vzhled, roli tatínka jsem mu nevěřila. Tohle je kategorie 30+ a já se někdy potýkám najít nějaký styčný bod s generací 40+. Možná je to pro třicátníky humorné je, já bych Deníček pojala spíš jako drama s úsměvnými vložkami, ale to by se tam muselo skutečně něco dít. ()

2Pac 

všechny recenze uživatele

Sympaticke…tvorcovia sa silno inspirovali “stylom americkej klasiky”…Madl to svojim sarmom uniesol v podstate sam… ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Body dolů za posledních zhruba 20 minut, kdy samozřejmě tvůrci potřebovali nějaké závěrečné drama. Jinak Mádlova postava je tedy hotový Superman. 55% ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Technicky zvládnutý film, který balancuje dost úspěšně ve správné rovině nadsázky. Ale ten základní motiv "nebudeme spolu" + "dítě se s tím nějak vyrovná" je tak nelidský (i když dnes zcela normální), že výsledný dojem z filmu je pro mě tichá hrůza ("Horror...... horror..........!") ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Svěží, obstojně vtipné i dynamické, bez trapasů a zbytečné vaty. Co se týká prcka, kolem něj fungují humory a emoce dost dobře. Co se týká romance, je na ní vidět, že je to ta smyšlenější část příběhu (a dík za přiznávající kličku těsně před koncem), v níž to sem tam skřípne. I tak se ale servíruje až nečekaně ucházející blbina, poplatná své blogerské předloze. Haluza do budoucna zaslouží trochu pozornosti - snad se nepodělá. 7/10 ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Kéž by naše město mělo takovej obchvat, jakým obloukem mě obešla předloha. Fakt jsem netušil, do čeho jsem se nechal ukecat a moje jediný přání bylo, abych se u toho za všechny zúčastněný necejtil trapně. Trochu smutný, kam až klesly moje požadavky na českou komedii, tak to ale je, já s tím určitě nezačal... Moje trojitá odměna je za příjemně civilní hlavní dvojku, za pěknou kameru a hlavně za to, že jsem nikde neviděl Langmajera s Holubovou. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Chci mít pravdu, nebo klid doma?'' ---  Po explozi českých romantických a já dodávám většinou příšerných komedií se nám tu zdá se objevil takový nešvar. Teď nemyslím ono slovíčko co psala soudružka učitelka na tabuli v Pelíškách, ale to co se z této činnosti chtěně i nechtěně občas podaří. Ano řeč je o rodičovství. Mladí vyjukaní rodiče, kteří si až do těhotěnství manželky většinou užívali svobody, koníčků a přátel najednou zjišťují, že mají doma malého tyrana. Pár z naší komedie to zjistí záhy. Respektive ono to není ani tak tím tyranem, spíše až neuvěřitelnými iluzemi o mateřské rodičů. A protože jsme v moderní progresívní době, na mateřskou jde Mádl, zatímco Rambice jde překračovat plán do rachoty. Naštěstí jsme v zaprděné, netolerantní české zemiččce a tak zatím nedošlo na rozkojování Mádla, pouze ohříval odstříkané mléko. Ale počkejme pár let... S Mádlem mám trochu problém. Jako rejža párkrát docela mile překvapil, ale párkrát mně osobně vytočil svými veřejnými průpovídkami k tématům jimž hošan podle mně moc nerozumí. Jako herce ho mám docela rád, ale záleží co chytne za roli. Tady to tedy zrovna byla slabota jak po scénáristické stránce, tak ohledně jeho výkonů. Řadil bych to někam k afektovanému ochotnickému hraní pro mateřskou školku. Mádl se ve filmu různě pitvoří, koulí očima, dělá obličeje...Bohužen ne ve vtipných momentech. Příklad? Každý kdo přebaloval svého potomka leckdy občas zíral. A kolikrát se divil jak to mohlo děťátko mít i na zádech... Někdy po rozbalení plínky byl rozbalovač i počůrán... A to se děje Mádlovi ve filmu neustále. Zatímco v reálu se člověk usměje a uhne, Mádl si to celou dobu nechá stříkat na brýle a celou dobu u toho dělá grimasy. Samozřejmě když miminko zapudruje, to si pšoukne a Mádl má bílý obličej hahahahahahahahahahha to je bžunda. A protože je to bžunda veliká počůrání je ve filmu opakovaně, to aby si divák užil tu komedii. A toho je tam více. Klišé na klišé. Ono samozřejmě na toto téma je těžké něco vymýšlet nového protože těchto komedií už tu byly mraky.  Tohle ale byla děsná slabota. Tereza hrála svůj standard a oproti Mádlovu obličeji má tu nespornou výhodu, že je z ní kus krásný ženský. Komedie se ke konci zvrtne v regulérní romantické drama takže Mádl vyždíme i nějakou tu slzičku... Slabota, slabota....  Dávám za 2 zapnutí fénu. * * ()

Související novinky

Finále Plzeň až k jádru českého filmu

Finále Plzeň až k jádru českého filmu

10.09.2021

34. ročník filmového festivalu Finále Plzeň se letos opět uskuteční na podzim. České filmové žně začnou 24. a skončí 29. září. Do kin od léta míří řada nových snímků a Finále je nabídne pohromadě… (více)

Reklama

Reklama