Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o mladém prodavači Havelkovi, kterému se splnilo jeho životní přání. V loterii vyhrál automobil svých snů Spartaka. Tak společně se snoubenkou zažívají zatím nepoznané štěstí a nemají ani tušení, že jim vysněné autíčko řádně zkomplikuje život... (oficiální text distributora)

Recenze (27)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Spartak v hlavní roli. Vtipná, lehká a barevná veselohra z volnějších časů, také proto, že zde schází obvyklý výchovný prst, vznášející se nad jednáním hlavních hrdinů. Lidé tady a teď. Starosti, radosti, lásky, nelásky. Také konexe bez kterých to zkrátka nejde. Ivan Palec s Jaroslavou Panýrkovou vytvářejí zvlášť sympatickou dvojici, procházející klasickými omyly a nedorozuměními, které jim přinese nečekaná výhra vysněného automobilu. I ve vedlejších a epizodních rolích se vystřídala plejáda vynikajících herců, z nichž největšího zastoupení se dostává generaci předúnorových komiků v konkurenci s těmi, kteří teprve vstupují na pole humoru. Josef Bek zaujme především změnou charakteru, zatímco ještě nesmělý Vladimír Menšík překvapuje svou výřečností a naprosto spontánním projevem. Bonusem se potom nabízí zachycení rodícího se fenoménu jménem Jiří Suchý, který ve filmu zazpíval vlastní píseň Dívka s měsíce. Zlehka se zasmát na konci padesátých let nebylo zcela určitě snadné. V případě Hlavní výhry se o to tvůrci alespoň pokusili. A nikoli neúspěšně. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Intelektuálně silně deficitní prodavač ve fotopotřebách v Bílé labuti a hladná Pravuše aneb Filmové bizarnosti jako předzvěst konce budovatelské epochy. 27letý Jiří Suchý zpívá Dívku z měsíce. Přihodíme pěkné záběry z nábřeží u Národního divadla v Praze i odjinud a ty dvě hvězdičky s odřenýma ušima to hodí. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Strašlivě obsazená motoristická komedie. Shluk dobových reálií souvisejících s nabytím, údržbou a správou automobilu probarvují meditace o partnerském soužití, soudružské podpoře, zaměstnanecké loajalitě a spolubydlení. Stereotypy se na té přesvětlené scéně proměňují v pohádku, které nejlépe okouzlí po maďarském povstání… netřeba povstat, postačí vsadit se a jet… ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

O filmu jsem věděl, že je plnej záběrů z dopravy v Praze a vyskytuje se tam několik historicky zajímavejch dopravních prostředků, tak jsem se na to podíval. Čekal jsem nějakou stupidní agitku ve stylu Dovolená s Andělem nebo něco podobnýho, ale překvapivě ve filmu žádná politika, propaganda ani třídní boj neni. Je to celkem obyčejnej příběh o tom, jak jeden prosťáček získá dílem náhody auto a přináší mu to různý komplikace, závist okolí a podobně. Humor je sice ve většině případů poněkud prostoduchej, ale ani dneska vyloženě neurazí, herecký výkony jsou na slušný úrovni a navíc je to natočeno na celkem kvalitní barevnej film. Podle mě tohle dílo mělo na svou dobu světový parametry (nebo jak to nazvat). V lecčems se to dá přirovnat k francouzskýmu filmu Výhodná koupě z roku 1961. Za povšimnutí stojí maldej floutek Jiří Kodet v nepatrný roličce a na svou dobu opravdu krásná mrcha Valentina Thielová, která hlavního hrdinu se Spartakem pošle do hajzlu, protože právě přijel před restauraci chlápek s Chevroletem. Upřímně řečeno by mě zajímalo, jestli ty, co to tady komentujou, vůbec film viděli, když tady jeden dokonce píše, že je to krimi. 70% ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Nějak ty filmy z přelomu padesátých a šedesátých let nemám rád - působní dneska nechtěně komicky a velmi zastarale (takový archaický pocit nemám ani u sledování u filmů prvorepublikových a protektorátních, kde se dá nalézt větší spojitost s dnešní dobou - holt kapitalismus je kapitalismus). Film, kde je hlavní postavou auto, to se mohlo natočist opravdu jenom na sklonku padesátých let - která jakoby najednou chtěla splatit divákům dluhy, nadělané budovatelskými filmy, kde všichni jenom pracovali a budovali naši milou vlast. Ovšem ani tento automobilový film, ani jiné (třeba velmi podobně laděná "Slečna od vody", "Štěňata", "Nebo páté kolo od vozu") se do dějin československé kinematografie nezapsaly. Prostě jenom přišly, zaujaly svou generaci a odešly. Je smutné koukat na štěky kdysi prvořadých áčkových herců - Gollové, Ferbasové, Nezvala, rovněž tak je smutné koukat na impotentní herectví Palce a Panýrkové, ovšem na druhou stranu můžeme sledovat i první závany herectví později oblíbeného Kodeta či Menšíka. A abych nezapomněl, třetí hvězdičku dávám za hereckou roli (sotva desetiminutovou) Valentiny Thielové - kterou jsem tak půvabnou ještě nikde neviděl. Byl to kus ženské, takové tajemné a dráždivé, jaké jsme mohli vídat o nějakých patnáct let dříve. Ano, právě ona zářila na přelomu těchto dvou dekád, a žádná jiná. Rybářová už totiž nebyla, Kačírková moc příležitostí nedostávala a Brejchová se teprve rozkoukávala. Ovšem k lepšímu hodnocení by film potřeboval právě ještě více Thielové, už tak je tři hodně. ()

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se v Praze. Filmový obchodní dům byla ve skutečnosti Bílá labuť. (M.B)

Reklama

Reklama