Režie:
Otakar FukaScénář:
Petr SchulhoffKamera:
Andrej BarlaHudba:
Petr HapkaHrají:
Jan Kanyza, Julie Jurištová, Radovan Lukavský, Stanislava Bartošová, Vlastimil Zavřel, Bronislav Poloczek, Bára Štěpánová (více)Obsahy(1)
Tragickým hrdinou příběhu je mladý biolog dr. Petr Gabriel, čestný, pracovitý a slušný vědec, který obětoval veškerý svůj čas výzkumu léku proti infekční žloutence. Cestou na svou chatu se seznámí s pohlednou stopařkou Olgou, ale společně strávený večer zcela nečekaně končí tragicky. Když se totiž podnapilý Petr vrací na chatu poté, co svou novou milenku vezl do Kladna, srazí autem malého chlapce. Odváží ho do nemocnice, ale když zjistí, že chlapec cestou zemřel, zpanikaří a s vidinou ztráty práce, kariéry i dosavadního života ukryje tělo v malé jeskyni. Vzápětí vše ještě zhorší, když se pokusí svalit vinu na dvojici nevinných mladíků, kteří se v době tragické nehody vloupali do jeho chaty. Zpočátku vypadá jeho verze událostí nejen pravděpodobná, ale také podložená řadou důkazů i svědectví. Nejen Olga však záhy pochopí, že chlapce zabil on, i když neúmyslně. Také vyšetřovatel major Válek z pražské kriminálky má pochybnosti a dr. Petr Gabriel začíná chybovat. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (66)
Ono není tak těžké si domyslet jak to asi celý dopadne , přesto ten film má v sobě určitou dávku nápětí až do konce. Nejspíš to bude tím, jak říká kolega sud, že spíš než kriminálka, hraje film na psychologickou strunu hlavní představitele, kterého velmi dobře ztvárnil Jan Kanyza. Pan Lukavský hrál sice menší roli, ale taky se mě velmi líbil. S tou písničkou to mám stejný jako kolega dobytek a s filmem vlastně taky. ()
Odloučený biolog nejdřív sbalí na hlas Clooneyho stopařku a na chatě do ní vypustí nektar lásky. Pak v šeru a s alkoholem v krvi přejede poloslepé dítě, mrtvé tělo schová a aby toho nebylo málo, ještě načapá hlasy Františka a Homera, jak mu bílí chatu. No řekněme si na rovinu, že kdyby v rámci autostop-seznamky udržel libido na uzdě a pod vycpanou hlavou srnce si na chatě pomohl od tenze svižnou pravačkou, všechno by bylo v pořádku.. Lehce psychologická krimi o tom, jak trpaslík Kanyza přes noc vyrostl a jak některá svědomí odmítají hryzat a jen tak výhrůžně cvakají zuby. Bylo jasné, že nějaká chyba v komplikovaném krycím plánu přijde a vyšetřovatel Lukavský si ji vychutnal po columbovsku.. P.S.: Nevím, jaká za to byla trestní sazba, ale já bych ho nechal v cele nepřetržitě poslouchat tu Hapkovu italskou odrhovačku. Pár dnů by bylo jako doživotí.. ()
Nečekaně povedený film. Není to ani tak čistokrevné krimi, ale drama obyčejného muže, který udělal osudnou chybu. Nezbývá mu nic jiného, než utíkat. Psychologie hlavní postavy je skvěle vykreslena a nemohu říci, že by snímku něco chybělo, co se týče propracovanosti příběhu. Sympatické civilní herecké výkony Jana Kanyzy, Julie Jurištové a Radovana Lukavského také posouvají film mezi nadprůměr nejen v detektivním žánru. ()
Nadprůměrný psychologický film, kterému k vysokému stupni hodnověrnosti pomáhají i důvěrně známé reálie osmdesátých let. Kdo by chtěl ve filmu hledat kriminální příběh, bude asi zklamán jeho čitelností a jasným vývojem, ale není tomu tak v devadesáti procentech všech kriminálních případů? Veškerá pozornost je pak nasměřována k vnitřnímu vývoji hlavní postavy, která se zmítá ve víru nejrůznějších pocitů viny, povinnosti a strachu, a u které nám rozhodně není jasné, zda v nich utone či nikoliv. ()
Tyhle starý český kriminálky maj v sobě nějaký kouzlo. O žádný světoborný dílo se teda nejedná, ale já mam ten film prostě rád. Kanyza je ve svý roli docela přesvědčivej a úplně jsem mu držel palce, aby se z toho vykroutil, i když stejně je asi každýmu celou dobu jasný, jak to dopadne. Jinak mi v paměti hlavně utkvěla ta příšerná písnička, co Kanyza poslouchal, když si to tak drtil ve svym Žígu, a dále Julie Jurištová se šílenejma brýlema. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (1)
- Autor scenára Petr Schulhoff chcel film aj režírovať, ale kvôli veľkým bolestiam a postupujúcou rakovinou, ktorou trpel to nebolo možné. (Raccoon.city)
Reklama