Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ivoshek
    ****

    Starej Svěrák zase jednou ukázal, že takhle dobrý scénáře tu píše v podstatě jenom on. A mladej Svěrák zase to, že to umí poskládat. Nemůžu říct, že bych tenhle film nějak aktivně vyhledával, když ho někde dávají, ale když jde, tak ho dokoukám. Je to místy veselé, místy smutné, místy dojemné... a všechno to funguje dohromady, čemuž hrozně pomáhá dobře trefená hudba, kamera a střih. Oskar asi právem. Ukazuje se, že některé typy příběhů jsou - pokud se udělají dobře - univerzální a pochopí je kdokoli na světě.(2.8.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Kolja, ty něboj sa, hlavně nikam něuběgaj, my si tě najdem. Zdravstvuj! Konec hlášení v ruském jazyce." Milej zlatej violoncellista Louka mě bavil jako skvělý lingvista, majitel čemodanu, sexuální loudil i kritik krav - těch zelených a nenažraných. I to zasazení příběhu do kontextu historických událostí se mi líbilo, ale taky jsem si bystře všiml, že se mě někdo snažil trošku citově vydírat a to já zase moc nemusím.(21.1.2018)

  • igi B.
    **

    Prostonárodní KÝČ! Celé ty dlouhé roky jsem se těšil, až si toto >vrcholné dílo české porevoluční cinematomanie s Oskarem na krku< zkritizuju. Ale po těch letech už má naštvanost vyprchala. Od té doby naši elitní umělci natočili tolik větších pitomostí s utahanými a vykalkulovanými příběhy a falešnými hrátkami na city, že tato neskutečně rozplizlá bakalářská inscenace působí jako intelektuální lahůdka pro malé >české ale naše< publikum. Možná bych i v rámci soběsamé objektivity dal ty hvězdy tři, ale ta pětihvězdičková hysterie (a lidé v kinech nastojačku pleskající) mi velí nepodlehnout ani roztomilosti malého Chalimona. Ano, mohl to být hezký dílek Bakalářů v neděli večer (nebo kdy to sakra kdysi dávali). Taková malá domů. Hezká česká. Ale co by >umělec< neudělal pro jistý zisk, že... Hezky česky... Vlastně to ani jinak dopadnout nemohlo. Stačí se podívat, kam za těch skoro 10 let ta naše kultúra česká došla... - - - P.S. Docela by mě zajímalo, jestli tu scénu s estébáky Svěráci prezentovali dle své osobní zkušenosti. Já osobně (!) mám tedy zážitek (byť jediný) jiný. No, dnes už víme, že vztahy měli pánové z StB s různými lidmi různé, že... :-( - - - P.P.S. Dvě hvězdičky pro mě znamenají podprůměrný film. Ne tedy zase až vyloženě špatný.(4.9.2005)

  • Anthony
    *****

    Vykalkulovanost? Ne - jen člověk, který respektuje řemeslo a přesně dávkuje sentiment (co je na něm špatného?), dojetí a humor. Přesným dávkováním myslím, že nikdy nepřekročil hranici přeslazenosti. Skvělý Svěrák, Vetchý, Šafránková a co se týče malého Chalimona tak spíše skvělá práce Svěráka režiséra. Navíc jsem jako Čech hrdý na úspěch českého filmu ve světě (Oscar, Zlatý glóbus, hlavní cena v Tokiu), který byl pak zúročen i při českých cenách - Český lev za film, režii, střih, scénář a pro Šafránkovou a Chalimona, nominováni byli Svěrák, Vetchý, Zázvorková, hudba (té jsem to dost přál), zvuk a kamera.(17.7.2003)

  • kingik
    ***

    Zahrané sice vzorně, ale vůbec mně neseděla k danému celku přemrštěná režie Jana Svěráka. Zvolený styl pro mě nebyl ideální a některé záběry budily dojem, že jsou velmi samoúčelné a jako by říkaly i takové záběry dovedeme u nás. Všechno je to strašně moc sentimentální a předvídatelné. Scénář žádná sláva a povrchnost celým tím prostupuje až moc výrazně. Plusem je vynikající herecké obsazení a značný divácký potenciál.(14.10.2009)

  • - Přípravy na scénáři trvali 2 roky. Scénář má také přes 150 obrazů. (Pierre)

  • - Film se natáčel v Nymburku, kde se filmovalo v krematoriu, v Úštěku, ve Františkových Lázních, na Šumavě u řeky Vydry. S Františkem Loukou poznáme i pražské lokality, kde moc veselo nebývá: strašnické a motolské krematorium, strašnický hřbitov, ale také restaurace na Spořilově, U Schnellů i na ruzyňském letišti, dnes už neexistující Malostranskou kavárnu, vestibul dřívější stanice metra Moskevská – nyní Anděl, Staroměstské náměstí. (Whikki)

  • - Scéna v koupelně s Koljovým "telefonickým hovorem s babičkou" byla natočena velmi obratně po spontánním rozbrečení se Andreje Chalimona. (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace