Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Zahrané sice vzorně, ale vůbec mně neseděla k danému celku přemrštěná režie Jana Svěráka. Zvolený styl pro mě nebyl ideální a některé záběry budily dojem, že jsou velmi samoúčelné a jako by říkaly i takové záběry dovedeme u nás. Všechno je to strašně moc sentimentální a předvídatelné. Scénář žádná sláva a povrchnost celým tím prostupuje až moc výrazně. Plusem je vynikající herecké obsazení a značný divácký potenciál.(14.10.2009)

  • B!shop
    ****

    No tak teda nevim, urcite film patri mezi to lepsi, co se v cechach natocilo, ale ze bych byl z toho nak odvazanej to ne. Podobnej pribeh jsem uz videl mockrat, ale je fakt, ze je film hodne mile zpracovanej, tohle Sverakum fakt de, ale trosku mi prislo, ze film uz nataceli s tim, aby zapusobil na akademiky. Herci jsou hodne dobry, ale u lidi, co tu hrali, jsem na podobny vykony zvyklej, takze me nejvic prekvapil Andrej Chalimon, kterej je fakt paradni. Ale kdyz je na scene sam, tak to neutahne, musi tam mit Sveraka. Na to, ze film ma 110 minut a moc se tu toho nedeje, jsem se vubec nenudil, coz je dobre, ale zas na druhou stranu, nevidim duvod, proc filmu davat maximalni hodnoceni, zas tak vyjimecnej mi neprisel. Proste hodne dobry 4*.(26.3.2006)

  • Phobia
    *****

    Když jsem "Kolju" viděla poprvé, zasáhl mě silou rozjetého Pendolína. Chvíli jsem se smála, chvíli dojatě posmrkávala a snažila se přes slzy zaostřit na plátno, chvíli nedýchala napětím (že, Táborský, hnusáku jeden?!:-)), film si mě zkrátka zcela podmanil. Herci, příběhem, hudbou, vším... Soudruzi v USA mi pozlaceným nahatým skinheadem udělali ohromnou radost. Jestli jsem při druhém a třetím shlédnutí odhalila i nějaké ty trhlinky na "Koljově" dokonalosti, pak hodlám předstírat, že neexistují. Když ho miluješ, není co řešit! A "Kolja" si moji pumpičku jednoduše získal. 95%(21.12.2011)

  • Radek99
    *****

    Kolja v sobě ukrývá téměř všechny skutečně důležité životní hodnoty, což jako divák oceňuji čím dál více hlavně s přibývajícím věkem. Navíc je to skutečně vynikající film spojující v sobě jak silný příběh (univerzálně srozumitelný), tak skutečně brilantně napsaný a vycizelovaný scénář (Zdeněk Svěrák je nejlepší český žijící scénárista a jeho řemeslný um je hodně znát především v mistrných dialozích), nádhernou kameru pana Smutného, velmi vhodně volený a fungující hudební podkres Ondřeje Soukupa, díky němuž nejedna scéna často graduje, přesný střih a vypiplané střihové přechody Aloise Fišárka (třeba střih motivovaný dravcem sedícím na sloupu u cesty), který udává ve filmu tempo a určuje dynamiku (např. téměř magická scéna, v níž dostane Kolja teplotu, detaily střihané v rychlém sledu za sebou) a jako všepropojující element bravurní režisérské vedení Jana Svěráka, ze kterého nenápadně vyrostla jedna z velkých osobností československého filmu. Když se to vezme kolem a kolem, on vlastně celý filmový štáb je téměř tím nejlepším, čím dobová česká kinematografie disponovala a disponuje, samozřejmě včetně hereckého obsazení - Svěráci mají svůj stálý okruh herců, který vhodně doplnili roztomile dětským Andrejem Chalimonem (vůbec práce s dětskými herci je Janova velká přednost) a dalšími rusky mluvícími herci (tady bych měl spíše přechýlit), ale třeba i v porevolučním českém filmu (záměrně?) odstavenou Reginou Rázlovou, jejíž minirole sociální pracovnice Zubaté jasně dokazuje, jak skvělou byla herečkou (byť s rozporuplným ideovým názorem). O Koljovi prakticky nelze napsat cokoliv negativního, je to komplexní film hotového režisérské osobnosti, který neoddiskutovatelně obohatil zlatý fond československé kinematografie, což se mnoha snímkům po roce 1989 nepovedlo. Díky rodinnému tandemu Svěráků má český film po čase zase světové, no dobře, tedy evropské parametry... PS: Otázka do pléna - když je podle některých komentujících tak nesnesitelně lehkým kalkulem napsat scénář, natočit podle něj film a získat s ním Oskara, proč Svěráci těch Oskarů nemají více a proč se ho povedlo získat za ty předlouhé roky jen a právě jim?(19.12.2011)

  • Marigold
    ****

    Kolja je dobrý film z toho důvodu, že nese všechny znaky klasického Svěrákova scénáristického stylu – zejména lehké a brilantním vtipem sršící dialogy. Dobrým filmem je i proto, že všichni herci bez rozdílu předvádějí skvělé výkony, panem scénaristou samým počínaje (člověk mu toho obšourníka kupodivu věří, sucharovi učitelskému :o)), roztomile tlusťoučkým chlapečkem Chalimonovem končem. Ne tak dobrý je ten film zejména proto, že se v něm začíná projevovat sklon Jana Svěráka k prvoplánovosti a frontálnímu útoku na diváka. Ví, co funguje a to bezostyšně používá, přičemž však udržuje snesitelnou míru. Bohužel narozdíl od Obecné školy je Kolja spíše jistým plánem, jak získat Oscara, než silným a svojským filmem. Chybí mu ona přirozená zemitost (co vy na to, pane Kovář, dobrý, ne? :o)) a sugestivní evokace atmosféry, kterou se vyznačují velké autorské počiny. Nad vodou kalkulu ho drží právě humor, ale nakonec i fakt, že ten příběh (chtě nechtě) člověka vždycky zasáhne.(24.9.2004)

  • - Ve scéně se sociální pracovnící Zubatou je chyba ve střihu, když si Regina Rázlová sundá brýle z nosu a složí je do kapsy, aby o pár vteřin v druhém záběru učinila tentýž pohyb. (velkyvezir)

  • - Andrej Chalimon během natáčení přibral na váze a po čase se nevešel do kalhot. Údajně se vykrmil houskami. Pracovníci štábu mu proto nařídili dietu. (Novalinda)

  • - Na obálce, kterou dostane Louka z Bezpečnosti, je adresa Dražická 15, Praha 1. Ve skutečnosti je tato adresa částí obce Újezd nad Lesy, městská čtvrť Praha 21. Ve filmu ale vidíme historickou část Prahy, kde Louka bydlí. (pávek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace