Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Terva
    *****

    Ocenění: Oscar 1996 - cizojazyčný film (Česká republika). Zlaté glóby - cizojazyčný film (Česká republika). BAFTA - nominace: neanglicky mluvený film. Český lev - cena kritiky, herečka (L. Šafránková), režie, střih, film, scénář, vedlejší herec (A. Chalimon); nominace: herec (Z. Svěrák), kamera, hudba, zvuk, vedlejší herec (O. Vetchý), vedlejší herečka (S. Zázvorková). FF Benátky - Čestné uznání. Evropské filmové ceny - nominace: film. Film Critics Circle of Australia Awards - cizojazyčný film. FF Plzeň - herec (Z. Sverak), herečka (L. Šafránková), nejoblíbenější film. MFF Tokio - scénář, Velká cena. Česká premiéra: 15. května 1996. Scénář: Zdeněk Svěrák. Kamera: Vladimír Smutný. Hudba: Ondřej Soukup. CHYBA VE FILMU - Když František Louka jde domu po schodech tak jí rohlík, má už půlku snědenou a v dalším záběru u dveří paní domácí má rohlík celý. CITÁT - Mně to teda příjde, pane Louka, jako lepší kšeft než pozlacovat hroby.(24.4.2011)

  • nascendi
    *****

    Vyčítať filmárovi ťah na Oscara je rovnako smiešne, ako vyčítať futbalistovi ťah na bránku. Ale to, rovnako ako zlomyseľné kritiky salónnych kritikov nechcem riešiť. A vlastne ani komentovať práve dopozeraný film. Veď čo už nové pridať k 330 komentárom? Chcem iba napísať, že po kvantách vrahov, narkomanov, deviantov, bláznov atď. pôsobí na mňa takýto film ako očistný kúpeľ, ktorý vždy rád absolvujem. Všetky hlášky poznám naspamäť, ale aj tak som sa pri dnešnej tretej repríze schuti zasmial na spontánnom Koljovom "Ježišmária" po Loukovom vysvetľovaní prečo vo Vydrej rieke už nie sú vydry. A hrdlo mi stislo, keď sa v závere odvrátil od matky a hľadal útočište u toho zmeneného starého mládenca.(15.2.2011)

  • H34D
    ****

    Útok na divácké emoce možná trochu přímý a možná i trochu průhledný, nikoliv však násilný, nepřirozený, či lacinný. Souznění starého mládence a mladého kloučka vyústí v opravdu příjemně emocionálně zabarvený příběh, nad kterým vůbec není ostuda uronit slzu... A prvotřídní herecké výkony s kvalitní režií jen potvrzují světovost tohoto filmu. 8/10(14.12.2006)

  • Radek99
    *****

    Kolja v sobě ukrývá téměř všechny skutečně důležité životní hodnoty, což jako divák oceňuji čím dál více hlavně s přibývajícím věkem. Navíc je to skutečně vynikající film spojující v sobě jak silný příběh (univerzálně srozumitelný), tak skutečně brilantně napsaný a vycizelovaný scénář (Zdeněk Svěrák je nejlepší český žijící scénárista a jeho řemeslný um je hodně znát především v mistrných dialozích), nádhernou kameru pana Smutného, velmi vhodně volený a fungující hudební podkres Ondřeje Soukupa, díky němuž nejedna scéna často graduje, přesný střih a vypiplané střihové přechody Aloise Fišárka (třeba střih motivovaný dravcem sedícím na sloupu u cesty), který udává ve filmu tempo a určuje dynamiku (např. téměř magická scéna, v níž dostane Kolja teplotu, detaily střihané v rychlém sledu za sebou) a jako všepropojující element bravurní režisérské vedení Jana Svěráka, ze kterého nenápadně vyrostla jedna z velkých osobností československého filmu. Když se to vezme kolem a kolem, on vlastně celý filmový štáb je téměř tím nejlepším, čím dobová česká kinematografie disponovala a disponuje, samozřejmě včetně hereckého obsazení - Svěráci mají svůj stálý okruh herců, který vhodně doplnili roztomile dětským Andrejem Chalimonem (vůbec práce s dětskými herci je Janova velká přednost) a dalšími rusky mluvícími herci (tady bych měl spíše přechýlit), ale třeba i v porevolučním českém filmu (záměrně?) odstavenou Reginou Rázlovou, jejíž minirole sociální pracovnice Zubaté jasně dokazuje, jak skvělou byla herečkou (byť s rozporuplným ideovým názorem). O Koljovi prakticky nelze napsat cokoliv negativního, je to komplexní film hotového režisérské osobnosti, který neoddiskutovatelně obohatil zlatý fond československé kinematografie, což se mnoha snímkům po roce 1989 nepovedlo. Díky rodinnému tandemu Svěráků má český film po čase zase světové, no dobře, tedy evropské parametry... PS: Otázka do pléna - když je podle některých komentujících tak nesnesitelně lehkým kalkulem napsat scénář, natočit podle něj film a získat s ním Oskara, proč Svěráci těch Oskarů nemají více a proč se ho povedlo získat za ty předlouhé roky jen a právě jim?(19.12.2011)

  • Genero
    ****

    Kdybych snědl pět kilo tureckého medu a na prsa si naplácal cukrovou vatu, necítil bych se tak přeslazeně jako po tomto filmu. Jenže to má milý, chytrý a vtipný scénář a hezké obrázky, což jsou vlastnosti, které bych mohl v současné české komedii hledat jako špendlík v kupce hnoje. Navíc je ten malý Rusák opravdu roztomilý a dojemný. Takže nakonec přece jen musím dát nadprůměrné hodnocení, ale jestli si Kolja opravdu zasloužil v devadesátém sedmém Oscara, tak ať se propadnu na východoněmeckou swingers party.(5.12.2011)

  • - První dny natáčení s Andrejem Chalimonem byli velmi nepovedenné. Andrej se nedokázal soustředit. Pouze koukal do kamery a smál se. Čtvrtý den natáčení se ale uklidnil. (Pierre)

  • - Loukova věž je v ulici Lázeňská 9, Malá Strana směrem na Maltézské náměstí. (Haniczka)

  • - Ve scéně na hřbitově, kdy Louka (Zdeněk Svěrák) domlouvá opravu nápisu na hrobě, zmiňuje 36 písmen (za 180 Kčs), ale je jich tam pouze 35. (rraadduuzz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace