poster

L'ultimo treno della notte

  • Velká Británie

    Late Night Trains

  • Velká Británie

    Don't Ride on Late Night Trains

  • angličtina

    Night Train Murders

  • USA

    The New House on the Left

  • USA

    Torture Train

  • USA

    Last Stop on the Night Train

  • USA

    Second House on the Left

  • USA

    Xmas Massacre

  • USA

    Last House - Part II

  • USA

    New House on the Left

Horor / Thriller

Itálie / Velká Británie, 1975, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kusko.t2
    *

    Že sa jedná o totálnu vykrádačku Bergmanovho Jungfrukällan (1960) mi zas tak moc nevadilo. Problém je v tom, že Aldo Lado nedokázal do známeho príbehu vložiť niečo osobité, čo by ho v konečnom dôsledku ozvláštnilo a oživilo (vlak neberiem ako zmenu). Vianočné pozadie sviatkov, počas ktorých dvojica mladých dievčat (Margaret a Lisa) cestuje vlakom do Talianska za príbuznými, malo za účel asi iba zvýraznenie kontrastu medzi príjemnými a desivými momentkami krátkeho osudu cestovateliek. Stiesnený manévrovací priestor vlaku a jeho kupé si vyžiadal svoju daň hlavne na samotnom záujme o film. Jednotvárne, mdlé a nezáživné spracovanie, ktoré sa v žiadnom prípade nemôže rovnať Cravenovej verzii The Last House on the Left (1972) aj keď na ňu hlavne z reklamných dôvodov upozorňuje. Jedná sa o vyslovene nudnú participáciu! L'ultimo treno della notte by som radšej nezrovnával moc s inými žánrovými kolegami (okrem teda s príbehovými modifikáciami). Nie je totiž moc čo porovnávať. ### L'ultimo treno della notte sa prekvapujúco dostalo vo Veľkej Británii aj na zoznam tzv. Video nasties a to potom, ako mu bol v roku 1976 odmietnutý oficiálny certifikát BBFC pre kino release. Uncut verzia filmu sa v UK dočkala vydania až v roku 2008 pod názvom “Night Train Murders“ (Rated:18). (Videná táto Uncut verzia).(11.8.2009)

  • pornogrind
    ****

    Další kousek z Video Nasty.Konečně jsem se k němu dokopal.Klady:Hudba-Morricone,působivé scény teroru ve vlaku,když už se to konečně rozjede tak hodně hutná atmosféra,Parádní kamera a nesmím zapomenout na finální pomstu.Mínusy filmu-pomalejší rozjezd,hodně hluchých(nudných) pasáží,nevýrazní herci-hlavně od záporáků jsem čekal lepší výkony(jak uvádí Flipnic ve svým komentu-na Hesse to rozhodně nemá).Každopádně hodně solidní exploiťák.Slabší 4 hvězdy.Stejně jako Last House on the Left.Kde po herecké stránce je rozhodně lepší Last House on the Left(Hess) ale líp zvládnutá kamera je v tomto kousku.(16.8.2015)

  • Karlos80
    ****

    Od tohoto taliánského shocksploitation filmu jsem čekal opravdu hodně, zvláště pak když jde vždy o nějakou tu předělávku kultovního filmu (jako třeba v tomto případě zcela evidentní inspirace "Rape and Revenge" flickem "Last House on the Left", kořeny však jdou ještě hlouběji do historie až k Bergmanovskému "Jungfrukällan", a nutno říct že tato verze se celkem povedla, v některých směrech Cravenův snímek dokonce předčí v násilí a krvi však ne! Nakonec velké očekávání se nenaplnilo a já byl trochu zklamán. Dá se říct že prvních cca 50. typicky melodramatických minut bylo téměř nekonečných a o ničem, hodně se tu kecalo a připravovalo na to co přijde, docela jsem se nudil a říkal si kdy už sakra něco přijde a za chvíli to přišlo, poslední cca půl hodinka konečně naplno naplnila mé toužebně velké původní očekávání (došlo na ohavnosti, sleazy, přišlo znásilnění, dvojitá vražda, resp. jedna sebevražda se zoufalství). Atmosféra ve vlaku byla temná, děsivá, napjatá, bezútěšná a velmi klaustrofobická, pomstychtivé finále dobře vygradované a překvapivě krvavé, vzájemně prolínající se kontrasty scén (napětí ve vlaku a vánoční posezení) se také povedly, osudové a parádní (dobrá myšlenka) je i náhodné setkání dvou násilníků s rodiči z jedné ze zavražděných dívek, ale maník Bucci mě zas tolik nepřesvědčil, strach jsem z něj určitě neměl, tak jak třeba z Hesse, ten druhej zfetovanej magor, foukající stále na harmoniku, která vždy signalizovala nebezpečí, byl přeci jen o něco nebezpečnější. Nahoty tu tolik nebylo, což se docela divím, v té době v Itálii to byl naprosto běžný jev. Charakter Machi Meril, dekadentní madam z vyšší třídní společnosti (ona je vlastně plně zodpovědná za smrt obou dívek, nejen že je spolupachatelkou, ale v některých ohledech byla dokonce ještě horší než ti dva kriminálníci, protože ona silou své vůle, rozhodovala o druhých, ovlivňovala jejich myšlení a psychiku). Tohle byla parádní znepokojující role a zcela určitě se nenajde divák, který by byl nakonec spokojen s jejím koncem, ale Lado to tak prostě chtěl, on tu zcela nevybíravě atakoval lidi z vyšší společnosti, a říkal nám že právě odsud pochází největší zlo, zkaženost a lži. Největší hodnocení dát tedy nemohu, i když bych ho strašně moc rád dal, ale něco tomu prostě chybělo, každopádně jde o jeden z nejlepších a nejznámějších filmů režiséra Lada, a vůbec o jeden z jeho posledních, který od něj stojí za zmínku. Na rok '75 pořád pecka!(16.1.2011)

  • Hunter2222
    ***

    Táto talianska verzia teraz už kultového Rape and Revange exploitation Last House on the Left, The (1972) / (2009), rozhodne nedosahuje jeho kvalitu. Zo začiatku extrémne pomalé, nudné, samé vykecávačky. Potom keď už príde na samotné násilie a znásilňovanie tak sa to pozerať dá. Ale stále mi to nepripadá tak šokujúce a hrozné ako v LHotL. Veľmi sa mi vo filme páčila atmosféra nočného vlaku. To bola fakt pecka, v noci vlakom už nikam nepôjdem. Film sa aj ku koncu prekvapivo drží svojej predlohy, takže asi viete čo bude nasledovať. Mohlo to byť natočené o 10 minút kratšie, bez začiatku a hneď by to bolo lepšie.(13.5.2010)

  • darkrobyk
    ****

    Zatímco se společnost baví u štědrovečerní večeře o násilí, ty, které jsou očekávány, mu jsou podrobeny. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o variaci na Bergmanův Pramen panny, který však Bergman nevymyslel, nýbrž sám vyšel z předlohy Ully Isakssonové a ta se inspirovala ve středověké legendě. Jenže jak v Pramenu panny, tak i v The Last House on the Left jsou viníci krutě ztrestáni starozákonním oko za oko, zub za zub. V Ladově psychothrilleru však není zcela jisté, že hlavní strůjce za vše zaplatí. Zlo se totiž dokáže lstivě maskovat, a tak mnohdy unikne spravedlnosti. Zajímavou vedlejší linií je příběh postaršího muže, který se náhodně zúčastní násilných orgií. Spořádaný manžel od rodiny odhalí svoji temnou stranu, byť svědomí ho přeci nakonec tlačí. Působivé jsou sexuální scény s prostřihy na koleje a jedoucí vlak, stejně jako harmonika připomínající Tenkrát na západě. První třetina filmu vypadá jako reklama na cigarety - hulilo se prostě všude...(31.7.2018)

  • - Film byl pro zobrazování nahoty, brutality a násilí v UK brzy po uvedení zakázán a umístěn na tzv. "videonasties" list, tedy seznam zakázaných filmů. Ve zcela nesestříhané verzi byl vpuštěn v UK do oběhu až v roce 2008. (Flipnic)