Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ing. Štěpán Pavlík je konstruktérem v oboru tvarování v měřící a spojovací technice a touží se stát kosmonautem... Nepříliš jasný a přehledný příběh je vyprávěn v křečovitě nadsazené stylizaci. Projev některých představitelů má viditelně ironizující podtext, což jen zvyšuje celkový zmatek, protože studio film prezentovalo jako oslavu československo - sovětské spolupráce při kosmických letech. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Peabody 

všechny recenze uživatele

asi to bude chtít v klidu ještě vidět a bez předsudků o normalizačních sračkách a poetizujících alegoriích. Za prvé stojí za vidění Evelyna Steimarová, s J Menzelem i ve Hře o jablko (i tam je J. Kodet) i tady. Krásná ženská a příbuzenský vztah s J Kodetem mi přijde spíše jako vtípek. Pánové Pacner a Toufar nebyli žádná ořezávátka, o kosmu něco věděli a nebyli to zase žádní přisluhovači momentálním usnesením. Čestmír Mlíkovský byl zajímavá postava, natočil dva filmy, dělal kastelána na hradě, psal. jak říkám, musím se na to podívat v klidu, protože tato trojice se asi opravdu snažila ve scénáři něco vyjádřit. Oficiálního textu distributora se není třeba lekat, autor nesnáší Jiřího Svobodu a poznámky o křečovitosti píše snad u všech jeho filmů, tam, kde to, podle mého, není pravda. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Příběh, odvyprávěný s lehkostí a přesvědčivou vírou, že cesty do Vesmíru budou tak samozřejmé, jako nákupy v dobrých obchodech. Jiří Menzel hraje inženýra Štěpána Pavlíka civilně, František Řehák nadřízeného sugestibilně, pesimistu a skeptika zde hraje především Jiří Kodet. Film o lidských přáních, láskách a cílech by neměl scházet ve sbírce žádného fajnšmekra na dobu, kdy se zdálo, že realizace i těch nejtěžších úkolů je snadná. http://www.youtube.com/watch?v=ZClYIsjCglo ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Ale jako, některé ty alegorie se i daly pochopit (rogalisti, andělé, autonehody, dívka na kole, pecka...), ale to jsou takové prvoplánové alegorie. Jenže co dál? Že má člověk vyšší touhy a že by rád létal, to je tvrzení staré jak lidstvo samo. A když přehážu obrazy, nahodím divné dialogy, a vykašlu se na nějaký příběh, natož nějakou kontinuitu, tak ani to z toho film, ani umělecký neudělá. Chudák Svoboda asi ani neměl o co se opřít, scénář psal někdo jiný. A ty romské písničky, proč ty tam byly, mankote? ()

Stefi_836 

všechny recenze uživatele

Je to takový jakýsi pohodový polo umělecký poetický art, který se ale táhne od ničeho k ničemu a máte pocit, že se ani k ničemu dobrat nechce.  A aby se vám líbil, nesmíte do filmu jít s žádným nadšením. Z toho samozřejmě vyplývá, že ve filmu vládne nuda, kterou naštěstí zpestřuje polonahý Jiří Kodet ve slípkách s úplně nahou Steimarovu, kteří nám vlastně předvádí svým způsobem částečný incest. Ale politiku bych do toho netahala. Uvědomte si, vy, později narození, že aby se tehdy mohly filmy vůbec natočit, tak komise tam normalizaci dosadila sama a režisér byl rád, i když mu tím film zprznili, že mu dílo pustí aspoň do televize a že neskončí v šuplíku nebo spláchnuté někde v hajzlu. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak nevím. Co vlastně nejvíce ovlivňuje naše filmová hodnocení? Kvalita filmu? Naše nálada, názory ostatních...? Po pravdě po přečtení obsahu jsem do filmu šel s jediným záměrem, že mi možná zlepší náladu. Právě tou svojí ,,křečovitě nadsazenou stylizací s viditelně ironizujícím podtextem'' jak píše obsah. Měl mi zvednout náladu, protožeji mám pod psa. Přišel jsem o kamaráda, ponorka doma je šílená a nechtělo se mi u ničeho moc přemýšlet... Jenže co to. Mně film nepřišel ani hloupý, ani naivní a už vůbec mi nepřišel jako nějaká propaganda a to po propagandistických a normalizačních filmech cíleně jdu. První co u filmu zaujalo bylo krásná hudba Petrova, další skvělou věcí bylo parádní herecké obsazení a nakonec i sám námět nebyl hloupý. Kdo někdy byl na observatoři v Ondřejově, jistě i on sám si všiml té zvláštní atmosféry toho místa. Sposta tajemných objektů, udržovaný centrální parčík s hasičským rezervoárem, který spíše připomíná prvorepublikový bazén než místo odkud by se brala voda pro hadice v případě požáru. Místo zvláštní ve dne a ještě zvláštnější v noci... Vždycky jsem si říkal, kdo to tam obývá a co ti lidé dělají krom večerního pozorování oblohy? Tak tenhle film je odpovědí a je mi úplně jedno, že zrovna bylo jakési výročí spolupráce... Ale co nejvíc mne uchvátilo byla jakási zvláštní poetika a nostalgie, která z filmu vyzařovala. Byl to i s Ing. Pavlík jehož hrál Menzel, který byl nakonec stržen z výšin na zem... Do reality kterou mu všichni předurčovali jako to jediné správné místo k žití, kde však on nebyl zcela šťasten. Kolik z nás bylo takhle strháváno ze světů svobody do hnoje reality? Že je to tak správné? že ostatní tak také žijí tak copak? Jenže pozor. Někdo dole ,,zvládne'' živořit, ale v někom to jeho svobodné já může být nadobro zničeno... Dávám tedy za 4 senzory. * * * * ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Natáčelo se také v Unhošti a Jičíně. (sator)
  • Filmovanie prebiehalo v Ondřejove. (dyfur)
  • Zahradník (Evžen Jegorov) je osloven taxikářem, který mu říká: „...že jste hrál v Parnasu na saxík?“ Zahradník ho vyžene, ale pravdou je, že Evžen Jegorov hrál opravdu v restauraci v Parnasu na Smetanově nábřeží na saxofon. (sator)

Reklama

Reklama