Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)
Videa (8)
Recenze (484)
Intriky v bohatém rodinném klanu opepřené zábavnými hereckými výkony, kde jsou všichni správně přehnaní, protože jsou Italové. :) Nejdál to dovedl Jared Leto, ten už hraje vyloženou karikaturu, ale mě to přišlo vtipné. I přes úctyhodnou délku, mi film přišel zkratkovitý a mnoho konfliktů nebylo dostatečně vysvětleno. V dnešní přeseriálované době, by formát minisérie zrovna Gucciům slušel. Přesto, za mě spokojenost. Uteklo to jako voda. ()
Zatiaľ čo Miloš Forman robil vo svojich životopisných filmoch z nie práve fotogenických hercov úplných frajerov, Ridley Scott naopak necháva pôsobiť Adama Drivera, ktorý mi vždy prišiel ako svojrázny sympaťák, dosť odpudivo. Nehovoriac o tom, že ide o herca, ktorý má za sebou vyspelú vzťahovku Marriage Story, ale u Gucciovcov hrá plytké scény paródie na manželstvo, ako napríklad, keď ho žena oblečeného stiahne za sebou do vane so sviečkami za patričnej dávky chichotania. (Slovo "plytké" nie je použité náhodne. Okrem klišé situácie som sa zamýšľal aj nad faktom, že obsadená vaňa musí byť preňho naozaj zúfalo malá. Lady by teda pod ním asi čoskoro dogágala.) Moje rozčarovanie však môže mať na vine téma, ktorá ma nezaujíma. Tak do negatívneho hodnotenia nepôjdem, lebo príbeh asi bol úmyselne podaný neprívetivo. Ja len nemám vôľu to analyzovať. ()
Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)
Ridley Scott neustává ve své snaze přinášet stále nové filmy, které se nestanou rychlokvaškami, nýbrž zůstanou v povědomí diváků ještě alespoň několik let. I tentokrát se vrhl do nadměrně dlouhého eposu, u něhož mě však naprosto strhla první polovina a ta druhá mě už bavila o dost méně. O klanu Gucciů jsem toho před filmem moc nevěděl a nemohu tedy posoudit, kde je to umělecká licence (jako vždy jistě hojně zastoupená) a kdy se Ridley drží v rámci mezí historie, ovšem koho musím rozhodně pochválit, tak je Lady Gaga, u níž jsem ani po předchozích filmových zářezech nevěděl, jestli mě spíš štve nebo baví a tady mě tedy bavila dost. A čert vem její přestřelený akcent, tohle byla zkrátka její role. Jen škoda, že se Ridleymu právě v druhé polovině snímku nepovedlo udržet tempo, jinak by to byl v jeho kariéře další majstrštyk, letos dokonce už druhý. Takže za suprových 8. ()
Čekal jsem kombinaci požitkářství, chytrého scénáře, lahůdkového obsazení, silných detailů, šťavnatých emocí a precizních kostýmů. Dostal jsem od každého nečekaně málo. Vždyť třeba úvodní půlhodina do svatby je absolutně nijaká, pak naštěstí nastoupí Al Pacino a zejména skvostně přehrávající (italsky rázně temperamentní) Jared Leto, přesto o lákavou látku opravdu nejde. Ridley Scott stvořil několik kultů a letos se s velkou pompou představuje (vinou pandemických opatření) už podruhé, jenže tenhle kus je prostě „obyčejné“ rodinné drama s osudem jednoho skomírajícího impéria za zády. Děvče ze skromnějších poměrů se provdává za vnuka zakladatele módního domu Gucci, ač se to jeho otci nelíbí. Ona má však své manipulativní kroky řádně promyšlené a pomocí manželova strýce se hodlá dostat zpět do rodinného podniku. Hlubšího vhledu do vývoje značky se nedočkáme, vztah ústředního dua dělá podivné kotrmelce a skutečný kriminální čin je vlastně jen jakousi poznámkou pod čarou. Prostě žádná linie netvoří to pravé jádro. Nejsou to ani rodinná trápení, ani vliv peněz na charaktery postav. Jednoduše žádné suverénnější téma. A ta přetahovaná mezi herci o „lepší“ přízvuk? Buď natočme film s italskými herci nebo prostě mluvme anglicky bez toho divadla okolo. ()
Galerie (285)
Zajímavosti (41)
- Rodolfa Gucciho si původně měl zahrát Robert De Niro, ale následně ho nahradil Jeremy Irons. Kdyby De Niro roli přijal, šlo by již o pátý film, ve kterém by se objevil s Al Pacinem. (hansel97)
- Patrizia Gucci, ktorá je dcérou Paola Gucciho (Jared Leto) a sesternicou Maurizia Gucciho (Adam Driver) povedala, že jej rodina Gucci bola filmom „naozaj sklamaná“. Podľa nej im ukradli identitu v mene získania hollywoodskeho zisku: "Naša rodina má identitu, súkromie. Môžeme sa rozprávať o všetkom, ale existujú hranice, ktoré neprekračujeme." Rodina Gucci tvrdí, že film je plný nepresností, čo je spôsobení nedostatkom kontaktu s Ridleym Scottom a obsadením významných hercov, ktorí hrajú ľudí, ktorí neboli s vraždou ani spojení. (Arsenal83)
- Film měl celosvětovou premiéru 9. listopadu 2021 v Londýně v kině Odeon Luxe Leicester Square. (hrumsrt)
Reklama