• Schlierkamp
    ***

    Československá komedie s výborným hereckým obsazením odehrávající se ve fiktivním Mechově, jenž je zpočátku prezentován jako ukázková socialistická vesnice, avšak brzy se v ní začínají objevovat typické české vlastnosti jednotlivých obyvatel. Iluze o přeměně obce na vyhledávané turistické letovisko, přiměje některé tamější obyvatele s vidinou snadného zisku investovat, pochopitelně nikoli ze své kapsy, ale na družstevní, čili státní úhrady. Ve snímku se vyskytuje mnoho zajímavých postav, nejzábavnější mi však připadal J. Kemr, neboli vegetariánský starý mládenec truhlář Veverka, zejména ve scéně, kdy se snažil zamaskovat odcizení několika dlouhých dřevěných prken byl vynikající. Mimo podivínského truhláře se snažili nedovoleně obohatit hostinský Dvořáček alias vždy výborný R. Hrušínský a J. Mareš neboli Francek představující největšího Mechovského chytrolína a iniciátora celé akce. Výčet mimořádných hereckých osobností doplňují předseda družstva R. Deyl, zvědavý důchodce E. Fiala či J. Hlinomaz. Závěr snímku se navzdory očekávání docela povedl, neboť znázorňuje jak v Mechově (jehož ve skutečnosti představovaly Veverské Knínice) zastavila Šestsetrojka, dodnes naprosto impozantní, světově proslulé vozidlo, a vystrašení obyvatele Mechova v domnění, že se jedná o stranickou kontrolu, začaly ihned likvidovat svůj nelegálně nabytý majetek. Nesmím zapomenout zmínit menší roli atraktivní a temperamentní družstevnice, do níž byla obsazena M. Myslíková (v titulcích uvedené ještě jako Bohumila). Myslím, že se tato komedie režiséru Sísovi docela povedla, mám sice jisté výhrady ke scénáři hlavně ve střední části a ne úplně zvládnutému vývoji postav, ale z celkového pohledu bych snímek dovolil hodnotit jako mírně nadprůměrnou komedii.(23.6.2016)

  • Willy Kufalt
    ***

    ,,Každý něco pořád skrývá..." (jo, třeba ukradené pomyje pro prasata pod nohavicema) a každý se taky kamsi schovává. ,,Kde by ste je měli najít? No na družstvě přeci. Tady každý myslí jenom na družstvo." Budujeme, přivážíme bagry a traktory nové techniky... Jaroslav Mareš hraje v necelé čtyřicítce o 20 let mladšího kluka s motorkou a bagrem, ale nadšení z budovatelství je z něj cítit stejně jako ve Vávrově Nástupu. Samozřejmě oslavujeme především sovětskou techniku, která nám, jak televizní vsuvka filmu napovídá, již brzy umožní let vzhůru do vesmíru. Gagarin nám sice ještě zatím nikam neodletěl, ale když se tohle děje v SSSR, proč to předem trochu neoslavit filmem? No teda, pánové!!! Takhle pitomě začínat zlatá šedesátá...? Měl jsem místy pocit, že mi z tohoto nadupaného nářezu úplně přeskočí. To přesto (nebo snad právě proto?) že tohle všechno režisér Sís nechává v příběhu vyústit do mnoha vizuálně groteskních situací, vystupňovaného sice do závěrečné pointy (což je plus), bohužel s odstupem času převažují spíše nechtěně vtipné momenty. Ledy v roce 1960 tály ještě pomalu a doba dala příležitost zatím vzniku skvělým filmům jiným žánrům, z komedií roku mne mnohem více bavili slovenští Skalní v ofsajde. Mno, na letní poledne asi ideální věc, kdy se kvůli šílené teplotě nedá jít ani ven a člověka skoro nic nebaví. Každopádně jako celek osobní přínos (třeba v rámci poznání o době) větší, než třeba jakýkoliv akční blockbuster z USA, proto ta třetí hvězda, Marthosi :). Rudolf Hrušínský skvělý i zde. (50%)(8.8.2018)

  • slunicko2
    *

    Co ještě potřebujeme? Za rok (práce) jsme si koupili pračku...televizi... Jsou filmy, jejichž kvalita (umělecká, zábavní) vysoce přesahuje dobu vzniku a přináší tak prospěch i dalším generacím. Další filmy jsou zajímavé pro svou bizarní politickou angažovanost nebo specifickým dobovým vyzněním. No a nakonec jsou filmy, u kterých marně pátrám, proč vznikly. Toto je jeden z nich. Hvězdičku za dobové reálie.(31.12.2011)

  • troufalka
    ***

    "Vtip nám chybí, vtip!"                                                                                                                                                              Padla tu několikrát otázka PROČ? Pokusím se odpovědět. Toto je ukázkový příklad, jak se nemá dělat humor. Co je platné skvělé obsazení, když chybí to podstatné? Praktická ukázka, jak se nemá dělat komerdie. Potěšily záběry Veverských Knínic i brněnského výstaviště.                                                                                                                                                      "Chybí nám perspektiva!"(16.1.2015)

  • topi
    **

    No je to úplná volovina poplatná socialistické době. I přes velmi kvalitní herecké obsazení film stěží drží divákovu pozornost. Ze všech hereckých es nejvíce zaujal a všechny převálcoval méně známý herec Miloš Patočka, který hrál místního podivína Vilíma a za celý film pronese jen jedno slovo. Jeho mimika a herectví zde bylo obdivuhodné a je velká škoda, že zemřel tak záhy a to ve věku necelých 41 let. Nejvíce ho mám spojeného s postavou poručíka na komisařství v Táboře, který lifruje Švejka do Budějovic pěšky (Poslušně hlásím). Ještě zaujme mladá Míla Myslíková, jinak všichni hrají takovej standart. No ono co v takovém blábolu mají hrát, že. Zajímavostí je, že se film natáčel ve Veverských Knínicích a v Brně.(6.4.2018)

  • - Filmovalo se v Moravské obci Veverská Knínice a v Brně. (M.B)

  • - Během natáčení filmu někteří herci přespávali po hotelích, jiní však přespávali přímo ve vesnici u tamních obyvatel, a to z důvodu, aby "nasáli" tu pravou vesnickou atmosféru a mohli ji přenést do filmu. (Dave_ff)

  • - Chaty u rybníka jsou namalovány na skleněnou tabuli. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace