• honz
    ***

    Film působící spíše jako změť scének, než jako celistvý příběh s dějem. Navíc stojí především na výkonech plejády skvělých herců, nikoli na scénáři či chabé režii. Na druhou stranu jde o vtipnou satiru, při jejímž sledování si uvědomujeme její stálou aktuálnost: totiž to, že české povahové rysy se od šedesátých let mnoho nezměnily (pokud ano, tak spíš k horšímu). Navíc je zde zobrazen venkov, kde je vše vidět mnohem markantněji - závist, špehování sousedů, drby, pomluvy, hamižnost...(19.12.2011)

  • frashmaker
    *****

    Tohle mě dostalo. Krásná stará česká komedie s kvalitními herci ale hlavně s tou typickou venkovskou povahou. Jako malý pamatuji naprosto stejné prostředí, když jsem býval o prázdninách u prarodičů na Vysočině... Tomuhle není co vytknout i když je to trochu režimová záležitost. A jako Pardubákovi se mi to líbí dvojnásob.(1.6.2011)

  • Marthos
    **

    Rok vzniku této veselohry je zároveň pozoruhodným předělem jak v tehdejší státní samosprávě, kdy prezident Novotný slavnostně prohlásil socialismus v naší zemi za rozvinutý (od té doby platila bezmála třicet let zkratka ČSSR), tak ve filmové výrobě. Generace třicátníků pomalu dospívala v ryze svébytné a umělecky vyhraněné osobnosti, jejichž hvězdný vzlet podnítil vznik tzv. československého zázraku nové vlny šedesátých let. Tehdy také začaly prosvítat první paprsky: básník středověku František Vláčil natáčel své první pozoruhodné dílo, lyrickou baladu Holubice, jeho o něco starší souputník Jiří Krejčík triumfoval syrovou výpovědí z období druhé světové války Vyšším principem a nestor Otakar Vávra se proměnil v poetu hrubínovského charakteru adaptací Srpnové neděle. Vedle těchto zářivých briliantů bohužel hluboce zaostává zbytek produkce. MECHOV je víceméně jednoduchou až pohádkovou satirou na klasické čecháčkovské nešvary, jejíž zápletka je však rozehrána s překvapující neobratností a absencí plynulosti děje. Jednotlivé situace postrádají naváznost, řada gagů a trefných dialogů mizí v hlubině jalového scénáře, který se ani nesnaží vytvářet základní rámec hry. Katastrofální dopad Sísova pojetí se projevuje zejména na výkonech většiny představitelů, kdy plejáda tak výborných herců nemá co hrát. Tento film skutečně nezanechá v současném divákovi hlubší zážitek, spíše se chtě-nechtě domáhá všetečné otázky: Proč? V tomto smyslu pak zcela postrádám smysl jeho digitalizace. V naší kinematografii nepochybně existuje řada mnohem kvalitnějších děl, která se z nepochopitelných důvodů podobné cti zatím nedočkala.(10.12.2009)

  • topi
    **

    No je to úplná volovina poplatná socialistické době. I přes velmi kvalitní herecké obsazení film stěží drží divákovu pozornost. Ze všech hereckých es nejvíce zaujal a všechny převálcoval méně známý herec Miloš Patočka, který hrál místního podivína Vilíma a za celý film pronese jen jedno slovo. Jeho mimika a herectví zde bylo obdivuhodné a je velká škoda, že zemřel tak záhy a to ve věku necelých 41 let. Nejvíce ho mám spojeného s postavou poručíka na komisařství v Táboře, který lifruje Švejka do Budějovic pěšky (Poslušně hlásím). Ještě zaujme mladá Míla Myslíková, jinak všichni hrají takovej standart. No ono co v takovém blábolu mají hrát, že. Zajímavostí je, že se film natáčel ve Veverských Knínicích a v Brně.(6.4.2018)

  • Pražák
    ***

    "To chce klid a pět tisíc měsíčně!" Čekal jsem politickou agitku nejhrubšího ražení, ale přijde mi, že se tam vloudila trocha nadsázky, kterou komunistický cenzor přehlédl. Celkem vtipná komedie s řadou vynikajících českých herců, kterou bohužel stahuje dolu ten varovný politický prst.(30.12.2009)

  • - Chaty u rybníka jsou namalovány na skleněnou tabuli. (M.B)

  • - Během natáčení filmu někteří herci přespávali po hotelích, jiní však přespávali přímo ve vesnici u tamních obyvatel, a to z důvodu, aby "nasáli" tu pravou vesnickou atmosféru a mohli ji přenést do filmu. (Dave_ff)

  • - Filmovalo se v Moravské obci Veverská Knínice a v Brně. (M.B)