Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lehce nabyl, lehce pozbyl, mohl by si říct tvrdý pistolník Cjamango. Poté, co vyhrál v pokeru hromadu zlata, byl okraden bandity Tigerem a Donem Pablem. Cjamango se svého zlata ovšem nehodlá vzdát a bandity vystopuje. Když dojede do malého městečka v pohraničí, zjistí, že bandy se rozdělily - v městečku, ze kterého byli vyhnáni všichni obyvatelé, se usadili Pablovi Mexičani, na nedalekém ranči zase Tigerovi pistolníci. Obě bandy se navzájem obviňují, že zlato má ta druhá. Cjamango nehodlá dělat nic jiného, než zlato najít, což ovšem bude dost těžké, když má na své straně jen starého alkoholika, jeho krásnou dceru, malé dítě a tajemného muže v černém, vydávajícího se za obchodníka... (špaček421)

(více)

Recenze (8)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý špageťák s přijatelnou délkou, a s jednoduchým leč docela neoriginálním příběhem, v hlavní roli s nikdy neokoukaným Ivanem Rassimovem (který zde nehrál mimořádně padoucha, tak jak jsme u něj mi fandové euro-filmu zvyklí!). Rassimov zde v této kopii kterou jsem viděl, byl v úvodních tit. uveden pod pseudonymem Sean Todd, v některých momentech mi silně připomínal Clinta Eastwooda (pončo, výraz, frajerské kouření cíčka apod). Film zcela určitě čerpal z ohromného vlivu prvních dvou Leonovek právě s Eastwoodem, nebo třeba s Djanga s Francem Nerem, tam ten vliv byl ještě markantnější, nejen podle názvu (v německé distribuci film vyšel pod názvem "Django - Kreuze im blutigen Sand"). Neřadil bych však tento western mezi tu úplnou špičku, i přes dobrou kameru a vynikající prostředí, kde se film odehrává, najde se tu sice pár pár zajímavých, občas na první pohled i dost drsných scén (viz dynamit v rukou malého chlapce a jeho nepřestávající volání jména Cjamango, Cjamango) ale na druhou stranu zde najdeme i pár velmi dojímavých momentů, opět třeba s tím malým klukem-sirotkem (úvod, nebo později smrt jeho starého opatrovníka atd). Závěrečná přestřelka čistě v zúčtovacím duchu se prostě musí líbit, ocenil bych ještě docela dobré dramatické hudební skóre a onu hlavní roli (Rassimov byl výrazný, jeho obrazová přítomnost byla velká), která byla veskrze sympatická. Krásná herečka z francouzským jménem Hélène Chanel, stála rovněž za zmínku, škoda že tu nedostala více prostoru. Standardní eurowestern, (v roce '67 ale určitě jeden z nejlepších filmů svého žánru), na 5* hvězdiček bych to neviděl, ale film fandy spaghetti westernu jistě potěší. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Jejda mane, tomuhle dát pět hvězdiček!? Za něco tak eklektického, slabomyslného, neodlehčeného a bez spádu? Tohle není ani kvalitní brak. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Styl Edoarda Mulargii mi nijak moc nesedí, ale je pořád lepší, než ten Fidaniho. Sice je to taky laciné až běda, odehrává se to ve třech laciných lokacích, scénář taky není zrovna dílo génia, je tu taky otravné dítě a Pedro Sanchez, ten se tu aspoň objevuje jenom na začátku. Aspoň nějaké schopnosti ale Mulargia vykazuje a má navíc i celkem slušné herce. Ivan Rassimov je celkem cool hrdina, i když prakticky nemá co hrát. Proti němu režisér postavil druhou ligu záporáků (tj. ty, co v těch větších špagetách hráli jen malé role, v béčkách pak hlavní, ale vždycky je rádi vidíme), Livia Lorenzona a Piera Lulliho. Zase, nijak dobře napsaný role nemaj, ale aspoň, že tu jsou. Přijde mi, že právě scénář je prakticky nejslabším článkem. Už jenom to, že je to vykrádačka Hrsti dolarů, trochu smrdí, ale přišlo mi to celý spíchnutý tak nějak halabala. Sotva se objevilo něco zajímavýho, hned to zazdili. Třeba údajná morová epidemie v městečku, kvůli které banditi všechny vyhnali. Proč proboha? Dál se mi moc nelíbila hudba, přišla mi až příliš dramatická a nevhodná. Prostě v tomhle případě musím souhlasit s Mariinem, tohle skutečně je eklektické, trošku i slabomyslné, a doopravdy nudné. Měl jsem z toho pocit, že tohle všechno už jsem hodněkrát viděl - a líp. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Moc povedený plagiát prvních Sergioleonovek. Hlavní hrdina je jasně Clint II. A jinak- zpocené tváře, vyprahlá krajina a nepočítaně padouchů, kteří s krátkým zaklením a s kulkou v těle klesají do prachu náměstíček zapomenutých měst či na prošlapanou dřevěnou podlahu saloonu. Zápletka nepříliš originální, děj předvídatelný, ale zde to nevadí. Jen ten dětský faktor (a příslušné citové vydírání) je jakési novum. A hlavní hrdinka je zajímavý typ. Ne klasická kráska, ale šmrnc má. Opravdu je škoda, že je zde trochu upozaděna a že je zde za velmi pasivní osobu. U ní by si našinec dovedl představit, ža jako divá fúrie koná své krvavé dílo pomsty. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Takze podla hodnotenia najlepsi film rezisera Edoarda Mulargiu ? No, co potom s filmami v modrej farbe, co natocil ? Ani vlastne ich po tomto vidiet nejak extra netuzim. Moc to kopiruje na moje pomery Klinta VychodneloLesa, maketa westernoveho mestecka nic moc, kulisy su vyslovena bieda. Jedna silnejsia scena nezachrani kopu podpriemernych az priemernych, a co je horsie, vyslovene nudnych scen. Prestrelka na konci o hovne, teda pardon, ja som sa pomylil a chcel som napisat, ze sa mi vobec nepacila, na masakrozne dobre prestrelky vo filme El Halcon Y La pressa 1966 s Van Cleefom to teda rozhodne nemalo. 5hviezdickovych tuna teda vobec nechapem, co tam sakra zas videli? Alebo mam druhu, ovela horsiu moznost - ide o vystudovanych filmovych teoretikov -elitarov! Tak od tych chcem byt co najdalej! 45 % ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Tak tohle není vůbec špatný film, chvílemi docela originální, s až nezvykle sympatickým úžasně zrzavým (kdyby nebylo toho, připomínal by R. Harrisona, ale takhle je to v pořádku) přiměřeně drsným hlavním hrdinou snažícím se často o opravdu umělecký dojem - scéna s doutnákem je nezapomenutelná. I ten malý kluk se dá částečně překousnout (pokuď zrovna nehraje na strunu), tradiční bestie Piero Lulli ve své tradiční bestiální roli (působící nezvykle chvílemi, když zrovna nevraždí, jako hodný dědeček) nikdy nezklame. Kde je tedy problém? Myslím, že se tu zaučoval někdo s novými nůžkami, jelikož střihy, rušící tak nějak celý film, jsou jedny z nejhorších, co znám a tak trochu kvůli nim plavu v celkovém ději. A zcela zjevní Yankeeyové volající "Vamos!" proti Mexičanům, vyjíždějícím do akce s pravidelným "Let's go!" jsou dalším projevem pozoruhodných anglických dabingů obšťastňujících nás ve většině děl. Ale že mi toho Ivana bylo na konci nějak líto. ()

Reklama

Reklama