Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Recenze (75)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s Harvey Keitelem a hned takový nářez. Ukázka toho, kam až může zajít mediální hyenismus a jak otočí život nejen vyhlédnuté oběti, ale i tomu, kdo se dal do jeho služeb. Výkon Romy Schneider je ještě drsnější než celý film. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Novinář Harvey Keitel má v oku zabudovanou kameru a tajně filmuje ženu, která umírá na rakovinu. Jednou za čas si musí kvůli té kameře do oka kápnou jistou látku, aby neoslepnul. Jasně, zní to trochu idiotsky, ale film je to překvapivě celkem dobrý. Je dost temný a to já rád. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Námětem hodně temná záležitost. Navíc aktuální i po čtyřiceti letech, což je snad ještě strašidelnější. Škoda ale, že film na mě působil hrozně nepřejícně a nepřístupně. V podstatě na mě film působil až tak, že si vlastně vypráví příběh tak, jak chce, nechce se zalíbit a diváku ty si to přeber tak, jak sám uznáš za vhodné. Sice tenkrát nikdo netušil, jaké tragédie Romy postihnou, ale musím říct, že do role dala vše, co mohla, včetně totální hysterie. Ale ani Harvey Keitel nebyl pozadu, včetně té hysterie. Škoda ale trošku přepálené stopáži. Stojí si ale počkat na závěr. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nepatřím do skupiny seniorů netrpělivě vyhlížejících příchod zubaté s kosou, ale již dopředu mne potěšila vize, že jednou budu umírat stářím nafetovaný do vysmáta. Zatím se na svou smrt snad ani netěším, ale kdybych umíral a někdo to chtěl natáčet, tak bych si od něj rozhodně nechal proplatit tučný šek a můj odchod ze života by pak byla jedna velká jízda. Svět je totiž reality show, což tento snímek prorokoval se slušným časovým předstihem, ale kdybych tady napsal, že jsem občas nezakopnul o nudný okamžik, tak to by se mé tvrzení nejen nezakládalo na pravdě, ale byla by to snad i trochu lež. Přesto si za originalitu a zajímavé herecké výkony dovoluji své objektivní hodnocení tři hvězdy a tři cípy zaokrouhlit o dva cípy nahoru. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Tohle je nářez. Docela pozapomenutý film, což je strašná škoda. Z tohohle filmu se jen tak nevzpamatujete. Není to film k popukání. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Po všech těch pokusech kontinentálních koprodukcí s Anglií a USA (počínaje rokem 1962), natočila Romy Schneider svůj poslední a absolutně nejpůsobivější film z této kapitoly své kariéry. Příběh pojednávající o nejhrubší podobě televizní reality show je stejně tak aktuální dnes jako před lety. Divácká touha sledovat cokoli proti lidskosti nezná mezí a je pouze zarážející, že tento problém nebyl dodnes vyřešen a pouze stagnuje. Romy společně s Harveyem tvoří nesourodý pár oběti a vlka v rouše beránčím ideálně zapadající do soukolí mašinérie ve znamení pokroku a záhuby. Přirozený půvab Romy bez výraznější stylizace a líčení rozkvétá s každým jejím úsměvem... a tradičně dává zapomenout na drobný fakt, že rok 2021 je zde zobrazen v celé své autenticitě roku 1980. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Účinnejšie ako Rohypnol (alias flunitrazepam = liek, ktorý rýchlo uvádza do hlbokého spánku). Ten však vyvoláva závislosť. U Tavernierovho filmu nehrozí. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Proč mám pocit, že se z této látky dalo vytěžit víc? Začátek byl přitom tak slibný. Skvělá Romy Schneider, je společně s myšlenkou, ozdobou tohoto snímku, ale mám dojem, že se film zastavil někde na půli cesty. Rok 2021 a sílící vliv médií na lidské životy. Nejde ani o to, že počítače, televize, auta atd. zde vůbec nevypadají jako z 21. století, protože myšlenka je geniální a právě dnes aktuální a je hlavní devizou tohoto díla, která zmíněné minusy přebíjí. Jen bych si představil trochu jiné provedení. Film by mohl mít větší spád, možná by mohl být trošku akčnější, dynamičtější a také mi chyběl nějaký silnější závěr. I tak za čtyři hvězdy. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Neznášam tú tvoju priblblú dobrotu!" Veľmi zaujímavý námet a ešte zaujímavejšie obsadenie. Film ma zaujal a bol som zvedavý ako to dopadne. Nevidel som mnoho filmov s Romy Schneider, najviac ma zaujala vo filme Strará puška, no i tu dokázala, že to bola veľmi talentovaná herečka. S mladým H. Keitelom si sadli. Príbeh je stále aktuálny, dnes snáď ešte viac ako v dobe svojho vzniku a ak by si niektorý zo starších filmov zaslúžil remake, tak rozhodne tento. Herecky ho asi neobsadia lepšie , ale technika, televízia, diváci, ovládanie verejnej mienky..., to všetko je dnes podstatne aktuálnejšie, preto by som si remake vedel predstaviť. 80%. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Nezměrně mnohovrstevnaté dílo, které čím je starší, tím je aktuálnější. Děj se odehrává v roce 2021 a budoucnost je opravdu obdivuhodně "vychytaná". Akorát snad design počítačů a automobilů a zmínka o Sovětském svazu to trochu kazí. Naskýtá se otázka, jak se postavit k opravdu podivným hereckým výkonům a dialogům (viděl jsem to sice s dabingem, ale i tak to bylo nějaké divné) - já jsem to bral za další předpověď stavu civilizace budoucnosti, tedy nikoli za nedostatek, ale za záměr autorů. Snad proto jsem si snímek tolik užil a tolik na mě zapůsobil. Na druhou stranu to ale mohlo být urputným držení se románové předlohy (má domněnka - nečetl jsem). Nevím - posuďte sami, budete-li mít někdy příležitost. Jinak bych do výšin vyzdvihl kameru (nutno vidět v původním cinemascopu). Prý to byl první francouzký film, kde bylo použito steadycamu. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, V jednadvacátém století je člověk nakonec závislý na kapesní svítilně za 3,50... připadám si jako malý kluk'' ----- Docela slušné vizionářské drama. Schneiderová i Keitel v hlavní roli super, hlavně Harveye mám moc rád. A potěšil i Max v závěru. Ačkoliv se má film odehrávat v budoucnosti, Anglie roku 2021 má podobodu Anglie roku 1980. To je dobře, nikdo neměl potřebu do filmu dávat auta připitomnělých tvarů (ve vztahu ke skutečnému dnešku), jak si tehdejší tvůrci představovali že by mohly vozy vypadat. Naopak. Policie má nové Range Rovery, ulicemi jezdí dvoupatrové autobusy... Docela jsem koukal jak Glasgow vypadal zhuntovaně. Mně ke konci film začínal mírně nudit. Katarzi Rodyho chápu, ale nepochopil jsem proč do celého projektu vlastně šel. Na svojí dobu měl film zcela jistě originální myšlenku, dnes už přeci jen tak trochu ztrácí s lety dech. Dávám za 3 mini kamerky. * * * ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Myšlienku to určite má - ľudský hyenizmus nemá žiadne hranice. Nezastaví sa pred ničím. Tak to bolo v minulosti, je a aj stále bude. Zaujali ma úvahy od Romy o smrti, dosť mrazivé ak uvážime jej blízky koniec. Na druhú stranu dejová linka ma nijak zvlášť nenadchla a z výpravy mám zmiešané pocity. Na jednej strane, hlavne čo sa týka interiérov, tak klobúk dole, tu sa predstava 21. storočia celkom podarila. No ale čo sa týka oblečenia, účesov a aj aút napríklad, tak na to autori akosi pozabudli - stále kdesi v sedemdesiatkach. Lepší priemer. 65/100 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý námět, ale hrozně nepovedené zpracování. Plytký romantický film, který má neskonale přepálenou stopáž. O sci-fi se nedá v tomto případě mluvit a za drama bych považovala spíše uondaný scénář. Pokud někdo čeká na kritiku médií, doporučuji mu neztrácet čas tímto snímkem a rovnou se podívat na Ztracenou čest Kateřiny Blumové. Od standardního amerického béčka se Smrt v přímém přenosu takřka ničím neliší. Za zmínku stojí pouze výkon Romy Schneiderové, ale byť hraje jak o život, film stejně zachránit nedokáže. Druhým kladem je Duhamelova hudba. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Scifíčko z roku 1980 nám predstavuje svet o 40 rokov neskôr a robí to tak, že sa okrem nejakej tej novej technickej vymoženosti typu kamera v hlave nič nezmenilo. Nič proti, len potom prečo nemohlo ísť o budúcnosť blízku, prípadne alternatívny súčasný svet. Prvá mestská hodina sa sleduje veľmi dobre, tá druhá na vidieku už ale v sebe nedokáže zakryť, že vyše dve hodiny je na túto historku trochu príliš. Motivácie hlavnej mužskej postavy po dlhšom spoznávaní tej hlavnej ženskej ostávajú v podstate nemenné až do záveru, kde film boduje najviac. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Rozhodně zajímavé vykreslení roku 2021. Snímek činí zajímavější fakt, že hlavní hrdince po uvedení snímku zbývalo už jen pár měsíců života, což trošku připomíná samotný děj. Bohužel děj, který byl pro mě osobně dost nezajímavý. Bavilo mě sledovat pouze dobu a prostředí, kam byl zasazen. Hlavní dějová linka s "umírající" ženou a mediálními krysami mi přišla neskutečně nudná. Její vývoj byl poté strašně předvídatelný. K mé škodě neumím francouzsky více než pár slov a titulky se mé pozornosti skryly, takže jsem musel snímek vytrpět v nepříliš vydařeném dabingu, který mi prznil zážitek. Hlavní hrdinové mě nebavili a velmi mě zklamal herecký výkon Romy Schneider. Nechápu, jak se Harvey Keitelovi podařilo přivodit tolika divačkám mokré sny. Až závěrečných 30 minut mi přišlo celkem zajímavých. Většina snímku pro mě ovšem byla spíše utrpením. Lepší dvě hvězdy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Vyše tridsať rokov čakám na tento film a ČT2 mi včera pripravila pekný darček. Čakal som prirodzene s obavami, s akými čakám na opakované pozretie si filmu, ktorý ma pred desiatkami rokov nadchol. Našťastie v tomto prípade neboli obavy opodstatnené. Opätovne som si vychutnal pravdepodobnú víziu budúcnosti, výborné herecké výkony, zaujímavé dialógy a hudbu. Už vtedy tvorcovia filmu vedeli, že ak sa nájde dostatočný počet divákov, tak neexistuje nič, čo by bulvárne hyeny zastavilo pri plnení očakávaní konzumentov rozvalených v kresle a lačne nazerajúcich do životov a utrpenia iných, tak odlišných od ich jednotvárnych uprdených osudov a životov. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Nadčasově zvolené téma, které je v současnosti diskutovanější, než by si možná sami tvůrci tehdy dokázali připustit, poskytuje maximální prostor pro strhující herecké sólo Romy Schneider, jež se v jedné ze svých posledních rolí soustředila na mikroskopické zachycení rozpadající se osobnosti. Zoufalství, proměňující se postupem času v cílevědomou likvidaci sebe sama, jakoby přirozeně vystupuje z původně vykonstruovaného sci-fi obrazu a nabízí reálný thriller mladé ženy, dovedené vlivem lidské manipulace k naprosté fyzické i psychické dehonestaci. Film, který je až příliš pravdivý na to, aby mohl být zapomenut. Plíživý, srdce svírající pocit absolutního vyšinutí je trvalým otiskem v divákově mysli a s každým dalším shlédnutím se tento stav jen prohlubuje. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Mé zoufale prázdné pocity z toho filmu bych přirovnal k situaci, v níž trosečník ztroskotá na ostrově a během dlouhých a těžce nudných chvil čeká na záchranu, která se nekoná. Velmi inovativní námět byl během natáčení důkladně pohřben nikam neplynoucím příběhem, jehož roztaženost měla být v první řadě zpracována střihačem. 22. století vypadá (vyjma některých dialogů) spíše na dobu, ve které se film natáčel (B. Tavernier bude co se týče rozpočtu pravděpodobně nějaká obdoba strýčka Skrblíka). Myšlenka tu nepochybně je. Budoucnost s nástupem nových technologií a mediálních korporací radikálně snižuje lidskost a racionální uvažování člověka. Bohužel tato působivá idea nijak nevyplouvá na povrch díky záplavě naprosto nezáživných dialogů. Dle mého názoru zde bylo zapotřebí více dynamičnosti a kadence, která by z tak velkého potenciálu vytvořila skutečně silný příběh nutící k zamyšlení. Takhle vznikl jen těžce stravitelný plytký tlach, při jehož projekci vám také hrozí smrt v přímém přenosu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nevšední námět, který mě zcela nadchnul, ovšem ubíjející zpracování, které veškeré nadšení ochladilo na bod mrazu. Smrt v přímém přenosu pro mě funguje jako dosud nejlepší objevený prášek na spaní - koukali jsme na to třikrát, přičemž poslední pokus proběhl v odpoledním čase, kdy jsem nebyl unavený ani nevyspalý (ani ovíněný), přesto posledních 45 minut znamenalo cca 15-pospávání-a v závěrečné gradaci, kdy každý zvyšoval hlas, opět probuzení. Možná to je tím monotóním hučením (vlastním release s VHS zvukem a starým dabingem), zcela určitě je to ale nudným zpracováním. Zklamání měsíce. ()

Reklama

Reklama