poster

Smrt v přímém přenosu

  • Francie

    La Mort en direct

  • Velká Británie

    Death Watch

  • Slovensko

    Smrť v priamom prenose

Drama / Sci-Fi

Francie / Velká Británie / Západní Německo, 1980, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    **

    Film s výborným nápadem, který ale zůstal absolutně nevyužit. Nelíbila naprostá absence fantazie, se kterou by tvůrci ztvárnili svět relativně blízké, ael přeci jen vzdálené budoucnosti. Vlastně tím jediným futuristickým výstřelkem byla ona kamera v oku. ale dobře. O to tady tolik nešlo. V hlavní roli tu byl etický rozměr, který pokládal otázku, co kde jsou meze televizní zábavy. Ani tahle rovina mi ale nepřišla příliš dobře podaná. A pak tu bylo drama se stalkerskými prvky v podání obou hlavních protagonistů a i tady by jste hledali odpovídající vypjatost marně. Za zmínku určitě stojí Romy Schneider, která hrála i vypadala fantasticky a výborně jí sekundující Harvey Keitel, ale ani tihle dva nezabránili protáhnout na konci obličej zklamáním. 35%(11.1.2015)

  • gogo76
    ****

    "Neznášam tú tvoju priblblú dobrotu!" Veľmi zaujímavý námet a ešte zaujímavejšie obsadenie. Film ma zaujal a bol som zvedavý ako to dopadne. Nevidel som mnoho filmov s Romy Schneider, najviac ma zaujala vo filme Strará puška, no i tu dokázala, že to bola veľmi talentovaná herečka. S mladým H. Keitelom si sadli. Príbeh je stále aktuálny, dnes snáď ešte viac ako v dobe svojho vzniku a ak by si niektorý zo starších filmov zaslúžil remake, tak rozhodne tento. Herecky ho asi neobsadia lepšie , ale technika, televízia, diváci, ovládanie verejnej mienky..., to všetko je dnes podstatne aktuálnejšie, preto by som si remake vedel predstaviť. 80%.(21.6.2016)

  • slunicko2
    ***

    Film jako bolení břicha - pozornost si získá, ale nepotěší. 1) Základní poselství snímku je jasné. Mediální hyeny obětujíce na oltář sledovanosti, potažmo zisku, morálku i obyčejné slušné chování, už rozšířily svůj revír do většiny zemí světa - všude tam, kde vládne zlaté tele. Film nesoudí ani nehledá recepty na vyléčení nemocné společnosti - jen smutně přihlíží._____ 2) V této souvislosti by mě zajímalo, jak autor obsahu Robbi došel k názoru, že lidé v zobrazované budoucnosti žijí "spokojeně a šťastně"._____ 3) Tématu role médií se dostalo podrobnějšího zpracování později (po americku přímočaře) ve filmu Truman Show._____ 4) Jinou otázkou je vizualizace budoucnosti. Bývá zábavné sledovat, jak si tvůrci představovali budoucnost, která mezitím nastala a my můžeme srovnávat. Bratři Strugačtí například hovoří o tzv. popisované budoucnosti, kam se jejich hrdina vydává na výlet strojem času (novela Pondělí začíná v sobotu)._____ 5) Bohužel představa tvůrců filmu z roku 1980 o roce 2021 je dost vágní. Na jedné straně kamera v lidském oku, ústavy blaženství či školní výuka pomocí telepatie. Na straně druhé průmyslový i další design beze změny, otlučené domy, rvačky na ulicích, potraviny na příděl._____ 6) Depresivní dojem povzbuzuje nervy drásající hudba, melodramatický (pro někoho možná artový) styl vyprávění a lokalizace do zachmuřeného Glasgowa a dalších skotských regiónů._____ 7) 39letý Bernard Tavernier předvádí velmi zvláštní svět. Ani nevím, jestli se mi snímek líbí anebo ne. Ale znovu se určitě nepodívám.(8.7.2018)

  • Vitex
    *****

    Nezměrně mnohovrstevnaté dílo, které čím je starší, tím je aktuálnější. Děj se odehrává v roce 2021 a budoucnost je opravdu obdivuhodně "vychytaná". Akorát snad design počítačů a automobilů a zmínka o Sovětském svazu to trochu kazí. Naskýtá se otázka, jak se postavit k opravdu podivným hereckým výkonům a dialogům (viděl jsem to sice s dabingem, ale i tak to bylo nějaké divné) - já jsem to bral za další předpověď stavu civilizace budoucnosti, tedy nikoli za nedostatek, ale za záměr autorů. Snad proto jsem si snímek tolik užil a tolik na mě zapůsobil. Na druhou stranu to ale mohlo být urputným držení se románové předlohy (má domněnka - nečetl jsem). Nevím - posuďte sami, budete-li mít někdy příležitost. Jinak bych do výšin vyzdvihl kameru (nutno vidět v původním cinemascopu). Prý to byl první francouzký film, kde bylo použito steadycamu.(11.5.2007)

  • Sandiego
    ****

    Atmosféra netradičního sci-fi se vydařila na jedničku (spíše nenápadné vykreslení budoucnosti s využitím města Glasgow, kde je geniálně využit přechod starého mezi novým a podmanivá estetika ošklivosti, s níž kontrastuje liduprázdná skotská vysočina), a výborné je i obsazení dvou hlavních rolí. Tempo však trochu vázne a gradace se v závěru rozplyne ve snaze o psychologicko-filosofické vyvrcholení, které mě spíše zklamalo a nepřesvědčilo. I tak pozoruhodný a neprávem zapomenutý snímek.(2.8.2012)

  • - Snímek byl natočen na motivy románu D.G. Comptona "The Continuous Katherie Mortenhoe", (Hans.)