poster

Smrt v přímém přenosu

  • anglický

    Death Watch

  • francouzský

    La Mort en direct

  • slovenský

    Smrť v priamom prenose

Drama / Sci-Fi

Francie / Velká Británie / Západní Německo, 1980, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryton
    ***

    Televizní look na orwellovskou budoucnost, kde si lidé dávají kamery do očí a sleduji cizí smrt jako reality show. Příliš dlouhý film na dané téma. Ovšem vidět "mladého" Harvey Keitela s hárem není k zahození. Mimochodem rok 2021 vypadá jako raná 70. léta 20. století. Zřejmě za 50 let se umí dát kamera do oka, ale auta stále mají spotřebu 20l/1km :D. Hodnocení OST: Ryze televizní podkreslení. 5/10(1.2.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Nepatřím do skupiny seniorů netrpělivě vyhlížejících příchod zubaté s kosou, ale již dopředu mne potěšila vize, že jednou budu umírat stářím nafetovaný do vysmáta. Zatím se na svou smrt snad ani netěším, ale kdybych umíral a někdo to chtěl natáčet, tak bych si od něj rozhodně nechal proplatit tučný šek a můj odchod ze života by pak byla jedna velká jízda. Svět je totiž reality show, což tento snímek prorokoval se slušným časovým předstihem, ale kdybych tady napsal, že jsem občas nezakopnul o nudný okamžik, tak to by se mé tvrzení nejen nezakládalo na pravdě, ale byla by to snad i trochu lež. Přesto si za originalitu a zajímavé herecké výkony dovoluji své objektivní hodnocení tři hvězdy a tři cípy zaokrouhlit o dva cípy nahoru.(12.11.2012)

  • gabin(a)
    *****

    Film ve mně zanechal opravdu hodně hluboký zářez. Viděla jsem ho jen jednou, když šel v kinech, a pořád čekám, kdy ho budu moct vidět znovu, taky mj. proto, že jsem ho viděla v době, kdy tu ještě neexistoval bulvár a mediální štvanice 50.let byly pryč. Sci-fi podle mého gusta - žádné oblečky, futuristické stavby a meziplanetární lety, ale unavená budoucnost s chátrajícími domy. Vždycky, když vidím kdekoli smečky novinářů (což je skoro v každém US filmu), tak si na tento film vzpomenu. Romy Schneiderovou i Harvey Keitela miluju pro jejich úsporné až gabinovské herectví.(19.2.2010)

  • Marthos
    ****

    Nadčasově zvolené téma, které je v současnosti diskutovanější, než by si možná sami tvůrci tehdy dokázali připustit, poskytuje maximální prostor pro strhující herecké sólo Romy Schneider, jež se v jedné ze svých posledních rolí soustředila na mikroskopické zachycení rozpadající se osobnosti. Zoufalství, proměňující se postupem času v cílevědomou likvidaci sebe sama, jakoby přirozeně vystupuje z původně vykonstruovaného sci-fi obrazu a nabízí reálný thriller mladé ženy, dovedené vlivem lidské manipulace k naprosté fyzické i psychické dehonestaci. Film, který je až příliš pravdivý na to, aby mohl být zapomenut. Plíživý, srdce svírající pocit absolutního vyšinutí je trvalým otiskem v divákově mysli a s každým dalším shlédnutím se tento stav jen prohlubuje.(20.11.2011)

  • ClintEastwood
    ****

    Proč mám pocit, že se z této látky dalo vytěžit víc? Začátek byl přitom tak slibný. Skvělá Romy Schneiderová je společně s myšlenkou ozdobou tohoto snímku, ale mám dojem, že se film zastavil někde na půli cesty. Rok 2021 a sílící vliv médií na lidské životy. Nejde ani o to, že počítače, televize, auta atd. zde vůbec nevypadají jako z 21. století, protože myšlenka je geniální a právě dnes aktuální a je hlavní devizou tohoto díla, která zmíněné minusy přebíjí. Jen bych si představil trochu jiné provedení. Film by mohl mít větší spád, možná by mohl být trošku akčnější, dynamičtější a také mi chyběl nějaký silnější závěr. I tak za čtyři hvězdy.(18.2.2013)

  • - Snímek byl natočen na motivy románu D.G. Comptona "The Continuous Katherie Mortenhoe", (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace