poster

Otevřená srdce

  • dánský

    Elsker dig for evigt

  • anglický

    Open Hearts

Drama / Romantický

Dánsko, 2002, 113 min

  • Philippa
    ****

    Komentář k tomuto filmu bude začínat stejně jako komentář k filmu Hebká kůže. Je to proto ,že filmy jsem viděla za sebou v jednom dni a vůbec jsem netušila ,že jsou na úplně stejné téma. Na téma krize středního věku. Muži ,kteří po okouzlení mladými kráskami pálí mosty. Navíc je zvláštní ,že den před shlednutím obou snímků jsem se dozvěděla o rozpadu vztahu přátel. Mají spolu tři malé děti. Důvodem je odchod manžela kvůli jiné ženě. Škoda ,že neviděli dříve tenhle film. Pak by třeba pochopili ,že únava v dlouhodobých vztazích je normální. A jak končí náhlá citová posedlost? Je dobré vyměnit dlouhodobý poklidný vztah z kterého vyšly tři děti ,za několik chvil adrenalinu? Asi chápu ,že se to může stát. Myslím si však ,že pokud jsou děti ,člověk už není zodpovědný jen sám za sebe a taky si myslím ,že dětem je potřeba se alespoň na čas v určité míře obětovat. Marci ve svém komentáři položila otázku, zda je náš osud nevyhnutelný. Já věřím ,že nevyhnutelné jsou určité situace ,ale je jen na nás jak se s nimi konfrontujeme. Vždy máme možnost volby. Tak se podívejte na Otevřená srdce a pak rovnejte hodnoty.(17.2.2008)

  • salahadin
    ****

    Nemusí jít o nejoriginálnější téma, aby vás film oslovil. Neubráníte se dojmu, že jste něco podobného viděli, milostný trojúhelník je však tak herecky vykreslený, že vás po celou stopáž nenudí a co víc...nenechá vás odejít, i když psychologické filmy nepatří k vašim šálkům kávy. Snímek dánské režisérky Susanne Bier je postavený především na hereckých výkonech, které jsou skutečně luxusní. Každý herec se do své role vžil naplno a je znát režisérčina pevná ruka při tvoření scén. Absence hudby tu nikterak nevadí, skoro "amatérská" kamera kmitá sem tam, zřetelně odlišuje intimní přání postav od skutečnosti, která se bohužel vždy razantně liší. Za velmi dobrou atmosféru, herecké představitele a jednu hyper působivou scénu si film určitě nadprůměrné hodnocení zaslouží. I proto, že ukazuje, jak vrtkavý je život a s jakou neúprosnou rychlostí mění osudy lidí. Tahle tvrdá realita je mnohem naléhavější, než zachraňování světa Amíky.(10.3.2008)

  • misterz
    ****

    Podobne ako v prípade Festen (1998) aj tu Manifest Dogma 95 ukázal, že má niečo do seba. Celé natočenie, forma a herecké výkony sú dovedené takmer k dokonalosti, ťažko hľadať lepší spôsob ako hodiť realitu života na filmové plátno. Príbeh odohrávajúci sa medzi Cecille, Joachimom a Nilesom je ako vystrihnutý zo života, tak reálny, tak živý, tak neskutočne emočne vyhranený. Opäť som raz po filme naplnený pocitmi, ktoré sa ani nedajú opísať. Čo sa týka Madsa Mikkelsena, už ani nemá cenu rozoberať aký neskutočne perfektný herec to je. To čo v tomto filme predviedol, klobúk dole, každý jeden pocit, emóciu dokázal stvárniť tak dokonale, až zamrazilo. Niečo podobné ukázal aj v snímku Po svadbe (2006). Svojim výkonom sa už definitívne zaradil v mojom pomyselnom rebríčku hercov na druhé miesto. Ale pozor, filmy s ním treba pozerať len v originále. Dabing všetko kazí. Jediné čo by som snáď vytkol, sú len také nepodstatné drobnosti po obsahovej stránke, hlavne v závere, mohlo sa ešte pár minút potiahnuť. 89/100(19.8.2014)

  • Martin741
    ****

    Opat slusna reziserka Susanne Bier /Spalene Vzpominky, Den Eneste Ene/, tentokrat je film o tom, ako sa zmenia bezne zabehane dni, ked do nich vstupi tragicka udalost. Film stoji hlavne na hereckych vykonoch, tie su na urovni od Mykkelsena a Sonje Rychter, ale snazili sa aj ostatni herci. Rozhovory su normalne, nic extra, mozno akurat v strede sklznu do vatovo przadnych plkov, ale to je vec tolerancie. celkovo spolu s Spalenymi vzpominkami asi najlepsi film od Susanne Bier : 85 %(20.12.2016)

  • Aaron.
    *****

    Hodně krutý film, plný zvláštních reakcí na probíhající situace, ale přesto tak realistický. Hlavní herecká čtveřice je famózní. Závěrečná jízda autem mě odrovnala ani sám pořádně nevím proč a poté následovali pravděpodobně nejzajímavější titulky, které jsem kdy viděl. Teprve začínám s dánskou kinematografií, ale koukám, že je plná skvostů. I want more, more, more!(2.5.2013)

  • - Film natočený podle zásad Dogma 95. (mahler)

  • - Scéna, kdy Marie (Paprika Steen) dá facku Nielsovi (Mads Mikkelsen), nebyla ve scénáři. (zuza99)