• kaylin
    ***

    Mně se to pořád hodně líbí, i když je pravda, že ten příběh mě zase tolik jako celek nezaujal. Bylo mi celkem jedno, jak to mezi mladými dopadne, protože mi šlo hlavně o to, že se pánové Burian a Marvan budou neustále do sebe navážet a budou se pošťuchovat. Některé vtipy jsou opět naprosto bombastické. Káva v tomhle filmu prostě kraluje.(6.2.2015)

  • tomtomtoma
    ****

    Ulice zpívá je osobitou komedií, která se nebojí hlubšího náhledu. Příjemně překvapí zpracování zápletky bez idealistického mámení a ze skutečného života odkrývá více, než většina dalších filmů oné doby. Herečky jsou excelentní ve svých zadaných polohách, humor tří králů je strhující a nenechává se zastrašit. Za vadu na kráse lze považovat Novotného nevyrovnanost, ale i on občas nečekaně ohromí svou přímostí. Prvním králem příběhu je cirkusový klaun Silvanea alias Emil Beruška (dobrý Vlasta Burian), bublající alkoholik v oparu pokušení. Vrchol bouře a následná otupělost jsou cílem, vše ostatní lze vnímat pouze v mezihrách. Druhým králem je cirkusový klaun Revelli alias Josef Rozhuda (dobrý Jaroslav Marvan), spořádanější partner věčného nespokojence. I on může zakolísat, přesto se nikdy nepřestane bát. Třetím králem je vetešník Puškvorec (dobrý Čeněk Šlégl), který se s vidinou pohádkového bohatství osměluje až do roviny nevybíravého vydírání. Vytrvale a neodbytně. Hlavní ženskou postavou je Lory Brandlová (velmi dobrá Marie Glázrová), hospodyně nezaměstnaných klaunů. Využita a zneužita postává stranou s mateřským ochranitelským pudem. Skutečnost je prodejná kurva. Hlavní dramatickou postavou je Franci (sympatický Antonín Novotný, jako chlapec Vladimír Salač), nalezenec pod ochranou cirkusových klaunů. Život na hranici bídy je pro mladého člověka frustrující, pokušení se skrývá na každém kroku a poddat se rozkoši přináší uspokojení. Alespoň na malý kratičký okamžik. Důležitou postavou je vdova Katy Příhodová (dobrá Jiřina Šejbalová), manipulativní živel a zpestření na bouřlivé cestě tápání a hledání mladého muže. Pokušení rozpaluje lýtka a rozum se zastře mrakem a čeká se na konečný součet ztrát. Z dalších rolí: pohotový a bystrý ing. Hradil (velmi zajímavý Ladislav Hemmer), jeho okradená matka (Milada Gampeová), bavící se Hradilův kamarád Karel Novotný (Antonín Streit), nespokojená sousedka klaunů (Ella Nollová), či ředitel cirkusu Sylvany (Vladimír Pospíšil-Born). Film je osobitým výtvorem. Vtip je ostrý, jízlivý i chlácholivý. Drama pokušení má varovat, ale poctivost v reálu nebývá po zásluze odměňována. Šíří optimismus a neklepe se ustrašeně v temném koutku.(20.7.2017)

  • Radyo
    ***

    Úodní zcela hluchá a slaboučká čtvrthodinka je vystřídána asi půlhodinovou pasáží, do níž jsou nacpány veškeré možné i nemožné vtipy, co se ve filmu vyskytují. Když už člověk myslí, že další fór nepřežije, tak se už ani žádný další fór nedostaví a celý film dojede až do konce ve stylu zmíněného úvodu - neslaně, nemastně. Nebýt oné půlhodinové záplavy vtipů, stálo by to tak za odpad. Takhle je to alespoň za 3 hvězdy.(1.9.2003)

  • Marthos
    ***

    Když na konci června devětatřicátého roku avizovala dobová reklama titulky s názvy Vlasta Burian filmovým režisérem!, byla to pro radlické ateliéry skutečná událost. Tato mediální vějička svým čtenářům ovšem bryskně zatajila přítomnost Ladislava Broma a Čeňka Šlégla, kteří byli producentem povoláni pro případ, že by se král komiků příliš věnoval vlastním zájmům. Hra, stávající po dlouhá desetiletí na repertoáru Burianova divadla, nebyla ve výsledku nijak objevným příběhem zkrachovalých lidských existencí a podivného milostného trojúhelníku, zabředlého do melodramatického močálu nejhorší kategorie. Burianova postava prošla drobnými kosmetickými úpravami charakteru, který se tentokrát pohybuje na hranici přijatelnosti a bez Marvanova trpělivého partnerství by jen stěží obstála i u současného diváka. Neorganický sled komických a sentimentálních dějových linií je nakonec ke škodě celého filmu, ocitnuvšího se tak trochu na vedlejší koleji. Smíchu je zde přespříliš, vtipného ovšem minimum, snad jen zásluhou Šléglovy figurky podomního prodejce s haraburdím lze očekávat alespoň závan neobyčejného. Přestože snímek při své premiéře sklidil nevídaný úspěch, zaviněný do jisté míry absencí Vlasty Buriana na filmovém plátně, v celkovém resumé obstojí coby slabý průměr dobové produkce, obehnané zuřivým nacistickým plotem.(6.1.2009)

  • dr.fish
    ****

    Myslím, že tady Burian a Marvan svou spolupráci vytáhli na parádní cirkusácké duo- zmatence Marvana a alkoholika Buriana. Místy sice malinko ukřičená, ale silné momenty obsahující komedie. Burian coby závislácká troska je dokonalý a jde bezesporu jednu z jeho nejpropracovanějších postaviček. Nepovažuji vůbec za slabé dílo, naopak. 80%(30.11.2013)

  • - Ač se u nás žádný protižidovský film nenatočil, tak pouze v tomhle filmu se objevuje negativní postava židovského vetešníka Puškvorce v podání Čeňka Šlégla. (cariada)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace