Reklama

Reklama

Německý film popisuje život tří mladých hrdinů v syrovém prostředí předměstí Východního Berlína. Šestnáctiletá Sabine se sem přistěhuje ke svému otci, protože má neustálé problémy s matčiným přítelem. Cítí se tu však osamělá a izolovaná od všech vrstevníků. Brzy se seznamuje se stejně starým Eddiem a jeho starším přítelem Michou. Nezaměstnaný Micha má časté problémy s policií a párty v jeho domě se promění v děsivou noční můru pro všechny tři mladé lidi. Nejde tu však o obyčejnou kriminální zápletku, ale o autentické zobrazení rostoucí brutality mezi mládeží v ulicích velkoměsta. Nápad natočit snímek se zrodil, když režisérka natáčela videodokument o násilí na německých školách a setkala se i s členy pouličních gangů. Všichni mladí herci ve filmu jsou amatéři. Režisérka prožila s 13 aktéry několik pracovních víkendů a intenzivní týden, kdy děti formou tvůrčích cvičení připravovala na natáčení. Proto i scénář zaznamenal mnoho změn na základě osobních zkušeností a prožitků mladých lidí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Docela originální snímeček, snažící se poukázat na problém rostoucího násilí mezi dnešní mládeží. Mladí herci jsou ve svých rolích hodně dobří a samotný děj filmu nijak zvlášť nepokulhává (zápletka je zde celkem jednoduchá). Občas mi sice přijde ta která scéna lehce zbytečná, případně by mohla být natočena trochu jinak - ale i přes to, že to není buhvíjak světoborné dílo, tak za skvělou syrovou autentičnost a hlavně s ní spojenou dosti zajímavou obrazovou stránku, dávám 4*. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Rozhodně zajímavý film, který řekl bych celkem slušně a pravdivě popisuje problémy současné mládeže. Myslím, že se jedná o zdařilou sondu do duší dospívajících, které značně napomáhají realistické dialogy. Ovšem tím nejspíš končí veškeré klady, za scénářem totiž dost pokulhává poloamatérská režie Esther Gronenbornové, která je v několika záběr až do očí bijící a pokud je to úmyslné, měl bych jít ještě o jednu hvězdičku níže. 60% ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Žánrovo pomerne vydarený a autenticky pôsobiaci obrázok o násilí a netolerancii v živote mládeže jedného panelákového megasídliska. Z dejového hľadiska mi ponúkol len konvenčný príbeh, ktorý bol natočený už inde a lepšie (napr. Moodyssonov film Lilja). Polodokumentárnu formu dokladajú použité výrazové prostriedky: skutoční obyvatelia zobrazovaných priestorov v teenagerských úlohách, akoby amatérske zábery domáceho videa. Celok zobrazuje vplyv prostredia na formovanie charakteru, a konfrontáciu veľkých očakávaní so šedivou betónovou skutočnosťou. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Velmi opravdově působící film, ve kterém nejde zas tolik o příběh. Spíše o jeho okolnosti. Děj je v dnešní odcizené době natolik syrově "všední", že spolu s obrazovým provedením a celým tím všem dobře známým prostředím panelových předměstí dotváří onu neobyčejnou realističnost. Protože film vznikl vlastně náhodou, když Esther Gronenborneová natáčela dokument o násilí a brutalitě v životě mladých, nelze brát jakékoliv nedokonalosti vážně. A to jak v kameře, tak ve scénáři, tak v hereckých výkonech, přestože aktéry filmu jsou neherci. Je to výstižné zachycení toho samého tématu, ale v podobě realistického filmového vyprávění, kterému navíc nechybí ani krásné osvobozující lyrické prvky, jakým je pro mě zde odkaz na Aljašku. *** Po druhém (letmém) zhlédnutí, kdy jsou moje dojmy pomalu ještě lepší, jen doplním, že ono velmi odvážné (a že já mám odvahu u filmařů rád) střídání standardního obrazu se záběry amatérské kamery nakonec shledávám pozitivem a klaním se tomu mystifikačnímu triku s ulicí Andyho Warhola, které jsem si cca před rokem při prvním uvedení nevšiml :-) ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Dovolím si nesouhlasit s uživatelem CRoSz. I přes určité výtky na mě film působil hodně autenticky a uvěřitelně. Mladí lidé na periferii, grázlíci, sídliště, špinavé rozbité domy...Především mladí herci a jejich dialogy ( Eddie ) mi až na pár drobností opravdu sedly. Film ve mně vyvolává vzpomínky na Šteindlerovu Perníkovou věž, která byla absolutně mimo. Je vidět, že tahle režisérka o mladých něco ví...i přes místy určitou přehnanost...navíc Jana Pallaske mi připomínala Scarlett Johanssenovou a to se taky cení : )) ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama