Reklama

Reklama

Řezník

  • Francie Le Boucher (více)

Obsahy(1)

Jednoho dne se ředitelka základní školy na svatbě seznámila s řezníkem, který se jmenoval Popaul. A zrovna v té době začne městem otřásat série záhadných vražd.... Kdo, nebo co je má na svědomí? (duklak2)

Recenze (42)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Vražda na malém městě plném štěbetavých obyvatel, plynulé a až meditativní jízdy kamery s důrazem na popis prostředí, romantická linie plná náznaků a absence jakékoliv dramatičnosti. Takhle to vypadá, když režiséra opustí dobrá forma a on místo rázného kroku tápe na místě. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Něco mezi podivnou romancí, kriminálkou a reklamou na cigarety. Já hlavně vůbec nechápu, proč tento film vůbec vznikl, proč chtěl kdokoli něco tak prázdného natočit. Le Boucher rozhodně není špatně udělaný, ale celou dobu působí tak strašně nezajímavě, až mě to opravdu udivilo. V podstatě to ve mně svou obyčejností vyvolalo zvědavost - dlouho jsem doufal, že v závěru přijde nějaké obrovské překvapení, protože takovéto "nic" by přece jen tak nemohlo vzniknout! Bohužel. Je ale zajímavé, že i přesto mě ten film celkem byvil. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jako hezky se na to kouká a film na mě zapůsobil takovou zvláštní jakoby zneklidňující atmosférou. Na druhou stranu jsem pod dojmem tý atmosféry pořád čekal, že každou chvíli musí "něco" přijít. A to "něco" vůbec nepřišlo. Respektive to, co přišlo ve finále, bylo v kontextu s předcházejícim dějem strašně slabý... ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dilema. Predstavte si, že istá osoba opačného pohlavia v okolí Vám prináša osoh. Povedzme v podobe vyberaných a čerstvých lahôdok, takých, na aké v bežnej obchodnej sieti nenarazíte. Správa sa milo a slušne. Nezištne pomôže s opravou domácnosti. Nenalieha, neobťažuje nad mieru normálneho priateľského kontaktu. Pochopí i to, že do vzťahu s ňou sa Vám nechce, ale kamarátstvo medzi vami je fajn. Zrazu sa dozviete, že užitočný kamarát je zrejme viacnásobným vrahom. Čo potom? V tom je dilema, ktorú Claude Chabrol skvele vystihol vo vzťahovej dráme dvoch osamelých bytostí, ktoré sa nechceli vzdať vzájomne užitočného vzťahu ani po zistení skutkového stavu. Zvláštna, poloospanlivá atmosféra francúzskeho vidieka, náznaky znekľudnenia a rozpor medzi vedomím potreby ohlásiť páchateľa zločinu a potrebou chutnej krmy z jeho rúk. Z rúk toho, kto sa nadôvažok stará o zušľachtenie príbytku. Uprednostnenie osobného prospechu umocňuje skutočnosť, že víťazí u učiteľky. Osoby, ktorá by z povahy svojho povolania mala ostatným vvštepovať základy správneho a slušného správania. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

(15) Pomalý, priam nevýrazný snímok, ktorý je skôr drámou než krimi thrillerom. Vyšetrovanie je potlačené do úzadia, identitu vraha divák pozná od úvodu, čiže ani očakávania z prekvapivého rozuzlenia nie sú na mieste. Ako film pre pamätníkov dobre. Ako film, ktorý by mal vo voľnom čase vyslovene žánrovo potešiť, určite nie. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Mladá ředitelka základní školy se na svatbě seznámí s vysloužilým vojákem a řezníkem Popaulem. Zhruba ve stejnou dobu začne provinčním francouzským městečkem, ve kterém oba žijí, otřásat série záhadných vražd. Ačkoli film má žánrově lavírovat mezi thrillerem a hororem, stěží se nám dostane aspoň jednoho z nich. Příběh se odvíjí ve velmi pomalém tempu a přestože nenudí, nenabízí žádanou dávku napětí - toho se nám sice dostane v samotném závěru, ale to už je trochu pozdě. Některé scény zavánějí křečovitým symbolismem (např. nález druhé zavražděné), ale naproti tomu příběh samotný je velmi jednoduchý a s takřka nulovou zápletkou. Divákovi není nic skryto a o pachateli může pochybovat jen málokdo. Film není špatný, ale po předchozím Bestie musí zemřít je to přece jen znatelný sešup. Chabrol tímhle snímkem jenom naznačil, co v něm je. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, kterému nemám co vytknout. Na hodinu a půl mě připoutal k televizní obrazovce, u které jsem v samém závěru napětím ani nedýchal. Strhující a skvělá podívaná, která mě dostala - svou kamerou, perfektní hudbou i hereckými výkony dvojice ústředních postav. UPDATE 15.9.2019 - Na druhé zhlédnutí po 7 letech mě to už tak nebralo. Není to vlastně vůbec napínavé, když "pachatel" je v podstatě od začátku znám, a jen se čeká, zda se to v závěru potvrdí. O nějaké vraždy nebo chytání pachatele zde navíc vlastně vůbec nejde, ten film většinu času "jen" sleduje vývoj vztahu ředitelky s řezníkem, což má ke kriminálce dost daleko (byť sledovat tento vývoj mi osobně nepřijde bez zajímavosti - člověk kupříkladu musí pořád přemýšlet nad tím, proč zatajila, že na místě činu našla jeho zapalovač, a proč se k němu i v závěru chová tak hezky - je to proto, že se do něj skutečně zamilovala, ačkoli mu před tím výslovně řekla, že o milostný vztah nemá zájem? Btw. přijde mi zcela zcestné, co zde píše Radko, že to udělala proto, aby jí dál nosil podpultové maso). Dojmu z filmu navíc moc nepřidal ani mizerný český dabing, v němž jsem to byl nucen sledovat. Jak jsem však psal už kdysi, Stéphane Audran je zde naprosto úchvatná, a už kvůli ní ten film stojí stále za vidění. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Chabrolova dlouhodobá snaha předstírat, že je Hitchcock, opět vyzněla naprázdno.Film je celkem dost nudnou romancí, na jejímž pozadí se semotamo objeví nějaká mrtvola. Naštěstí je Yanne celkem podobný na Montanda, takže je alespoň na co koukat. Tedy pouze v případě, že se nesnažíte dívat na verzi doporučovanou garmonem, v níž není pořádně nic vidět, ani slyšet. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mäsiar je pre mňa filmom, ktorý považujem za zástupcu istého žánru, ale ten nie je vôbec uvedený žánroch filmu a Chabrol sa mu absolútne vyhol. Takýto kontrast som si v žiadnom inom filme ešte nevšimol. Takže takto: Mäsiar je podľa mňa vojnový film, pretože ukazuje hrôzy, ktoré vojna pácha na psychike človeka (koľkože sme takých filmov z frontu videli), ale nevidíme z nej ani jednu retrospektívu a navyše sa jedná o zmes detektívky a akejsi love story. Film musel byť vo svojej dobe značne kontroverzný a ani dnes by mnohým naoko myšlienkovo otvoreným divákom nesadol. Ľudia sú rôzni a pre spasenie, respektíve ukľudnenie duše jednej stratenej existencie môže stačiť jeden bozk od niekoho, kto Vás dokáže svojim spôsobom pochopiť. Ja som vopred o filme nič nevedel, takže identita vraha mi ostávala skrytá relatívne dlho, čo znamená, že som si dokázal vybudovať vzťah ku každej postave vo filme a v podstate som toho vraha mohol rovnako, ako jeho jediný blízky človek v okolí, považovať za sympatického. Tiež svojim spôsobom. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se v noci konečně podíval na Řezníka! Já na základě zdejších reakcí očekával, že mě to unudí nebo znechutí natolik, že to brzy vypnu a pak spolehlivě zaspím, ale tohle psychologicko kriminální drama na mě dokázalo naopak v doprovodu pozvolna stupňující se atmosféry stále víc působit.. přes odlehčený začátek, vývoj nejednoduchého vztahu ženy poznamenané dávným zklamáním k osamělému muži až po děsivé vyústění na pozadí vražedných událostí, a dost dlouho pak ještě ve mě doznívalo. Vlastně ani nebylo potřeba výraznějších pohledů na krev a mrtvoly, neboť základní pocit děsivého neklidu tu pramenil již ze samotného poznamenání muže válkou, jenž v něm po 15ti letech válečných bojů dokáže zcela nekontrolovaně a naplno probouzet stopy po dávném běsnění... Trochu je mi záhadou, proč některým divákům, jak čtu zdejší komentáře, může zrovna Řezník připadat jako film, ve kterém se nic neděje. Na jejich obranu musím uvést, že Chabrol dle mého názoru natočil i mnohem lepší filmy, tak velká adorace z opačné strany z řad filmových kritiků a historiků mi připadá u tohoto filmu mírně přehnaná (ve smyslu nic přelomového zde nevnímám, spíše pouze jeden z řady zdařilých kousků svého žánru) a třeba předchozí žánrově spřízněný kousek Bestie musí zemřít (opět s uhrančivým Yannem v roli negativního rázu) se podle mě panu režisérovi povedl víc. Největší slabinu vnímám ve výkonu Stéphane Audran, kterou sice její manžel Chabrol dokázal v první polovině přijmout k vyjádření nějakých těch emocí, ale v nejsilnějších scénách pak opět sklouzla ke svému tradičnímu jednotvárnímu výrazu s kamennou tváří. [75%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Minimalistická paráda pro dva herce a několik nicotných vedlejších postav. Atmosféra by se dala krájet, čemuž moc pomohla výborná hudba. Záběr, kdy slečna Helenka vykoukne z okna a rozhlédne se spolu s kamerou po náměstí, hovoří za vše. Ve filmu je několik momentů, kdy se film mohl vydat jinudy. Spoiler: když najde zapalovač, jsou dvě možnosti (s pravděpodobností 80:20). Když zjistí, že Paul jej má, je to 10 na 90. Když ho pak ale čapne ze šuplíku, je to už zpátky nejmíň 65:35 a když stojí za oknem, procenta pravděpodobnosti dál rostou. Líbila se mi ta maloměstská atmosféra, jdete do pekařství a říkají vám tam jménem. Tenhle Chabrol se povedl, nehledě na to co říkají někteří kolegové. Skvělý původní dabing brněnského studia. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Nie, nemyslím si, že by Le Boucher mal patriť medzi najlepšie diela Claudea Chabrola, a to snáď i napriek tomu, že sa tak väčšinou i náležito tváril. • Totižto, najprv by som pochválil technickú stránku tohto titulu, to jest predovšetkým montáž a imidž, a až následne potom možno dokonca i tú scenáristickú, i keď povedzme, že s určitými výhradami... • Mademoiselle Hélène, vykonávala dve funkcie naraz, a to jednak ako riaditeľka školy, a zároveň i ako učiteľka v tejto škole vo vskutku dosť malej obci s názvom Trémolat (nachádzajúcej sa v departemente Dordogne, v regióne Akvitánsko). Na tom by v podstate ani nebolo nič extra zaujímavého, nebyť zrovna prichádzajúcich, „trestných činov” v podobách chladnokrvných vrážd, vyskytujúcich sa neďaleko tejto vzdelávacej inštitúcie, tým pádom nastáva akési »nebezpečné spestrenie« , doposiaľ naprosto všedných dní, inými slovami podčiarknuté, že sa skrátka jej doterajší život vďaka týmto udalostiam kompletne obrátil naruby, nakoľko sa možný páchateľ pohybuje v jej oblasti, je vari možné, že ho napokon i stretáva...? • Ďalej sa už ani neoplatí viacej dodávať, keďže to nielenže nepovažujem v tejto veci za obzvlášť potrebné, ale najmä by som divákovi pokazil potenciálny zážitok, ak avšak vôbec pristúpi na takýto sled rôznych, krkolomných situácií, ktoré sa mu budú postupne rozplietať prostredníctvom originálneho scenára, ktorý sa snaží byť asi až príliš (ne)originálnym, lebo je v ňom zrejme možnosť (s)poznať najväčšie inšpiratívne vplyvy zo strany tohto režiséra, ale tento pocit zvyčajne prevládal naprieč celou „Novou vlnou”, ktorá sa s vysokou pravdepodobnosťou riadila prostým heslom: „Z každého rožku trošku”. • Až sa mi normálne miestami zdá, že sa svojimi „veľkými vzormi”, nechali až celkom ovládnuť a pohltiť. Na jednej strane mi to síce imponuje, že doslova hltali Hitchcocka, Hawksa či Langa, no toto nasávanie bolo trochu prehnané! • V poriadku, ešte sa na pár viet vrátim k tomuto Mäsiarovi. Priznám sa, že som mal sprvoti i nemalé očakávania, čo sa na mňa vlastne vyrúti, aké to bude prepracované, herecky strhujúce, aby som proste na počin myslel aj dlho po skončení. Neverná manželka (Stéphane Audranová) vystriedala nielen koľkosi pestrofarebných outfitov, ale súčasne tiež pozamykala i niekoľko miestností, či vyfajčila množstvo cigaretových krabičiek (reklama na cigarety?), alebo skontrolovala viacero žiackych zošitov, no okrem toho som už asi nepostrehol nič pozoruhodného, čo by ma oslovilo, ak teda aspoň nepočítam i priamu účasť Popaula v podaní Jeana Yanneho, ktorý predsa toto dianie čímsi špecifickým okorenil. • Malo to ešte sugestívnu atmosféru, a na tom by mohol budúci divák i stavať. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Hlboké sklamanie pre popisnosť filmovej reči a príbeh bez štipky dramatičnosti. Od režiséra tohto mena som čakal oveľa viacej, lebo viem, že to vie. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

ČESKÁ (obnovená) TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČT 2 = 16.1.2015, réžia českého znenia (ČST Brno 1973) = JAN FUKSA - Včera film ČT opäť uviedla aj pre tzv. menej intelektuálnych divákov, ktorí si konečne mohli vychutnať jedného z mála Chabrolov - podotýkam kvalitného - s pôvodným brnenským excelentným dabingom! (17.1.2015) ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Já bejt malý dítě a začít mi na výletě do svačiny kapat ze skály krev, tak mě asi normálně jebne, ovšem francouzští piškoti ze 70. let byli asi zocelenější. Jako kriminálka slabší, jako psychologické drama s lehce průhlednou kriminální zápletkou (a bez pointy) obstojné, pár výborných záběrů i několik atmosférou našlapaných scén, pro mě především obohacení v poznávání tvorby Claude Chabrola. Byť jsem asi nepochopil ty vzdělávací exkurzy o Balzacovi a člověku kromaňonském, které mi zřejmě měly podprahově něco sdělit, což neproběhlo. Ovšem! Na liduprázdné maloměstské ulici ráno po flámu to Stéphane Audran v šachovnicovém kostýmu a cigárem v ruce neskutečně slušelo! Po jejím boku nudný Jean Yanne s rádobypózou pošuka. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Velice pěkná romantická kriminálka, která určitě stojí alespoň za jedno další podívání. Režie a scénář - Claude Chabrol. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Námet je celkom fajn, no scenár je dosť nevydarený, hlavne dialógy a konanie postáv je často mimo. Napätie sa tu objaví asi na 5 sekúnd, čo je na francúzskeho Hitchcocka dosť málo. Dokonca aj Stephane Audran, ktorá mi bola zo začiatku v Chabrolových filmoch sympatická, mi už začína liezť na nervy aj so svojím kamenným ksichtom. Osobne som Chabrolovi neprišiel na chuť a všetky jeho filmy, ktoré som doposiaľ videl, mi prišli len priemerné, no toto už bola príliš veľká nuda aj na priemerný film. ()

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Ani za mák to není taková zoufalost, jak tu někteří popisují. Ocejchování horor i thriller by se však měla smazat. Ta trocha krve už dneska nikoho neporazí a v duchu těchto žánrů současný otrlý divák očekává něco zcela jiného. Výsledkem je pak automaticky znuděn a zklamán. Le Boucher je sice maličko časem zaprášené, přesto stále výborné, psychologické krimi. Simplistické vystavění zápletky a nulová nabídka potenciálních podezřelých mě donutily k závěru, že nemá smysl pátrat jako slečna Márplová, neboť o vrahovi není pochyb a ve hře je něco jiného. Psychologické vykreslení hlavních postav – dvou osamělých ztroskotanců, kteří se potkali, což se nemělo stát. Jejich břímě z minulosti jim nedovolily většího sblížení a sexuální frustrace pak spustila vražedný mechanismus - nevyzpytatelné zlo, které se probudilo nejen v jednom z nich...Nedivím se, že byl Hitchcock tímto filmem, obsahujícím řadu jeho vlastních, oblíbených motivů nadšen. ()

Reklama

Reklama