Reklama

Reklama

Řezník

  • Francie Le Boucher (více)

Obsahy(1)

Jednoho dne se ředitelka základní školy na svatbě seznámila s řezníkem, který se jmenoval Popaul. A zrovna v té době začne městem otřásat série záhadných vražd.... Kdo, nebo co je má na svědomí? (duklak2)

Recenze (42)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Mladá ředitelka základní školy se na svatbě seznámí s vysloužilým vojákem a řezníkem Popaulem. Zhruba ve stejnou dobu začne provinčním francouzským městečkem, ve kterém oba žijí, otřásat série záhadných vražd. Ačkoli film má žánrově lavírovat mezi thrillerem a hororem, stěží se nám dostane aspoň jednoho z nich. Příběh se odvíjí ve velmi pomalém tempu a přestože nenudí, nenabízí žádanou dávku napětí - toho se nám sice dostane v samotném závěru, ale to už je trochu pozdě. Některé scény zavánějí křečovitým symbolismem (např. nález druhé zavražděné), ale naproti tomu příběh samotný je velmi jednoduchý a s takřka nulovou zápletkou. Divákovi není nic skryto a o pachateli může pochybovat jen málokdo. Film není špatný, ale po předchozím Bestie musí zemřít je to přece jen znatelný sešup. Chabrol tímhle snímkem jenom naznačil, co v něm je. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Mäsiar je pre mňa filmom, ktorý považujem za zástupcu istého žánru, ale ten nie je vôbec uvedený žánroch filmu a Chabrol sa mu absolútne vyhol. Takýto kontrast som si v žiadnom inom filme ešte nevšimol. Takže takto: Mäsiar je podľa mňa vojnový film, pretože ukazuje hrôzy, ktoré vojna pácha na psychike človeka (koľkože sme takých filmov z frontu videli), ale nevidíme z nej ani jednu retrospektívu a navyše sa jedná o zmes detektívky a akejsi love story. Film musel byť vo svojej dobe značne kontroverzný a ani dnes by mnohým naoko myšlienkovo otvoreným divákom nesadol. Ľudia sú rôzni a pre spasenie, respektíve ukľudnenie duše jednej stratenej existencie môže stačiť jeden bozk od niekoho, kto Vás dokáže svojim spôsobom pochopiť. Ja som vopred o filme nič nevedel, takže identita vraha mi ostávala skrytá relatívne dlho, čo znamená, že som si dokázal vybudovať vzťah ku každej postave vo filme a v podstate som toho vraha mohol rovnako, ako jeho jediný blízky človek v okolí, považovať za sympatického. Tiež svojim spôsobom. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se v noci konečně podíval na Řezníka! Já na základě zdejších reakcí očekával, že mě to unudí nebo znechutí natolik, že to brzy vypnu a pak spolehlivě zaspím, ale tohle psychologicko kriminální drama na mě dokázalo naopak v doprovodu pozvolna stupňující se atmosféry stále víc působit.. přes odlehčený začátek, vývoj nejednoduchého vztahu ženy poznamenané dávným zklamáním k osamělému muži až po děsivé vyústění na pozadí vražedných událostí, a dost dlouho pak ještě ve mě doznívalo. Vlastně ani nebylo potřeba výraznějších pohledů na krev a mrtvoly, neboť základní pocit děsivého neklidu tu pramenil již ze samotného poznamenání muže válkou, jenž v něm po 15ti letech válečných bojů dokáže zcela nekontrolovaně a naplno probouzet stopy po dávném běsnění... Trochu je mi záhadou, proč některým divákům, jak čtu zdejší komentáře, může zrovna Řezník připadat jako film, ve kterém se nic neděje. Na jejich obranu musím uvést, že Chabrol dle mého názoru natočil i mnohem lepší filmy, tak velká adorace z opačné strany z řad filmových kritiků a historiků mi připadá u tohoto filmu mírně přehnaná (ve smyslu nic přelomového zde nevnímám, spíše pouze jeden z řady zdařilých kousků svého žánru) a třeba předchozí žánrově spřízněný kousek Bestie musí zemřít (opět s uhrančivým Yannem v roli negativního rázu) se podle mě panu režisérovi povedl víc. Největší slabinu vnímám ve výkonu Stéphane Audran, kterou sice její manžel Chabrol dokázal v první polovině přijmout k vyjádření nějakých těch emocí, ale v nejsilnějších scénách pak opět sklouzla ke svému tradičnímu jednotvárnímu výrazu s kamennou tváří. [75%] ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jako hezky se na to kouká a film na mě zapůsobil takovou zvláštní jakoby zneklidňující atmosférou. Na druhou stranu jsem pod dojmem tý atmosféry pořád čekal, že každou chvíli musí "něco" přijít. A to "něco" vůbec nepřišlo. Respektive to, co přišlo ve finále, bylo v kontextu s předcházejícim dějem strašně slabý... ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

(15) Pomalý, priam nevýrazný snímok, ktorý je skôr drámou než krimi thrillerom. Vyšetrovanie je potlačené do úzadia, identitu vraha divák pozná od úvodu, čiže ani očakávania z prekvapivého rozuzlenia nie sú na mieste. Ako film pre pamätníkov dobre. Ako film, ktorý by mal vo voľnom čase vyslovene žánrovo potešiť, určite nie. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (2)

  • Claude Chabrol původně plánoval natáčet film v obci Les Eyzies, ale nakonec se rozhodl natáčet v Trémolat, protože chtěl vesnici s prehistorickými jeskyněmi v okolí a Les Eyzies se mu zdála příliš turistická. Místa natáčení byla většinou ponechána beze změn, včetně místního řeznictví, které sloužilo jako Popaulova (Jean Yanne) prodejna. (classic)

Reklama

Reklama