poster

Řezník

  • Francie

    Le Boucher

  • Itálie

    Il tagliagole

  • anglický

    The Butcher

  • Slovensko

    Mäsiar

Drama / Krimi

Francie / Itálie, 1970, 93 min

Režie:

Claude Chabrol

Scénář:

Claude Chabrol

Kamera:

Jean Rabier

Hudba:

Pierre Jansen
(další profese)
  • Dale
    **

    Námet je celkom fajn, no scenár je dosť nevydarený, hlavne dialógy a konanie postáv je často mimo. Napätie sa tu objaví asi na 5 sekúnd, čo je na francúzskeho Hitchcocka dosť málo. Dokonca aj Stephane Audran, ktorá mi bola zo začiatku v Chabrolových filmoch sympatická, mi už začína liezť na nervy aj so svojím kamenným ksichtom. Osobne som Chabrolovi neprišiel na chuť a všetky jeho filmy, ktoré som doposiaľ videl, mi prišli len priemerné, no toto už bola príliš veľká nuda aj na priemerný film.(23.1.2015)

  • Anderton
    ****

    Mäsiar je pre mňa filmom, ktorý považujem za zástupcu istého žánru, ale ten nie je vôbec uvedený žánroch filmu a Chabrol sa mu absolútne vyhol. Takýto kontrast som si v žiadnom inom filme ešte nevšimol. Takže takto: Mäsiar je podľa mňa vojnový film, pretože ukazuje hrôzy, ktoré vojna pácha na psychike človeka (koľkože sme takých filmov z frontu videli), ale nevidíme z nej ani jednu retrospektívu a navyše sa jedná o zmes detektívky a akejsi love story. Film musel byť vo svojej dobe značne kontroverzný a ani dnes by mnohým naoko myšlienkovo otvoreným divákom nesadol. Ľudia sú rôzni a pre spasenie, respektíve ukľudnenie duše jednej stratenej existencie môže stačiť jeden bozk od niekoho, kto Vás dokáže svojim spôsobom pochopiť. Ja som vopred o filme nič nevedel, takže identita vraha mi ostávala skrytá relatívne dlho, čo znamená, že som si dokázal vybudovať vzťah ku každej postave vo filme a v podstate som toho vraha mohol rovnako, ako jeho jediný blízky človek v okolí, považovať za sympatického. Tiež svojim spôsobom.(25.7.2013)

  • Snorlax
    **

    Chabrolova dlouhodobá snaha předstírat, že je Hitchcock, opět vyzněla naprázdno.Film je celkem dost nudnou romancí, na jejímž pozadí se semotamo objeví nějaká mrtvola. Naštěstí je Yanne celkem podobný na Montanda, takže je alespoň na co koukat. Tedy pouze v případě, že se nesnažíte dívat na verzi doporučovanou garmonem, v níž není pořádně nic vidět, ani slyšet.(28.4.2012)

  • dobytek
    ***

    Jako hezky se na to kouká a film na mě zapůsobil takovou zvláštní jakoby zneklidňující atmosférou. Na druhou stranu jsem pod dojmem tý atmosféry pořád čekal, že každou chvíli musí "něco" přijít. A to "něco" vůbec nepřišlo. Respektive to, co přišlo ve finále, bylo v kontextu s předcházejícim dějem strašně slabý...(13.8.2012)

  • J*A*S*M
    ***

    Něco mezi podivnou romancí, kriminálkou a reklamou na cigarety. Já hlavně vůbec nechápu, proč tento film vůbec vznikl, proč chtěl kdokoli něco tak prázdného natočit. Le Boucher rozhodně není špatně udělaný, ale celou dobu působí tak strašně nezajímavě, až mě to opravdu udivilo. V podstatě to ve mně svou obyčejností vyvolalo zvědavost - dlouho jsem doufal, že v závěru přijde nějaké obrovské překvapení, protože takovéto "nic" by přece jen tak nemohlo vzniknout! Bohužel. Je ale zajímavé, že i přesto mě ten film celkem byvil.(28.5.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace