poster

28 dní poté

  • Velká Británie

    28 Days Later...

  • Francie

    28 jours plus tard

  • Slovensko

    O 28 dní...

Sci-Fi / Horor / Thriller

Velká Británie / USA / Nizozemsko / Francie, 2002, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Syrový britský horor, který pomalé zombies nahradil rychlými nakaženými, čímž tento hororový subžánr ovlivnil na léta dopředu. Zajímavým tahem bylo obsadit do hlavní role Cilliana Murphyho, jehož tvář má chlapecké až holčičí rysy, zajímavě pak vynikne jeho proměna z "toho, kdo se veze" na "toho, kdo nakonec všechny zrube". Paráda. Horror movie of the year(17.11.2007)

  • TheDarKnig
    ****

    Takto má vypadat perfektní nervy drásající, beznadějný, psychiku zůčastněných výborně vykreslující, depresivní postapokalyptický film. Samozřejmě, jsou tam i prvky hororové, přece jen "zombie" se většinou v jiných filmech tohoto druhu nevyskytují (i když, co je horší, nerozmýšlející zombík, který vlastně zato, co dělá, nemůže, nebo vychytralý zvrátilý člověk či dokonce inteligentní téměř nezničitelný terminátor?). To je vlastně otázka, kterou film rozvíjí, hlavně v poslení půlhodině.. není všechno tak dobré, jak se zdá a někdy by člověk byl radši obklopen zrůdami než příslušníky vlastní rasy. Ti totiž mohou být zrůdama mnohem nebezpečnějšími. Celkově film ani chvilku nenudí, díky skvělé kameře, která je občas tak amaterská, že se divákovi může zdát, že je přímo v ději, uchvacující, samozřejmě vylidněné panorama Londýna je to, co jsem vždycky chtěl vidět (rozhodně mnohem lepší než prázdný New York), Cilian Murphy není nijak dokonalý, ale postačující.. Jen mně překvapil jeho náhlý přerod v závěru.. Samotný úplný závěr možná příliš optimistický, ale po té hrůze, co se děla celý film, nechává člověka aspoň trochu vydechnout.. Murphyho hudba jako vždycky naprosto dokonalá, hlavně ve finále, když začne hrát In the House, In the Heartbeat,.. Ten song je neuvěřitelně atmosférický. .. Uršitě jeden z těch lepších "hororů".. Aneb jak by civilizace vypadala po jejím kolapsu.(13.5.2010)

  • Morien
    *****

    2008: Jeden z mála "novodobých" hororů, jež se mi líbí, a který mi paradoxně nepřijde jako horor. Ve 28 dnech vidím schématicky zobrazenou lidskou společnost se všemi jejími nedostatky. Cillian a Brendan svým civilním herectvím odpalují Dannyho hozený míček a to společně s fantastickým soundtrackem vytváří opravdu jedinečný filmový zážitek, který si ráda dopřávám znovu a znovu. Aneb film o tom, jak se lidé chovají, když všechno dosud samozřejmé přestává existovat. ♥♥♥ - Dodatek 2014: Ani s plynoucím časem se můj názor na film nemění, jenom si to sama pro sebe umím lépe představovat. Je to velmi krásná cesta hrdiny s působivými neoprimordiálními milníky - za vymyšlení tohoto slova jsem na sebe velmi pyšná. Vystihuje to můj názor, že film odpovídá současné moderní kultuře, ale zároveň se vyjadřuje k vnitřním základním stavebním kamenům lidskosti. Jeho promyšlenost a struktura film posouvá úplně někam jinam, než by člověk čekal od obvyklého survival/nákaza hororu. Ještě víc to vynikne při srovnání s "pokračováním" 28 týdnů poté, které představuje právě jenom žánrový produkt bez přidané hodnoty, kterou nalézám zde. Také se jedná o jeden z posledních filmů, kde jsem ochotna přiznat, že má Danny Boyle mozek v hlavě, a nejen to, dokonce vysoce funkční. Tady s poměrně nízkými náklady dosáhl něčeho, čemu se Marc Forster o jedenáct let později s mnohem vyšším rozpočtem, proslulou literární předlohou a Bradusem v roli herce i producenta ve Světové válce Z ani nepřiblížil. Například tu není ani jedno dítě s astmatem, zato je tu tak mocná anagnorize při pohledu na letadlo letící nahoře za větvemi stromů, že prostě nemůžu zůstat emocionálně neroztrhána.(9.1.2008)

  • choze
    ****

    "TAK JSEM JIM SLÍBIL ŽENSKÝ." Atmosférický a (nejen) díky použité digitální kameře nepříjemně realistický film se silnou režií a obsazením (Murphy, Gleeson, Eccleston), plus se scénářem plným silných scén, ale také obrovských logických lapsů. Pokoušet se jen tak z prdele projet zablokovaným tunelem okupovaným zombíky, který můžu klidně objet nebo vypustit zombii na vojáky, kteří drží mé přátele jako rukojmí, přičemž zombie by mohla zabít i je, to si mohl Garland odpustit.(21.10.2007)

  • kitano
    *****

    Oproti Boylovmu Trainspottingu velmi nenapadny snimok, ktory si vsak za tie roky od kedy bol uvedeny na platna ziskal slusnu popularitu. Z osobnejsieho hladiska mozem povedat, ze pre mna je to kultovy zombie-horor. Skvely Cilian Murphy a Naomi Harris, skvely pribeh, skvela gradacia a paradne finale. Film vinika aj tym ,ze nieje tak uplne len o zombie....ale dost, uz to smrdi spoilerom. Plus domaci zombicek-mazlicek, uviazany vzadu na dvorku....(9/10)(23.5.2007)

  • - Alex Garland a Danny Boyle se hodně zabývali sociálními nepokoji. Použili tak nápady z událostí, které se staly v Rwandě a Sierra Leone (jako skládání těl v kostelech), nepoužili však žádný aktuální záběr z těchto konfliktů. (HellFire)

  • - Skladba „An Ending“ od Briana Ena, která zazněla v 51. minutě při jízdě autem, se ve filmu neobjevuje poprvé. Objevila se také na soundtracích filmů Traffic: Nadvláda gangů (2000), Trainspotting (1996) a Drive (2011). (WillyMarks)

  • - Dalším aspektem modernějšího vykreslení zombie ve filmu byla myšlenka, že virus nemusí nezbytně lidi ovlivnit fyzicky, ale psychologicky. Alex Garland i Danny Boyle cítili, že nápad s proměnou lidí na zombie v důsledku nekontrolovatelné zuřivosti byl dobrou metaforou na moderní fenomén společenské zuřivosti. Líbil se jim nápad, že virus jednoduše posílí něco, co v sobě máme, namísto toho, aby nás proměnil v někoho úplně jiného, jako v tradičních zombie filmech. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace