Reklama

Reklama

Tajemství v nás

  • USA The Secrets We Keep (více)
Trailer 1

Příběh je situován do Ameriky po II. světové válce. Rumunská uprchlice Maja si vybudovala nový život a chce žít jako každý jiný svobodný člověk. Bydlí na předměstí s manželem Lewisem a synem Patrickem. Stále ji však pronásledují temné vzpomínky na válku a mívá noční můry. Na ulici jednou uvidí muže, který má podobu německého vojáka z koncentračního tábora. Sleduje ho domů a zjistí, že má ženu a dvě děti. Je přesvědčena, že je to on, kdo spáchal tolik zla a je zodpovědný za smrt nevinných lidí. Druhý den, pod záminkou, že se jí porouchalo auto, muže omráčí, zavře do kufru auta a unese ho. Cítí povinnost pomstít se mu za válečné zločiny, které spáchal. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (41)

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Divný, ale ne nezajímavý film.. Hlavní je to, že ze začátku vůbec nevíme, co se bude dít a proč, a vlastně ani na konci nezjistíme pravdu - prostě se to blbě popisuje, je to celkem zajímavý psychologický thriller se zvláštním průběhem a ještě zvláštnějším koncem. Herci odvedli slušný výkon, je to i docela napínavé...60% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Při skutečnostech, že menší nazi-fische pronikly velkými oky sítí a svět je malý, musí malí Wiesenthalové usilovat o soukromou spravedlnost a vnitřní smíření ve vlastních sklepích.. Variace na Ripleyovou podávající si Gándhího je více thrillerem než psychologickým dramatem, očekávané flashbacky jsou dávkovány v kvantitě i délce úměrné kvalitě a mírně překvapivý konec sympaticky relativizuje pocit viny a zadostiučinění. Nechci tady šířit rasové stereotypy, ale ty požadované informace nešly vyčíst ze zajatcovy ruky? ()

Reklama

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Film je remaké filmu „Smrť a dievča“, z toku 1994 s rozdielom, že tento film je vsadený do obdobia 2. svetovej vojny a konkrétne do Rumunska. Podstatou filmu je rómsky holokaust v Rumunsku. Rumunsko do vojny vstúpilo, ako verný spojenec nacistického Nemecka. Jednotky maršala Antonesca sa zúčastnili útoku na Sovietsky zväz. Doma zaviedol diktatúru a presadzoval etnické čistky. Pripisuje sa mu vyvraždenie takmer 300 tisíc Židov a v pracovných táboroch v Podnestersku zomrelo okolo 11 000 Rómov, ktorí tam podľahli chorobám, hladu, chladu, alebo ich zabili vojaci. Ďalšie tisícky boli vyvraždení jednotkami SS na základe vydaného dekrétu k norimberským zákonom, v ktorom boli Rómovia klasifikovaní ako „nepriatelia rasového štátu“. A práve o takomto holokauste je tento film. Mladá Rómka Maya v Rumunsku prežila takýto zážitok s vraždením a znásilňovaním a utkvel jej v pamäti hlas a podoba SS-áka, ktorý túto operáciu riadil. Neskôr pracovala, ako zdravotnícky pracovník v Grécku, kde sa zoznámila s americkým lekárom a spoločne odišli do USA. A tu pri prechádzke v parku stretla muža o ktorom sa domnievala, že pred rokmi proti jej rodine spáchal tie najťažšie vojnové zločiny. Ale spomienky sú subjektívne, ani ona si nebola úplne istá, spomienky sa dajú zmanipulovať a často dozrievajú v období mesiacov až rokov. To už mnohokrát všetky detaily nezodpovedajú realite ale snaží sa s týmito zážitkami vyrovnávať, ako aj s minulosťou. A tak pivnica jej rodinného domu je premenená na osobný Norimberský proces. Film je tvrdý, presvedčivý a pokúša sa dostať k pravde minulých činov, ale taktiež skúma, akú voľbu máme medzi odpustením a pomstou a či je pomsta skutočne taká sladká.. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tohle už tu bylo několikrát a jediný rozdíl oproti podobně laděným příběhům je v tom, že zatímco dřív se jednalo takřka výhradně o Židy, je tentokrát obětí rumunská cikánka. Ale to je tak všechno. Takže zápletka je zoufale neoriginální. A podobně zoufale je to předvídatelné. Adler se sice snaží hrát na nejistotu, ale každé další matení diváka funguje přesně opačně. Přesto se u toho dá v pohodě vydržet, protože si film drží relativně slušné tempo a Noomi Rapace s Kinnamanem podávají tradičně výborné výkony. Nicméně na víc než na průměr film nemá. 50% ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Přestože jména představitelů dvou ústředních postav Joela Kinnamana a Noomi Rapace bohužel stále nepatří ve světě filmu k těm nejvýznamnějším a hlavně komerčně nejúspěšnějším, tak minimálně pro mě osobně právě tyto dvě tváře patří k těm rozhodně nejvýraznějším a nejzajímavějším vůbec a každý jejich film očekávám s velkým nadšením, a právě o to hůře se mi nyní s povzdechem konstatuje a přiznává, že zrovna právě jejich společný projekt nedopadl příliš dobře. Co se tedy naštěstí týče jich dvou, tam zklamání nepociťuji, jelikož oba herci tu opět předvedli působivé výkony, a bez pochyb alespoň částečně zachraňující vše ostatní. Což o to, ona tedy jakoby není špatná ani ústřední myšlenka filmu, jenže její zpracování jednoduše postrádá, s prominutím, koule. Celé to na mě totiž působilo jako naprostý polotovar, kde vše fungovalo tak maximálně napůl, bez tahu na bránu, bez dosažení dopadu na diváka, a to jak po emoční, tak dramatické stránce, dále i co se napětí a atmosféry týče, všeho se zde zkrátka podařilo dosáhnout, ale již se to nepodařilo dotáhnout do onoho efektního cíle, který by oslovil a zaujal. Tudíž emoce jsou, ale chladné, dramatické scény jsou, ale zcela nevygradované, napětí je, ale vlažné a atmosféra též přítomna, jen opět ne zcela trefně zvolená a přesvědčivá. Závěr, respektive pointa, pak tu celkovou nevyváženost už jen podtrhuje, a tudíž opakuji, já z této podívané nejsem příliš nadšený, a štve mě to o to víc, že potenciál to přitom mělo dostatečně velký, aby z toho mohla ve výsledku vzniknout po všech stránkách zatraceně působivější a výraznější podívaná. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama