Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V květnu roku 1945 použili čeští revolucionáři v bojích několik pancéřových vlaků - dílem ukořistěných, dílem sestavených ze všeho, co přinesla trať. Jednomu z nich velel posunovač Jan Chýň, kterému se podařilo dovézt zbraně z muničního skladu v Libčicích na pomoc bojující Praze. (Bontonfilm)

Zajímavosti (8)

  • Většina vlakových záběrů byla natočena (v té době již na nepoužívané) vlečce Tochovice–Orlík, která byla zbudováno v letech 1956–1958 pro stavbu vodní nádrže Orlík. (tommahol)
  • Lokomotiva, na které jedou strojvůdce Klika (Karel Dellapina) a posunovač Chýň (Karel Hlušička) ke srážce, je stroj 434.2208. Tuto lokomotivu vyráběly továrny ČKD v Lounech, Plzni a Nymburce ještě za války, takže i v době, kdy se odehrává film. Další lokomotiva, kterou Klikovi půjčili ve Slaném, je starší typ 434.0281 (s tendrem 516.2201). (Robbi)
  • V úvodní sekvenci a zhruba v 11. minutě filmu přejíždí německý pancéřový vlak přes most u Měchenic, který je známý i z filmu Most u Remagenu (1969). (Robbi)
  • Snímek byl realizován k příležitosti 30. výročí konce druhé světové války. (Xell)
  • Původní název snímku zněl Pancéřová odysea. (Xell)
  • Filmové Nádraží Dolany je ve skutečnosti Nádraží Tochovice. Následně vlak vjíždí do nádraží v Příbrami, kde ho vítá dav lidí a kapela s pochodem "Probuzení". Jen co hrdinové vyjdou ven z nádraží, octnou se u nádraží v Březnici. Závěrečné vykládání zbraní na nádraží bylo natáčeno v prostředí areálu nákladní části stanice Praha-Bubny, která od té doby prošla velkou demolicí, takže většina budov už neexistuje. (HJ-FILIP)

Reklama

Reklama