Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (15)

Artran 

všechny recenze uživatele

Un ballo in maschera (N. Roeg) * ; La Forza del Destino (Ch. Sturridge) *** ; Armide (J.-L. Godard) * ; Rigoletto (J. Temple) *** ; Die Tote Stadt (B. Beresford) *** ; Abaris ou les Boréades (R. Altman) *** ; Tristan und Isolde (F. Roddam) *** ; Turandot (K .Russell) **** ; Louise (D. Jarman) ** ; Pagliacci (B. Bryden) ** ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem 10 uměleckých videoklipů, dostal jsem je. Jen mě trochu zaskočilo, že se jich většina soustředila vyloženě jen na atmosféru - na úkor příběhu. Což neříkám jako mínus, ale jen jako fakt. Jednoznačně nejlepší (*****) je podle mě Roddamův klip (7. v pořadí), ale dobré (****) jsou i klipy od Roega (1.) a Sturridge (2.). Zbytek hodnotím jako průměrné až podprůměrné věci (eventuálně jako nepochopitelné podivnosti - Godard (3.)). Každý klip je ale každopádně něčím zajímavý, zaslouží si pozornost. Snad jen kromě Altmana (6.). :) ()

Reklama

griph odpad!

všechny recenze uživatele

ᴰⁱˢ ˢʰⁱᵗ ᵐᵉʲ ᵏᵒⁿᵗᵉʲⁿ ˢᵃᵐ ᵒᶠ ᵈⁱ ⁱⁿᶠᵒʳᵐᵃᵗⁱᵒⁿ ʲᵘ ʷᵒⁿ'ᵗ ᵗᵘ ⁿᵒᵘ ᴶᵘ ʰᵉᵛ ᵇⁱⁿ ʷᵒʳⁿᵈ Naháči? Nevím proč, ale ve většině se prostě lidi jen svlekaj.. Hele asi jsem nepochopil ani jedno z těch děl.. Ale aspoň si shrnem pár interestink, první začnem s nějakým carem, co je asi holka nebo já nevím, chtěj ho odkrahnout, ale on ona přežije, pak něco černobílýho, posilovna byla celkem okej, tu jsem možná i trochu pochopil, dvě slečny pucují všechno, ne jen cvičební pomůcky, nahé. Přeskočíme další hrstku divných a dostaneme se na klenot Ufo žena, je tam žena, pak ruka, nakonec nějakej černoch i když teď mě napadá, že jsem možná dvě domotal do sebe.. No černoch je ohaklej drahokamy, což jsou snad nakonec rány po nehodě, pak je tam pár, co projíždí město a nakonec jsou ve vaně s trochou krve, ještě nekončíme.. Na úplný konec je tam takovej týpek se zmrzlinou na hlavě, který tím pravděpodobně provází. :)  ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Tento film mě vysloveně nudil, přitom mám operu rád. Opera však jsou zpívané a hrané melodie a k tomu divadelní příběh. Problémem filmu Arie je, že posloucháte v italštině krásné operní melodie, jejichž příběh neznáte (pokud opravdu neznáte tu kterou operu detailně) a naopak je tam naroubován němý nebo téměř němý příběh nový a úplně jiný nebo jen abstraktní. To celé vynásobte desíti áriemi s desíti různorodými filmovými kreacemi desíti režisérů. Pak vůbec nevíte, co tímto dílem chtěli autoři říci. Výsledkem je možná lahůdka pro fajnšmekry, ale pro obyčejného diváka nesourodý filmový chaos byť s líbivou hudbou. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotitelné - operní árie jsou něco tak neuchopitelného, že jejich působení na každého jedince je diametrálně odlišné. Další otázkou je, zda vůbec jde tuto hudbu zmuchlat, prohnat dráty a reprodukovat pomocí televize. Na druhou stranu kladně hodnotím odvahu režisérů typu Altmana či Godarda... a také telefonát Woodymu. :-) ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama