poster

Stroj času

  • Česko

    Cronos

    (festivalový název)
  • Mexiko

    Cronos

  • Velká Británie

    Cronos

Horor / Mysteriózní

Mexiko, 1993, 94 min

  • GodComplex
    ****

    Transformacni filmy miluju (neplest si s Transformers!) a pokud je pricina premeny starodavne zarizeni, ktere dela z lidi upiry, pak uz vubec neni co resit. Del Toruv celovecerni debut dopadl velmi dobre, zejmena svym scenarem, ale ani zpracovani vubec nezaostava a ukazuje, ze ma Del Toro v ramci hororu urcite co rict. Navic Ron Perlman, to je proste reznik, ze ktreho mate radost jen co se objevi na scene. 7/10(14.11.2010)

  • Faustka
    **

    Mexiko – kolébka geniality, nebo šílenství. Del Toro má obojího dostatek. Cronos je jeho debut a je to znát. Víc než del torovské rysy připomíná Cronenbergovo eXistenZ, či Friedkinův Bug(už vím od koho si pánové vzali inspiraci). V té době zažívá entomologie nebývalý boom. V Cronosu převažuje nejednotná příběhová linie… upíři, touha po nesmrtelnosti, alchymistické kejkle. Avšak dědečkův vztah s mlčenlivou vnučkou je obdivuhodný. Prožít to co ona, tak jsem už od útlého dětství na práškách. Scéna kdy děda líže z mramorové podlahy na hajzlíku čerstvou krev patří k těm nechutnějším(za čistotu nedám ani zlámané peso). Ron Perlman se objeví v nezvykle „normální“ roli synovce(prosím, už ne strýčku..!). A protože dabing byl otřesný, tak jsem si Cronos nevychutnala, tak jak by si patrně zasloužil.(9.10.2011)

  • PetrPan
    ***

    Po celou dobu mne sužovala palčivá otázka, co kdyby si toho krvesaje prodlužujícícho život přiložil k přirození ? ... No jo no, byl by to jinej filmovej žánr, já vím, ale já se prostě nemohl téhle obsedantní myšlenky zbavit.. nu a jinak byl tenhle raný Toro takový malý skoro až horor pro celou rodinu. Vysát Jesus Gris svou vnučku, nu to by byla jiná, škoda, moje sadistické choutky zas jednou nebyly plně uspokojeny a ani Perlmanova mladá držka to nevytrhla.(20.10.2013)

  • JohnnyD
    ***

    Tento del Torov počin má jeden paradoxný nedostatok: na rozdiel od väčšiny jeho tvorby je absolútne emočne chladný. Síce už tu sa objavuje jeho obľúbený motív detstva narušeného násilím prirodzeným i nadprirodzeným, postava dievčatka pôsobí ale iba ako nejaká kulisa. Napriek tomu vidieť del Torov talent, hlavne v úžasnom atmosférickom prológu, ktorý je tou najstrašidelnejšou pasážou celého filmu.(16.3.2009)

  • kitano
    ****

    Velmi zaujimavy a nepredvidatelny mysteriozny horor, so spravnou davkou tajomnosti a kvalitnymi hereckymi vykonmi. Samotny Cronos je velmi zahadna a strasidelna vecicka, avsak dej sa sustreduje viac na jeho ucinky na hlavnu postavu, ktora sa chtiac nechtiac zacne menit na nieco neludske. Filmik je jasnym prikladom toho, ze ked reziser nema ruky zviazane hollywoodskou masineriou, dokaze do filmu vlozit omnoho viac zaujimavych prvkov a napadov. Nechcem povedat ze del Torove neskorsie filmu su zle, ale s Cronosu jednoducho citit uprimnu, poctivu filmarcinu, co v pripade hollywoodskych filmov ani zdaleka nieje pravidlom. 8/10(12.2.2007)

  • Ron Perlman

  • - Ceny (výběr): Ariel 1993: debut, režie, herec ve vedlejší roli (Giménez Cacho), námět, scénář, výprava, zvláštní efekty, MFF fantastického filmu Brusel 1994: Stříbrný havran (del Toro), MFF Cannes 1993: Cena Mercedes Benz, MFF Sitges 1993: herec, scénář. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

  • - Guillermo del Toro se ve filmu objeví spolu se svou ženou před domem Jesuse na začátku filmu, kdy venčí psa. (HellFire)

  • - Původně byl rozpočet filmu 1,500,000 dolarů, ale zvýšil se na 2 miliony, a tak se ve své době stal nejdražším mexickým filmem vůbec. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace