Reklama

Reklama

Smrtelná kořist

  • USA Deadly Prey
Trailer

Brutální skupina žoldnéřů unese lidi, které chce použít jako živé terče při výcviku svých jednotek. Ovšem únosem Michaela Dantona udělali velkou chybu, role se obrací... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (147)

Marty20 

všechny recenze uživatele

Pokud jste koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let patřili ke šťastlivcům, kteří vlastnili video, nešlo snad tento film minout. A pokud Vám bylo asi deset, nešlo ho nemilovat. Michodem, taky si všímáte, že filmy, které jste viděli potají, si pamatujete nejlépe. P.S. Nostalgie a pohled desetiletého kluka, v hodnocení hraje velkou roli. :-)) ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

K této záležitosti není možné přistupovat jako filmu. Zaprvé se jedná o zástupce třídy D, tedy ani akční béčko, ale rovnou úplná undergroundová perla, ve které se jede vše na první dobrou. V jednom záběru máme 5 vojáků, pak jeden umře a v dalším je jich třeba 6, zkrátka nikdo si tady neláme s ničím hlavu. Běhá se po lese, hlavní hrdina je takový John Rambo Matrix. ()

Reklama

p.i.t.b.u.l 

všechny recenze uživatele

Tenhle film byl jeden z prvních filmů, které jsem si půjčil z videopůjčovny. Ve své době, kdy světu vládli Rambo a Komando, byl i tento film, jedním z mnoha, který mně utkvěl v paměti. Dlouho jsem si nemohl vzpomenout na jeho název, jen jsem si vybavoval určité scény. Až do dnes. Často se nestává, že bych komentoval takto staré tituly, ale z nostalgie k VHS jsem se rozhodl přidat komentář i k tomuto filmu. Dnes bych se takovému filmu vysmál. Není snad nic horšího, než když jeden chlápek porazí celou armádu za použití nekonečné munice v jednom zásobníku. Tak typické u akčních filmu v 80.letech. Nicméně některé scény byly povedené a na svou dobu to byl v celku slušný biják. Nechyběla akce, napětí, hlavní hrdina byl sympaťák. Dnes by to byl odpad se vším všudy. Kdysi, to byl solidní akční snímek, který úspěšně koloval videopůjčovnami. Na svou dobu 60%. ()

Thewitch 

všechny recenze uživatele

Naleštěný Ken v upnutych trenkách číhající v supertajným křoví s vchodem velkým jak kráva hned vedle tábora, kde sídlí banda drsných žoldáku, kteři se ho snaží ulovit a zabít. V hlavnich rolích: Ken-vynašeč odpadků; Hloupá blondýna, která se neumí doma zamknout; Tchán správňák, který ví kde hledat; Drsnak bez ruky; Uřiznutá ruka; Jirka Pomeje. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

David A. Prior předběhl svou dobu a může dnes být nahlížen jako jeden z průkopníků jednak amerického nezávislého filmu, potažmo i fenoménu "švédování". "Smrtelná kořist" představuje pádný doklad přesvědčení, že aby se kdokoli stal filmařem, stačí vzít do ruky kameru. David se takto spolu s bratrem Tedem vydal do lesů za domem a dali vzniknout vpravdě legendárnímu snímku. Jejich parafráze na osmdesátkové akčňáky s nezdolnými stroji na zabíjení z vietnamské džungle zaujme především revolučním formálním konceptem, který lze nazvat jako absolutní rám. Zatímco jiné filmy se zpravidla snaží navozovat dojem, že rám divákům prezentuje pouze výřez z mnohem většího diegetického světa, zde naopak hranou rámu celá fikce končí; jinými slovy dokud se něco neobjeví v obraze, tak to neexistuje, což v praxi vede k tomu, že postavy jsou náhle atakován protivníky, kteří se doslova před jejich zraky náhle objevují v obraze. "Smrtelná kořist" tento formální postup, převzatý z grotesek Bustera Keatona, využívá k navození krajně klaustrofobní a zneklidňující atmosféry neustálého ohrožení, která utváří nosnou paralelu vůči paranoii a strachu v době konce studené války. Tuto významovou rovinu dále podporuje samotný děj, či chcete-li obsah snímku, kde hrdina navzdory své nezdolnosti, manifestované jeho permanentně napnutým svalstvem, a schopnosti přežít i zabíjet, manifestované nekonečnými haldami padlých nepřátel, ve výsledku stejně nemůže odvrátit utrpení a tragédii svých blízkých. Jeho bolestný závěrečný výkřik pak představuje výmluvnou existenciální tečku za celým vyprávěním. Když ponecháme žerty stranou, představuje "Smrtelná kořist" výmluvný doklad faktu, že bez ohledu na to, co hlásaly piktogramy přístupnosti na kazetách, videotrh a celá direct-to-video žánrová produkce v prvé řadě cílily na dospívající chlapce kolem deseti let. Prior coby trashový Peter Pan skvostně evokuje dětské hry na akční hrdiny či válku, kde se také na prostoru malého lesíka za sídlištěm může odehrát válečný konflikt celosvětového rozsahu, je vypáleno nekonečné množství nábojů a padají zástupy nepřátel, ale stejně jako v dětských hrách i zde je možné si prostě na chvilku jen tak odskočit zase domů, přezbrojit a vrátit se zpět do vřavy. V dnešní kinematografii se těžko najde takováto ohromující podívaná. Inu, opravdová od Priora. Navíc ve vydání na VHS v ČR s nezaměnitelným bonusem dabingu režírovaném příznačně nikým menším než Zdeňkem Troškou. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama