Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj se odehrává začátkem 20. století. Malý Lojzík, kterému blesk zabil matku, žije na statku se svým otcem a starým čeledínem. Drsný svět ho naučil vnímat obrazy, které mu připomínají ztracenou matčinu náruč. Mezi lidmi marně hledá člověka, na kterého by se mohl znovu citově upnout. Oporu a bezpečí nenachází ani u otce, ani u matčiny sestry ani u macechy Rózy, i když ta jako jediná měla s chlapcem soucit na začátku jejich společného soužití. Jediný, kdo s Lojzíkem skutečně sdílí jeho úděl opuštěného mláděte je obyčejné kuře... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (80)

Renfield 

všechny recenze uživatele

Autor scénáře je znát a právě scénář je na filmu to nejlepší, zbytek se už tolik nepovedl. Herecké výkony jsou možná dobré, ale jak to mám zjistit, když je většina filmu braná "z dálky". Kamera si vyhrává se záběry na krajinu, které jsou ovšem často kýčovité, ale zbytek jakoby nebyl důležitý, což je velká škoda. On právě ten zbytek je tu to nejdůležitější, takhle jsem si k postavám nenašel cestu, snad až na malého Lojzíka. Hudba je sice pěkná, ale opět nemohu pouze chválit, je jí tu totiž až příliš, díky čemuž film zase směřuje do sladkého kýče, místo toho, aby byl drsným dramatem. A co teprve ten závěr... Jednoduše, velká škoda nevyužitého potenciálu scénáře. 50% ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Hořící kuře zapálí stavení a vše hoří, Roden lítá mezi plameny v župánku s peříčkama a snaží se pár džberama vody vše uhasit - zbožňuju tyhle absurdní situace. ____ Tenhle film jsem musel opětovně zkouknout, protože si pamatuju, jak moc sugestivně na mě působil, když jsem ho viděl jako kluk, zejména cejch děvky, jen to mám celé v paměti tak nějak jinak. Krev-a-mlíko-role Cibulkové sedí, aby taky ne, je to baba a parádní protipól "andělské" (realita) Geislerky, ta je tentokrát v sympatické čisté roli a Roden "just mess" zkrátka hraje, ale jeho postava tápe sem a tam, totální cholerický myšmaš, proklíná Boha a přijde o vše, film končí v nejlepším. ____ Kluk jen trpí, celý příběh brečí a trpí, což člověka začne otravovat, což je špatně, z diváckého hlediska, z lidského hlediska jsem musel cítit empatii stejného ražení, jaké kluk cítil k umírajícím zvířatům... Šlejhar české bestie totiž pojal syrově, ale zjevně formou, která ve filmu nefunguje. Film možná trochu dojel i na divadelní pojetí, pokud jde o herce - připadalo mi to přepálené a melodramatické, na to že to mělo být naturalistické, ale pořád ta stylizace z devadesátých je nadčasovější a zajímavější, než plochost současné kinematografie. Kuře melancholik je taková typicky 'Česká tragédie'. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Pekny, ale dost smutny film chlapca, ktoremu blesk zabil maminku, a tak nema cloveka, ku ktoremu sa citovo naviaze /a ze ludske emocie maju silu, a ne ze ne/. Macocha ho odmietla, s otcom taktiez nic moc, a tak zdiela svet a jeho bolesti/trapenia len s kuratom. Krasny pribeh, do ktoreho sa podarilo zlakat vsak len Karla Rodena, Vlastu Chramostovu /Spalovac Mrtvol/ a Annu Geislerovu. 69 % ()

Fr 

všechny recenze uživatele

LOJZO NEPLAČ, TAKOVEJ JE ŽIVOT.…“ /// O chlapečkovi, kterej tak dlouho hledal cestu za maminkou, až si ho našla… Körnerův rukopis je cejtit až na gauč, ale stejně pocity předlohy nevyloudí. Film je depresivně hnusnej, můžete bejt v klidu, fanklub náročnýho diváka zde najde hafo věcí k onanování, ale postrádá onen cit, znázorňující pesimistickou bezvýchodnost. Navíc je tohle přesně ten příběh, který optimisti moc nemusej. Možná proto mám dojem, že to je ,,jen“ další tragédie, která má jedinej cíl – útok na nějakou (filmovou) cenu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku, kterou v roce 1889 napsal Josef Karel Šlejhar jsem nečetl. 2.) Páč sex s Vilmou mi činí dobře. 3.) Kuřátka se mi zdaj málo tragický. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Jestlipak dnes ještě někdo ví, co to znamená, když zvony přiletěla z Říma? Geislerová téměř vede můj žebříček nejneoblíbenějších hereček, ale uznávám, tady je dobrá. Podobně jsem na tom s Rodenem. Ale jeho herecké kvality jsou na rozdíl od ní nesporné. Blesky přicházejí zčistajasna. A zvláštní příležitosti někdy vůbec nenastanou. Je větší bolest ze ztráty matky nebo kuřat? S divokým vstupem Vilmy Cibulkové se rodinná romantika mění v drama. Živočišná Cibulková a hlavně neokoukaná Vlasta Chramostová udávají vývoji hlavní tón. Malý Lojzík pak je zcela obdivuhodný. V epizodních rolích hvězdy, které drží děj nad vodou, spolehlivý Kostelka, Huba – muž tisíce tváří i hereckých výkonů. Jen mi na konci filmu chybělo ono americké „při natáčení tohoto filmu nezahynulo žádné zvíře…“ Jak to tedy bylo s kuřetem? ()

Galerie (9)

Zajímavosti (2)

  • Vlasta Chramostová potvrdila, že skutečně chtěla s Jaroslavem Brabcem dostát naturalismu předlohy, a tedy v inkriminované odhalené scéně sama hrála. I v roce 2013 tak byla nejstarší herečkou v dějinách českého filmu v odhalené scéně. (hippyman)

Související novinky

Zemřela herečka Vlasta Chramostová

Zemřela herečka Vlasta Chramostová

06.10.2019

Ve věku 92 let zemřela česká divadelní a filmová herečka Vlasta Chramostová. Chramostová byla výraznou osobností české kultury, v mládí vystudovala konzervatoř v Brně, později během komunistické éry… (více)

Zemřel herec Lubomír Kostelka

Zemřel herec Lubomír Kostelka

28.11.2018

Ve věku 91 let zemřel známý herec Lubomír Kostelka (Což takhle dát si špenát, Dívka na koštěti). O jeho úmrtí poprvé informoval server Blesk. Přestože ve své kariéře neměl mnoho zásadních rolí, byl… (více)

Reklama

Reklama