poster

Zločin pátera Amara

  • francouzský

    Le Crime du Père Amaro

  • španělský

    El crimen del padre Amaro

  • anglický

    The Crime Of Father Amaro

  • anglický

    Crime of Padre Amaro, The

Drama / Romantický

Mexiko / Španělsko / Argentina / Francie, 2002, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    **

    Carlos Carrera se nemohl rozhodnout, jestli natočí film o jednom bordelu v církvi nebo o druhém bordelu v církvi. Tím prvním je provázanost církevního hodnostáře Otce Benita s jakousi místní formou mafie a též jeho zapovězený milostný poměr, který je ovšem tak letitý, že už je vnímán jako něco, co je v rámci celibátu v normě. Za druhé, a to se postupem času stane těžištěm filmu, je poměr pátera Amara k velmi věřící děvence, která víru žere tak, že svoje milostné představy spojuje s Ježíšem. Amaro vyslechne její zpověď a ač oddán Bohu a církvi, celibát necelibát pohotově najde světničku, kde......Jenže je natolik ambiciozní, že zamilovaná děvenka začne překážet - zřejmě v cestě k papežskému stolci, či co. No jak říkám, bordel a voda na můj ateistický mlýn.(11.2.2005)

  • pm
    ****

    Nejslavnější portugalský román v mexické produkci a v současných reáliích. Přestože místy působí povrchně, považuji ten film za (alespoň u nás) nedoceněný: téma dvojí kněžské morálky je nejen za zajímavé, ale i obecně závažné, zvlášť je-li příběh dosazen do současnosti, navrch sondující vazby církve a podsvětí…Škoda je, že se snaží postavu Amara psychologicky prokreslit, zbytečně, a že jej hrál GaGa Bernal, který disponuje odzbrojujícím kouzlem , čímž nedává divákům, resp. divačkám šanci na nějaký odstup. Vadilo mi to i u Motocyklových deníků a televizního Fidela, přestože ty filmy činí zajímavými. Naopak se mi líbil konec, kde on na rozdíl od knihy dívce odslouží pohřební mši - to asi není špatný nápad jako důkaz jeho cynismu…(27.4.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Snímku zásadně škodí přesunutí děje z 19. století do dnešní doby. "Aktuálnost" problému církve a morálních hodnot tak totiž moc nefunguje. Přestože by Amarovi sem tam nějaké zkrácení jen prospělo, přestože některé dějové linky vyzní trochu do ztracena, tak celkově jde to kvalitní film s velmi zajímavým námětem. Pravda, sám o sobě by to byl spíše průměr, ale zachraňují ho více než slušné herecké výkony, obvzláště jako vždy výtečného Bernala. Právě ty pozvedávají kvalitu snímku do nadprůměrných hodnot.(28.1.2005)

  • Jossie
    ***

    Bernalův mladičký páter Amar je člověk, který věří ve své poslání a navíc právě v církvi chce udělat kariéru. Přesto porušuje přikázání, jak se mu to hodí a naváže milostný vztah s mladou a naivní Amelií a skrývá ho přede všemi. Carrerův film neukazuje církev zrovna v příznivém světle. Veškeré skandály a špatnosti se ututlají, vina se hodí na někoho jiného a nepohodlný a neposlušný kněz je z církve vyhozen. Přesto se nedá ani o jedné postavě říct, že by byla vyloženě špatná. Není to špatný film, jen není příliš přesvědčivý. Lepší 3*(29.8.2005)

  • Terminus
    **

    Kritika poměrů v místní správě (otec Benito ve spojení s místní mafií) i církvi (pokrytecky ctižádostivý Amaro) zabalená do nepříliš přesvědčivého milostného příběhu ze současnosti. Leží-li příčiny kasovního úspěchu tohoto filmu v potenciální auře skandálnosti, pak je tato aura do našich „ateistických končin“ zřejmě nepřenesitelná.(16.8.2005)