Reklama

Reklama

Epizody(6)

10. srpna 2017 nastoupila mladá švédská novinářka Kim Wallová na palubu soukromé ponorky Nautilus vynálezce Petera Madsena, aby s ním udělala rozhovor. Když se ponorka následujícího dne nevrátila do kodaňského přístavu, byla prohlášena za nezvěstnou. Nautilus se na moři potopil, Peter Madsen byl vytažen z vody záchranáři a následně zadržen policií... Mrazivě autentická studie vyšetřování událostí na palubě ponorky z 10. na 11. srpna 2017 je nahlížena striktně skrze práci policejního oddělení vražd, námořnictva a dalších oddělení. Soustředěný, odhodlaný a nervy drásající boj za nalezení odpovědí v případu, který otřásl Skandinávií i zahraničními médii, přibližuje Tobias Lindholm především perspektivou postavy hlavního vyšetřovatele Jense Mollera. V hlavních rolích se představí přední severské hvězdy – Soren Malling, Pilou Asbaek či Pernilla Augustová. Pro Tobiase Lindholma je Případ: ponorka prvním seriálovým projektem v pozici showrunnera. Jako scénárista spolupracoval s Thomasem Vinterbergem na snímcích Hon či Chlast, v české distribuci silně zarezonoval i jeho celovečerní snímek Boj. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (57)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Za mě takřka nekritické nadšení, dal jsem všech 6 epizod téměř na jeden zátah, jak se od toho nešlo odtrhnout. Má to dokonalé obsazení a herecké výkony, fantastický soundtrack i kameru, a celé je to tak nesnesitelně napínavé a drásavé, a současně fascinující tou - téměř až dokumentární - věrností realitě, že mě to dokonale přikovalo k obrazovce. Zarazilo mě tam jenom, že tam není byť v jediném záběru ukázána ani Kim Wall (ať už živá nebo mrtvá) ani Peter Madsen - racionálně to rozhodnutí tvůrců neukazovat oběť ani jejího vraha asi chápu, ale stejně jsem z toho měl podobně neuspokojivý pocit, jako třeba při sledování filmu Utøya, 22. července, kde se rovněž Anders Breivik nikdy neukáže, a celou dobu jsem čekal, jestli Lindholm v samém závěru nepřekvapí nějakým šokujícím krvavým finále, v němž by zrekonstruoval poslední okamžiky života zavražděné novinářky, podobně jako to udělal třeba film Jackie, kde se celou dobu v podstatě jen žvaní, aby film svého diváka v závěru o to víc šokoval tím, že náhle velmi naturalisticky ukáže, jak atentátník ustřelí Kennedymu půl hlavy (a chudák Jackie to šokovaně přidržuje rukou). Marná sláva, asi ze mě mluví moje krvežíznivost, ale budiž to jedinou výtkou k tomuto jinak dokonalému projektu. Jak mě kdysi ta šílená medializace toho zločinu nezajímala a byla mi protivná, tak možná o to víc překvapivě mě tento seriál nadchnul. Lindholm je prostě borec, což zde jen znovu potvrdil. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Další skandinávská exkluzivita. Případ podle pravdy, u kterého bych nevěřil, že se stal, dokud jsem neshlédl první díl a nezačal se o něj trošku zajímat. Technicky je to hodně chladná záležitost, řekl bych, že tu hodně pracovali s přesností a pečlivostí, aby to odvyprávěli co nejpřesněji. Herecky nicméně výborné a pro svojí chladnost i poměrně dost napínavé až do samotného konce. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Filmy podle skutečné události jsou pro mě vždy sázkou do loterie, ale tady jsem až na tu příliš dlouhou stopáž byla spokojená. Ano, jeden díl se tam nedělo téměř nic jiného, než potápění v moři, ale tak jsem měla možnost alespoň ocenit práci potápěčů, protože se to zdálo příliš snové než aby z toho moře něco vykutali. Absence pachatele zde opravdu nebyla vůbec nutná. Najít skutečný důkaz usvědčující pachatele u soudu byla nesmírná dřina a to nemluvím o času stráveném na tomhle případu. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Největším problémem momentálně nejlepšího scenáristy je, když svoji práci svěří k režii někomu jinému. Pokud si natočí autorský film se svými dvorními herci, vznikne mimořádná záležitost, byť se jedná o televizní projekt. Systém ignorování zločince, který započal Greengrass v 22. červenci, dotáhl Lindholm k naprosté dokonalosti, až do samého závěru ignoruje i pouhé jméno pachatele. Věnuje se deprivující práci policistů a touze pozůstalých pro klid své duše zjistit o zločinu co nejvíce. Policejní práce je zde vykreslena jako mravenčí skládání stébla ke stéblu, narážení do zaslepených uliček, velká vítězství při hledání pravdy, která ji ve výsledku přiblíží pouze o píď. Všech šest dílů udržuje diváka v mimořádném napětí. Zdlouhavá pátrání potápěčů si nezadají s hledáním drog ve Francouzské spojce. Herecké výkony jsou jako vždy u severských počinů na velmi vysoké úrovni. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Velmi civilní a uměřené. Seriál, který nikam nespěchá a soustředí se na práci vyšetřovatelského týmu. Pachatel zločinu, který chtěl svým činem demonstrovat svoji moc i nepostižitelnost, a zajistit si tak pozornost médií, zůstává trvale nepřítomen. Největší prostor má sice šéf oddělení vražd Jens, ale autor scénáře a režisér v jedné osobě, Tobias Lindholm, se věnuje celému týmu a hlavní slovo v jeho projektu, dá-li se to tak vyjádřit, má propracovaný, dobře fungující a financemi skvěle promazaný systém. Zločince neporazil geniální detektiv, ale mašinérie, která byla ochotná a schopná nekonečné měsíce systematicky prohledávat rozsáhlé prostory mořského dna a zapojit do pátrání špičkové vědce z řady oborů. Tady je namístě srovnání s českými Devadesátkami, kde parta pražských kriminalistů je nucena neustále improvizovat a spoléhat na štěstí. Improvizace v dánské sérii nemá místo. Tam kraluje metodičnost a houževnatost. Rád bych Ponorce nadělil vyšší hodnocení, je tu nicméně jedno velké ale. Lindholm nikam nespěchá a dlouhých záběrů, odmlk a pauz, které mají zvěstovat, že hrdinové přemýšlí nebo že se vyšetřování ocitlo na mrtvém bodě, si užijete, až vás to místy bude mrzet. A to píšu jako divák, který obvykle s pomalým tempem nemívá problém. Každopádně Lindholmův kousek představuje protiváhu na efekt vystavěným dynamickým kriminálním sériím a s tím je nutné počítat. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (1)

  • Seriál vznikal za úzké spolupráce se skutečným Jensem Møllerem i rodiči zavražděné novinářky. Filmaři se tak snažili zachytit danou tragédii co nejvěrněji. (Duoscop)

Reklama

Reklama