poster

Nevěsta byla v černém

  • francouzský

    La mariée était en noir

  • anglický

    The Bride Wore Black

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Itálie, 1968, 107 min

  • Pierre
    ****

    Truffautova fascinace Hitchcockem se v Nevěstě promítá, ale ne moc. Není to horror, ale typický Truffautovský příběh o tom, co všechno je schopen člověk udělat pro lásku. Je vyprávěn jako vždy u Truffauta bez většího patosu a emocí. Přesto mně při něm několikrát zamrazilo díky slušně děsivé Moreau a mrazivé hudbě. Líbila se mi objektivita příběhu. Truffaut do filmu určitě otiskl svůj pohled, ale nechává na divákovi na kterou stranu se přikloní. Na celý život mi tento film asi v hlavě nezůstane a už ho nikdy v životě vidět nemusím. Ke konci už mě snad začínal trochu nudit, Dennerova postava malíře sukničkáře už pro mě nebyla tak zajímavá a nebylo tou monotóností. Nejvýraznější a nezajímavější byla pasáž se třetí vraždou. Ale byla to příjemná intelektuální jednohubka při které jsem se zase trochu blíž seznámil s Truffautovou tvorbou. Takže slabší čtyři.(17.3.2018)

  • Slarque
    ****

    Uma Thurman nebyla první nevěstou, která se mstila za svoji tragicky zakončenou svatbu. Zábavná kriminální hříčka, kde po chvíli nejistoty divák čeká, jak komplikovaným způsobem hlavní hrdinka zprovodí ze světa dalšího z pětice mužů, kterým přísahala smrt. A autor jí staví do cesty vskutku složité překážky. Výsledek se sice nedá brát vážně, ale jako noirová zábava funguje velmi dobře.(13.8.2009)

  • Matty
    ****

    Moc šikovně vystavěný thriller – nový střípek z minulosti je vždy odtajněn dříve, než film sklouzne k monotónnosti – , který v neobvyklých úhlech reflektuje tvorbu Alfreda Hitchcocka, ale zároveň řeší Truffautovy osobní morální rozpory, více rozpracované v docela nežánrovém Zeleném pokoji. Soustředění veškeré lásky a víry v jedinou osobu se stává osudným pěti „nevinným“ vrahům, nikoliv oddané hlavní hrdince, jež spravedlnosti dosahuje těžko akceptovatelným způsobem. Krutost, s jakou systematicky likviduje ty, kteří ji vzali všechno životní štěstí, nikdy nepřeroste mimo režisérovu kontrolu a těžko z pozice diváka pociťovat holou nenávist. Vlastně jsem jí ve skrytu duše držel palce. Rychlost, s jakou Julie odhalí útočiště všech pěti mužů a jak snadno v ní oni nacházejí postrádaný ideál ženskosti, samozřejmě postrádá logiku, věrohodné krimi ovšem Truffaut netočil (a Hitchcock většinou také ne). Z mistrovsky natočených scén, podmaňujících si bez užití slov plně jazyk filmu, mne k nejširšímu potutelně-cinefilskému úsměvu přiměla ta úplně poslední. Všechno víme, stačí zařvat. Apendix: Taky jste vycítili ty zárodky Kill Billa? 80% Zajímavé komentáře: pshimi, genetique, sportovec, Cushing(15.12.2008)

  • Lynn
    *****

    Tak tahle jednohubka Françoise Truffauta se mi po čertech líbila, a to nejen díky fantastiské femme fatale Jeanne Moreau, ale zejména pro vytříbený noirový scénář a nápaditou režii s mnoha originálními prvky snímání. K tomu si člověk musí přičíst punc zlatých let šedesátých s jeho nedostižným výtvarným stylem...a není o čem se dál bavit ;-)(24.11.2008)

  • Flego
    ***

    Hm, z tohto filmu som trochu zmätený. Na jednej strane dobrá kamera a vynikajúca hudba Bernarda Herrmanna ( Psycho ), ktorá dýchala za celý film, na druhej strane neuveriteľne ploché vykreslenie mužských protagonistov, ktorí boli vo filme len na jedno. Hitchcockovské poňatie bolo síce fajn, ale po pol hodine filmu už bez nápadu.(9.10.2008)

  • - François Truffaut měl vždy jasnou představu o podobě filmu a byl přesvědčen, že k určitým žánrům se naprosto nehodí provedení v barvách. Je to právě případ filmu Nevěsta byla v černém, u něhož Truffaut až do smrti litoval, že jej natočil jako barevný. (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace