Reklama

Reklama

Uličníci

  • Francie Les Mistons (více)
Krátkometrážní / Komedie / Rodinný
Francie, 1957, 18 min

Obsahy(1)

Jeden z prvních filmů Françoise Truffauta nás zavede do světa dospívajících chlapců, jejichž dětský pohled na svět se dostává do kontrastu se světem dospělých. Krátkou epizodou z jejich života je pronásledování sličné Bernadette a jejího milence, a co jiného mohou zamilovanému páru dopřát než celou řadu různých zlomyslností. Jednoho dne se rozhodnou, že pošlou Bernadette diskreditující pohlednici. Brzy na to se však dovídají, že její milenec byl nalezen mrtev… (ČSFD)

(více)

Recenze (21)

Matty 

všechny recenze uživatele

Kluci, hry, střet dětského světa se světem dospělých, hořkost z nedosažitelné lásky k ženě vs. radost z vyjádřené lásky ke kinematografu (scéna v kině, odkaz na Pokropeného kropiče). A na počátku byla samozřejmě literární předloha. Plnohodnotný zárodek Truffautových „velkých“ filmů. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Truffaut dětskému světu rozuměl jako málokdo. Krásně letní a rozverné, ale i melancholické až kruté. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Docela pěkný kraťas, i když tak unesený, abych docházel k závěru, že Truffaut dokonale chápe dětský svět, rozhodně nejsem. Zas tak geniální to není, jen příjemné. Čtyři ale dávám. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Bezstarostné, prosluněné dětství. Nevinné klukovské lumpárny a dovádění, ale i krutost z nepochopení. Krásná a navždy nedosažitelná Bernadette. Vzpomínka na její vlající sukně. Na kolo opřené o strom. Na jejího tajemného milence a tenisový míček. Konejšivá příchuť uplynulého léta, prázdnin, času svobody a vzrušení. Pokropený kropič. Společné jízdy na kole. Dlouhé procházky. Držení se za ruce. Polibek v kině. Něžnosti v přírodě. Sladkost i hořkost. Radost i jemný smutek. Vzdálené i blízké. Jean Vigo i Jean Renoir. Takoví jsou Uličníci, takový je film-život. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Rozlietavé, kruto hravé dotyky šibalského chlapčenstva zafúľaných bitkárskych nohavíc s prebúdzajúcim sa záujmom o dievčatá. Vlastne o jedno krásne, veselé dievča, uháňajúce kamsi na bicykli s vlajúcou sukňou, pod ktorou určite nič nemá. Partia uličníkov vymýšľa rôzne zlovoľné kúsky, len aby upútali usmievavú, zaľúbenú devu. Čiernobiely rozpohybovaný obraz, priliehavá hudba, rýchle sprievodné slovo a filmárska hravosť sú cítiť z tohto Truffautovho raného krátkeho filmu. Dýcha prirodzenosťou vykreslenia nenapudrovaného detstva, stretávajúceho sa s radosťou i krutosťou života. Scéna, ktorá ma odrovnala: po ulici kráča muž stredných rokov, oproti nemu idúci mladý muž s cigaretou v ústach ho poprosí o oheň. Muž na neho vyvalí oči a nahnevane vykríkne: "Nie! Ja oheň zásadne nerozdávam!" ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Minipoviedka o ranných láskach a veku dávno stratenom vo víre času. Vo farbe to má ešte len tú správnu romantickú atmosféru. Bezstarostnosť, chlapčenské zábavky a vizuálna poézia o kráse vysneného ženského ideálu (nenadarmo pripomína Bernadette optikou detí princeznú a jej priateľ draka, ktorý im stojí v ceste). 80% ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

YouTube/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 7/10 Efekty 2/10/// +žánr romantická komedie, věrný své době -kvalita obrazu a technické problémy při sledování (ale za to film nemůže) ///Docela poutavý snímek, který mě skutečně zaujal, pobavil a občas jsem se i pousmál. Vysoké hodnocení film chápu, u mě jej však sráži stáří filmu, ale snad ho někdy uvedou v TV, abych si ho pořádně vychutnal./// Celkem 58%/// ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Za tři pouze z úcty k panu režisérovi. Ale ne, není to špatné. Ale rozhodně to není tak dobré jako Truffautovy následující filmy. Znalce prosím, aby mi pomohli odhalit film s Brialym, na který šli milenci do kina. ()

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Pěkný první distribuovaný film Francoise Truffauta, v tradičním vyprávěcím duchu a s příjemnou hudbou. Je tu i lumiérovský L'Arroseur arrosé/Pokropený kropič (z 1895) a tedy i L'Arrivée d'un train:) ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Život dospělých z chlapeckého pohledu ... tečka! Asi tak bych shrnul obsah tohoto krátkometrážního snímku, který na mě nejspíš nezapůsobil tolik jako na mnohé ostatní uživatele. Přišlo mi to prostě příliš ploché a bez emocí. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Film je sice oslava mládí a lásky, ale dovolím si tvrdit, že krom scény, kdy jsou kluci v amfiteatru a střílejí po sobě (a následně padají k zemi), film nenabízí naprosto nic zajímavého. Je to sice příjemné zamyšlení nad dětským nepochopením principů dospělého světa, ale zpracování se pohybuje někde na pomezí českého bylo nás pět a domácího videa... I když je to Truffaut, tak nedokážu dát víc :-( ()

sta 

všechny recenze uživatele

Děti - údajně poprvé na filmovém plátně jako negativní hrdinové. Jinak oslava čistoty mládí a lásky. Nádherný krátký film. Nicméně Truffaut jej trochu degraduje geniálním následovníkem - Les 400 coups. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Panu režiséru nebylo v té době ještě ani třicet a už vytvořil tak nostalgický film. Však i zde jsou všechny scény zality sluncem, jak už idealizované vzpomínky z dětství bývají. A to období dětství, kdy kluci pocítí první záškuby toho toužení, co svědí jak uhry pod mýdlem (Kainar), vystihl skvěle. Ta nálada přebije i technické nedostatky filmu. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Film filmů, kdyby byl natočen o padesát let dříve. Takhle jen Truffaut shrnuje minulé (viz asLoeReed: pokropený, kropič, příjezd vlaku atd.) a anticipuje budoucí (citlivá práce s herci, především dětskými, senzuálnost a sexualita). ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Své dětské bohyně jsem nikdy s nikým nesdílel. U tohoto filmu jsem si uvědomil, jak specifický a v určitém smyslu perfektní je dětský pohled na svět. Schopnost idealizovat se blíží právě stavu zamilování. Truffaut to nejspíš věděl, stejně tak, že ideály životní i milostné lze v dospělosti tvořit pomocí filmů. Fotografie mi nikdy nenahradí vzpomínku, většinou ji zdeformuje, zničí. Obraz, báseň, film však nikoliv. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Uličníci jsou nejpoetičtějším Truffautovým filmovým výtvorem, jeho charakteristický vyprávěcí styl potřeboval nabrat zkušenosti. Uličníci jsou jeho počátkem a forma zpracování se již zaměřuje na zachycení intimní nálady. Vložené symboly nevyčnívají, ani nenarušují poetické prostředí prosluněného letního času. Středem zájmu je Bernadette (půvabná Bernadette Lafont), bezstarostná mladá místní kráska v romantickém opojení života. Doplněním zájmu je Gérard (příjemný Gérard Blain), mladý tělocvikář, zdatný horolezec a vášnivý milenec. Pozorovaní zprostředkovává pětice nezbedných kamarádů ze školních lavic (Alain Baldy, Robert Bulle, Henri Demaegdt, Dimitri Moretti a Daniel Ricaulx), škodolibí ve svých dětských hrách a neuvědomělé celoplošné zamilovanosti přirozené krásy. Klukovské rozdychtění se nepopírá. Sluneční svit doprovází hlas vypravěče (Michel François). Uličníci jsou slušivým počinem z počátku filmařské kariéry slavného a obdivovaného muže. Příjemně osvěžující poetismus! ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Stejně jako jsem nepochopil tzv. genialitu českých Pánů kluků, není mi moc při chuti ani tento vysoce hodnocený krátkometrážní snímek. Na Truffauta opravdu hodně slabé, naštěstí již za dva roky přišel jeho excelentní celovečerní debut, který na podobnou problematiku pohlíží k mé spokojenosti z opačného úhlu pohledu. ()

Carthorias 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2019, Film 1: Parta výlupků očichávající dámská sedla a slintajících nad místní krasavicí na francouzském venkově ()

Reklama

Reklama