Reklama

Reklama

Konečně neděle!

  • Francie Vivement dimanche ! (více)
Trailer

Obsahy(1)

Majitel realitní agentury Julien Vercel je podezřelý z vraždy své manželky Marie-Christine a jejího milence Clauda Massouliera. Všechny důkazy svědčí proti němu a náhle přichází ještě obvinění z další vraždy. Julien si neví rady, a tak se pokusí před policií uprchnout. Jen Julienova sekretářka věří v nevinu svého šéfa. A jelikož je nejen sekretářkou, ale zároveň i amatérským detektivem, rozhodne se na vlastní pěst vypátrat skutečněho vraha. (Festival francouzského filmu)

(více)

Recenze (85)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Emancipovaná, svéhlavá a trochu lehkovážná záležitost, která dostala do vínku právě tolik ryze francouzského šarmu, přirozeného důvtipu a impulsivní zmužilosti, aby dokázala zvládnou všechny nástrahy, které jí rukou společnou a nerozdílnou s notnou dávkou zlomyslnosti nachystaly scénář a režie. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Jako prací unavený divák tento film miluji, neboť jde o inteligentní zábavu pro večerní tulení v křesle s drahou polovičkou a se sklenkou francouzského vína. Jako nesmiřitelný kritik však musím tvrdit, že tahle pocta filmu noir ani tak nepřipomíná Hitchcocka, ale spíš bláznivé francouzské komedie.(1) Film by se měl spíše jmenovat Barbara vyšetřuje, protože kráse Fanny Ardant je podřízený každý záběr a každá věta scénáře (Fanny jako prostitutka, jako milující žena, jako okouzlující herečka...) (2) Už předloha byla notně vykonstruovaná, ale filmový scénař (pokud byl nějaký) rezignoval na jakoukoliv logiku (proč byla v posteli uvaděčky nalezena brokovnice? a co s ní kněz domlouval chvíli předtím u vchodu do bytu?). (3) mnoho nápadů zůstává trestuhodně nevyužitých (Barbara běhá po Nice v divadelním kostýmu, ale žádná situace se z toho nevyklube...). Vůbec to všechno evokuje mnohem více Belmonda v Nenapravitelném či Kašpárkovi. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Trošku jsem váhal, jestli nedat tři, protože ve srovnání s ostatními Truffauty je tohle „jen“ taková oddechovka, ale natočená tak úžasně lehkou rukou a s tolika pomilováníhodnými svěžími detaily, že by nižší hodnocení nebylo fér. Báječně by se na to koukalo v letním kině na konci parného dne. ()

danoo 

všechny recenze uživatele

Truffautova čiernobiela krimi - komédia je jeden z režisérových najlepších filmov, v ktorom nadviazal na štýl noir a obsahuje i mnohé sarkastické narážky a odkazy napr. na Hitchcocka. ()

dANo 

všechny recenze uživatele

Podarená kriminálka so zaujímavou hlavnou postavou, sekretárkou Barbarou, ktorá na vlastnú päsť vyšetruje zdanlivo jasný prípad niekoľkých vrážd, z ktorých je obvinený jej šéf. Niekoľko vtipných vsuviek to príjemne oživilo, ale k dokonalosti tomu predsalen ešte čosi chýba... ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Nadprůměrná detektivka s působivou atmosférou, kterou tvoří nejen herci a černobílá kamera, ale i osvědčené motivy, které zde Truffaut oslavuje (zadumané pohledy na cestující v autě skrz přední sklo; když postava vypráví, co se stalo, divák to vidí; atd.). ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná krimi plná vtipu. Natočená černobíle ve stylu šedesátých let a přitom se odehrávala v tehdy současných osmdesátkách. Mezi Trintignantem a Ardant to pěkně jiskří a výborně se doplňovali. ()

Almásy 

všechny recenze uživatele

krasny uvod zo St. Tropez (jedna z naj scen na svete) a tak rozkosne naivny dej a skvela hlavna hrdinka. smutne je len to, ze od Truffauta by som predsalen cakal nieco viac. ()

Jiří K. 

všechny recenze uživatele

Adaptace krimi povídky "Dlouhá sobotní noc". Zdánlivě banální policejní případ vraždy manželky muže v příběhu, který je svým stupňovaným průběhem naprosto jedinečný! Tato krimi pod režiserní taktovkou F.Truffauta svým napětím nemá obdoby! Podle mého názoru, vedle kriminálek s mjr.Kalašem (Strach a Vrah srývá svou tvář) nejlepší krimi, jaké byly kdy natočeny. ()

Sipora 

všechny recenze uživatele

Nemám ráda dabované filmy, ale zde český dabing doporučuji. Dodává Truffautovu dílu celistvosti. Sám Truffaut v něm vzdává svůj poslední hold filmovému umění a filmu noir především, a to s ironií sobě vlastní. Zdánlivě nelogické a neuspořádané střídání světla a tmy, dne a noci, deště a slunce má logiku čistě vnitřní. Tak jako se v duši člověka střídají světlo se stínem, radost se smutkem, komedie s tragédií, tak zde napětí střídá úsměv. Že vše je jenom hra a my se nedali zmýlit, vyjadřuje režisér typickou - shakespearovskou - vsuvkou hry ve hře, divadla v divadle, která komickým způsobem zasahuje do přediva hlavního děje. Režisér si s divákem hraje jako kočka s myší až do konce, a déle než do konce, a divák se touto jeho hrou nechává rád a blažen lapit. Zajímavý komentář: Matty. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Francouzsky parafrázovaný Hitchcock. Přestože se ve Truffat ve svém posledním filmu snažil býti Hitchem seč mohl, své geny zapřít nedokáže: v lecčems dobře. Infantilně hravé dialogy hollywoodských klasik nahrazuje francouzská rafinovanost a smyslnost (promluvy jako "s muži nepočítám, zajímají mne jen ženy, ty dýchám, s těmi čaruji" resp. "netahejte si pořád za ucho, znervózňuje mě to..." nebo "půjč mi svoji uniformu pokojské - můj kunčaft se bez toho, abych se do ní převlékla neudělá..."), blondýny nahrazují brunety vice versa a klišé jsou stavěna sympaticky na hlavu. Na druhou stranu trochu schází Hitchův vytříbený smysl pro fetišistické záběry (ne že by scházely - schází jen ten SMYSL). Naneštěstí nejsem milovníkem projevu Fanny Ardant, která jistě má své kvality, ale mě při pohledu na ní neopouští podezření, že nehraj dvakrát věrohodně a navíc vypadá jako kostnatej tranďák (takže vlastně rozumím tomu, že si jí postava Jean-Louis Trintignanta jako ženy dlouho nevšímá a feministická záměna rolí na mě nemá patřičný efekt). Kdyby si tu roli střihla Catherine Deneuve (nebo prostě kdokoliv jiný, včetně nějakého skutečného tranďáka), byla by pro mne výtěžnost filmu daleko větší, ha ha ha. ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Celkem povedená detektivní komedie (místy až taškařice), která v nejmenším neurazí a rozhodně nebudu mít problém ji někdy zhlédnout znovu. Ale nějakou 5 hvězdičkovou genialitu jsem tady neviděl. 6/10 ()

Ixbalanke 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní film, skvěle se na něj dívá. Je plný hravých detailů, nečekaných záběrů a chování herců. Myslím, že kdybych ho viděla podruhé, našla bych tam víc. A taky oceňuji velmi originální pojetí detektivy, hledání vraha. A Fanny je prostě kouzelná. A humor je velmi nenápadný, téměř neodhalitelný a to je skvělé! ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[3,5*]     "How much?" "What?" "How much is it?" "It's past 7:35. p.m."     Veľmi milým spôsobom odľahčený kriminálny príbeh, ktorého napínavá zápletka je zaujímavo premiešaná s humorom. Sympatická hlavná hrdinka Barbara (výborná Fanny Ardant), ako taká samozvaná detektívka veľmi zanietene vyšetruje prípad viacnásobnej vraždy a divákovi neostáva nič iné, ako jej v tom úsilí silno držať palce. Film okrem silných hereckých výkonov (Jean-Louis Trintignant proste nikdy nemôže sklamať) zaujme aj krásnym obrazom (výborná kamera Néstora Almendrosa), navodzujúcim tú správnu noir atmosféru (veľmi pôsobivé sú napríklad zábery Barbary šoferujúcej auto v daždi).     "It looks as if my lawyer will be needed a good lawyer." ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Milá, svěží, příjemná kriminální komedie, jaké se dnes už netočí. Zápletka srozumitelná, ale přitom divák až do poslední chvíle netuší, že vrahem je Vercelův advokát. Vynikající výkon J.-L. Trintignanta, ale především skvělá Fanny Ardantová, snad v tomto filmu jsem si kdysi tuhle herečku oblíbil a z těch francouzských patří k nejoblíbenějším. Film, kde vlastně hlavní komisařkou je laická žena, která vzdáleně může připomínat slečnu Marpleovou, je právě touto skutečností zvláštní a výjimečný. Jeden z těch posledních filmů francouzské klasické vlny oné doby s galérií skvělých herců. Ovšem, pět hvězdiček. ()

ddf76 

všechny recenze uživatele

Velmi podarena cernobila detektivka, kterou vzdaval Truffaut hold Hitchcockovi. Fanna Ardantova je v tomhle snimku skvela a velmi dobre se doplnuje s Trintignantem :). Velmi podareny scenar a Truffauta nelze pochybovat ani o rezii :). ()

Tumáš 

všechny recenze uživatele

Volná inspirace románem Dlouhá sobotní noc, který napsal Američan Charles Williams.Nadprůměrný film, který ve mě však vyvolává rozpačitost. Rozhodně bych neřekl, že je hitchcockovější než Hitchcock, i když podobné prvky napětí má, stejně tak i to, že nepostrádá falešné obvinění hlavního hrdiny a jeho snahu se ospravedlnit. Nicméně chybí mu právě ta Hitchcockovská atmosféra, která dokáže přímo úměrně růst a nenechat diváka v klidu. U tohoto filmu jsem se však přistihl, že občas přemýšlím nad něčím jiným. ** za film a *+ za hudbu, která mu k onomu "thriller" značně napomáhá. ()

mArcElkrIz 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Fanny Ardant... Už od prvního, velmi realisticky ztvárněného zločinu a následném rozhovoru sekretářky se svým šéfem, jsem si říkal, že tohle bude skvělá záležitost. A ano!!! Vím, že už to tu psali ostatní, ale ten film je opravdu neskutečně vtipný, napínavý, tak akorát tajemný a hlavně svižný. Takhle má vypadat loučení. Hluboká poklona pane Truffaut... ()

Reklama

Reklama