poster

Tetsuo (festivalový název)

  • Japonsko

    Tecuo

  • Japonsko

    鉄男

  • Japonsko

    Tetsuo

  • anglický

    Tetsuo: The Iron Man

Horor / Sci-Fi

Japonsko, 1989, 67 min (SE: 69 min, Director's cut: 77 min)

Hudba:

Čú Išikawa
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheRaven
    *****

    Maximum bizardnosti a originality. Nic takového jsem ještě neviděl a také si troufám tvrdit, že to není jen samoúčelné, ale že nám tím chtěl režisér sdělit něco víc (aspoň mně teda něco sdělil, i když třeba nechtěl. takový malý EDIT: tento film se dá správně vychutnat až na vícero shlédnutí. Od toho poprvé jsem se na něj podíval už minimálně pětkrát znovu a neustále vidím nové a nové věci. Více si skládám ten v podstatě obyčejný příběh prokládáný tolika šílenostmi a velmi rychle se vyhoupl do mých nej. Tetsua považuji za jeden z vrcholů filmové tvorby vůbec. Doporučené komentáře: Douglas, Kusko.t2.(25.6.2008)

  • Isherwood
    **

    Velmi podivný audiovizuální fetiš nad kusem kovu, který si lze interpretovat opravdu mnoha způsoby. Některé druhy filmového umění mají velmi zvláštní podobu a zřejmě každý filmový odborník či vědec si bude u Tetsua užívat každé políčko do posledního detailu. Pro laika je to však zběsilá jízda bez nějaké podstatnější dějové kostry, která stojí a padá na benevolenci každého jednotlivce, jak se postaví k této bizarní šílenosti, která je svým způsobem i zajímavá a „zábavná“ (asi prvních deset minut), ale bohužel se utopila ve vlastní monotónnosti těkavé kamery, rychlého střihu a ambientní zvukové stopy. Pozérský výstřelek, který si však jistě „svou“ diváckou sortu najde. V rámci cyberpunku lze sáhnout po mnohem působivějších a srozumitelnějších kouscích(26.8.2006)

  • Douglas
    *****

    Experimentální, cyberpunkový, surrealistický film japonského tvůrce Shinya Tsukamota o úředníkovi, který se začne měnit v kov, vypráví zdánlivě lineární děj, který se ale mnohdy vrací sám v sobě, přičemž pozůstatky z narativních odboček mají vliv na hrdinu i posléze (když se dostal někam, kde se mu změnila ruka v ošklivý kovový pařát, a pak extrémně zrychlenou zpětnou jízdou kamery "zacouval" film i s ním zpět, ocitnul se sice na stejném místě jako předtím, ale pařát mu už zůstal). Úředník se ale neprojevuje v esteticky líbivou kovovou kostru na způsob terminátora, ale v beztvaré monstrum, které během své transformace musí prodělat fáze obrovské bolesti, ale stejně se na konci "cítí skvěle". Zneklidňující, těkavý, hyperrychlý a recepčně náročný film ale fascinuje nespoutaností, s jakou porušuje veškerá pravidla.(13.1.2006)

  • darkrobyk
    *****

    Industriální nářez! Dávám 10*. V duchu filmů Jana Švankmajera sledujeme v místy zběsilém tempu děsivou mutaci člověka v kovové monstrum. Za doprovodu hudby na pomezí industriálu, dark wave a gothicky se odvíjí mozaika bizarností, které bombardují nebohého diváka. Ovšem, zazní zde i romantický saxofon, objeví se milostné scény, vše ale jen na kratičko.Závěrečná metamorfóza mi připomněla nádherné triky z filmu Věc. Lahůdka, ne však pro každého...(13.3.2011)

  • Shit
    ***

    Samotná přeměna člověka na kov/stroj je fakt hustě a hlavně mrazivě udělaná, to bezdebat, ale to co se tam děje mimo tuhle linii sem za prvé moc nepochopil a za druhé je to hrozně chaoticky a psychedelicky natočený. Častý neuvěřitelný zrychlení obrazů z toho dělá fakt hodně náročnou záležitost a dějový vsuvky jsou tak podivně vkládaný, nevysvětlený a chaotický, že člověk z celkový pointy, potažmo příběhu vůbec nic nemá a netuší která bije až do samotnýho konce, kterej sice nabídne pár odpovědí, ale jen velice slabých, takže celý sledování se zůží akorát na sledování přeměny, která je zřetelná a jasná, ale to ostatní šlo úplně mimo mě. Tohle by asi chtělo vidět několikrát, ale nevim jestli na to ještě někdy budu mít a to i když to má jen 67 minut(20.7.2008)

  • - Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)

  • - Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace