Režie:
Šin'ja CukamotoScénář:
Šin'ja CukamotoKamera:
Šin'ja CukamotoHudba:
Čú IšikawaObsahy(1)
Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)
Videa (1)
Recenze (338)
Nejblíže tomu co mě napadá, jestli vůbec jde k této šílené artové noční můře, něco přirovnat, tak snad Andaluský Pes a Riget od Triera. Nejlepší komentář, Lima. Ovšem asi nejpřesnější přirovnání by byla fůze Videodromu s Mazací Hlavou. Pro mě nejlepší bylo posledních 20min. V každém př.to není film, který bych si chtěl pustit někdy v životě znovu. Shlédnuto, odškrtnouto, nikdy nezapomenuto. ()
Jedna z nejhorších frází v recenzích je "nedá se to popsat, musí se to zažít". Všechno se přece dá popsat, no ne? Doufám, že jsem to nikdy v žádném komentáři nepoužil. U tohohle snímku ale musím, takže: Tetsuo se nedá popsat, musí se ZAŽÍT! Jiné hodnocení není možné. Nevím, jestli je ten film geniální nebo strašný, jestli je to umění nebo odpad, nevím, jestli bych ho někomu doporučil nebo nedoporučil. Vím jen, že tenhle kafkovsko-lynchovský industriální psycho úlet ze svého podvědomí jen tak nedostanu. Furt to bliká, duní, epileptiky to asi zabije, ale přesto se na to nedá přestat dívat! Hypnotický, šílený, odporný a krásný zážitek. ()
Jeden z těch vyvolených, které buď nenávidíte, nebo si jej zamilujete. Já jsem na vážkách. Industrializace a studená, sychravá stylizace je fajn, horší je to s příběhem. Ten sestříhaný sprint mezi kovovými překážkami chvílemi nutil film vypnout a hodit do šrotu, nicméně jsou zde momenty, které berou dech a vyvolávají buď pocit zvracení nebo naprosté ticho úžasu. Celková myšlenka je fascinující, ale ve zbytečně dlouhé stopáži mne neměla šanci nějak zasáhnout. ()
_Hehe, takže co to vlastně bylo? 1. film, který vypadá jako by ho natočil Švankmajer spolu s H.R.Gigerem na černobílý film, který našli na skládce kamerou, kterou našli na skládce, na skládce 2. horečnatá noční můra člověka se šroubama v noze 3. nevkusná slátanina začínajícího umělce 4. bible industriálního cyberpunku 5. pokus o několikanásobné překonání Lynchovy Mazací hlavy 6. vymývárna mozků / vyháněč diváků z kin 7. umění pro umění ??? Každopádně Tetsuo není špatný film, jen by potřebovál o pár metrů drátu zkrátit a nechat během něj diváka chvíli i odpočinout. Nu ale originalita se cení, jsem rád, že jsem konečně viděl nějaký hardcore cyberpunk (tohle je možná ovšem trošku extrém), jsem rád, že jsem narazil na ještě úchylnější film (ne, nelibuju si v tom) než je Mazací hlava, jsem rád, že jsem Tetsuo neviděl v kině. Nejsem rád, že jsem tento výtvor téměř nepochopil, nejsem rád, že mě v polovině začal trochu nudit a nejsem rád, že nemám chuť se na něj v budoucnu podívat znova. PS: Tohle mohou natočit jedině v Japonsku. PPS: a vyndejte si ty kovové tyče ze stehen, nebo dopadnete špatně! 10.8.2006 po zralé úvaze zvyšuju hodnocení na **** - Tetsuo by mělo být bráno spíš jako umělecká výpověď než "klasický" film - 7/10 ()
Tak asi takhle si představuju peklo... Tetsuo vypadá jako něco mezi šíleným hudebním klipem k nějakýmu industriálu, nefalšovaným hororem (scéna v metru, kdy úředníka začne pronásledovat chodbama žena s podivným pařátem je zatraceně děsivá) a zhuleným snem surrealistického umělce. Mimořádně působivý a rozhodně nezapomenutelný zážitek. ()
Galerie (16)
Photo © Kaijyu Theater
Zajímavosti (4)
- Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)
- Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
- Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
Reklama