Reklama

Reklama

Běžná selhání

  • Slovensko Běžná selhání (více)
Trailer

Obsahy(1)

Běžná selhání sledují jeden den v životě tří žen. Hlavní hrdinky se neznají, ale jejich cesty se v kritických momentech setkají, aby si nezištně pomohly ve chvíli, kdy jejich město postihne tajemná katastrofická událost a výbuchy. Hana je čerstvá vdova, která odmítá truchlit, a navíc právě dnes dostala výpověď. Když se porouchá její čtyřnohý společník, robotický pes Arlo po jejím zesnulém muži, vydá se do obchodního centra nechat ho opravit. Na své cestě potká mladou dívku. Je to Tereza, která utekla z nepovedené oslavy vlastních narozenin a před svou příliš pečující mámou. Ta by za každou cenu chtěla, aby Tereza byla šťastná a perfektní. Což ona prostě není. Obchodní centrum zasáhne silný výbuch, Tereza se dá na útěk a při cestě ven najde na požárním schodišti opuštěného chlapce. Je to David, syn Silvy. Silva pochybuje, jestli je dobrá matka, jestli celý její život dává smysl a v návalu paniky zanechá Davida v dětském koutku. Tajemné exploze začnou sílit, zoufalá Silva musí najít svého syna, rebelující Tereza se smířit se svými rodiči a Hana přijmout svůj zármutek. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (108)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Běžná selhání jsou krásně napsané vztahové drama, citlivě natočené jistou rukou, velmi dobře zahrané hlavními ženskými protagonistkami a zasahující do sfér žánrově zabarvené kinematografie, což je v Česku vzácnost. Pro mě nejsilnější emocionální zážitek letošního plzeňského filmového festivalu. [Finále Plzeň 2022] ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Běžná selhání od Cristiny Grosan podle scénáře Kláry Vlasákové v produkci Marka Nováka je dramaturgicky – s chirurgickou přesností – výborně vystavěný scénář/film. Několik povídek s ženskými protagonistkami sofistikovaně propojených v souvislosti s blížícím se koncem světa. Rodičovství, ztráta, vyrovnávání se s bolestí a se svou jinakostí. Připomnělo mi to Calls od Apple TV – "když se hroutí svět, vidíš na obloze polární záři". Polární záře nad Prahou se povedla. Celé se to povedlo. Gratuluju! ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ono to vyzerá ako jedna z mnohých zaujímavých malých vecí na nejakom sci-fi festivale, na ktorú náhodou narazíte, ale potom sa vám aj tak bude zlievať s ostatnými fajn filmami. Nie príliš presvedčivé prepojenie mozaikovitého rozprávania a apokalyptického sci-fi a to najmä z dôvodu, že atmosféra a predlžovanie stopáže sa dosahujú najmä zazeraním postáv na oblohu. Má to ale kúzlo, nepôsobí to nikdy nechcene smiešne, len ten najväčší klad tkvie v tom, že "na naše pomery" je to niečo úplne iné. Napadá ma, že oba smery sa dali prepojiť nejakou menšou katastrofou spojenou s úkazom, čo by asi ako prvé napadlo napríklad Arriagu s Iňarittuom. ()

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Pokud u nás dominují žánry typu krimi a romantické trapno-komedie, speciální žánr Langoš se snaží oprcat Plodkovou, tak sci-fi žánr je v českém hnojišti opravdu sci-fi. Není kurva divu, když u nás za komárů maximálně někdo natočil skvělou Ikarii XB 1, kterou jsem neměl čest doposud ještě vidět, ale prej že to promítali až v Cannes. A od té doby se to nějak opomenulo. Ono, obecně hledat list nebo žebříček science-fiction českých filmů je stejně zbytečné jako to zkoušet u čoboláků a příšerném Tummordebilas. Ty vole, ale u Invalidy si mě zase získali, tak nebudu vytahovat vidle, výjimečně. Tento rok se máme dočkat ještě Bodu obnovy, neboli českým Blejt Runnerovi, nuže asi se máme těšit? A pokud česká kinematografie zazáří a bude konečně bohatě žánrová, a nebudem jen u jednoho toho samého, tak Běžná selhání jsou asi začátkem něčeho velkého, ale prozatím jde jen o vyližpiču trapnou a unylou prudou pro knihovníky a umělconily.. pičo, robotická opica s computerem v ksichtu, no to mi ho vyndej. Na tohle se kde berou státní fondy? ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

hodně zvláštní film, který mi nejednou připomněl Trierovu Melancholii. Tam se sice vědělo co se děje, což tady neplatí, ale ta atmosféra přicházejí zkázy si je v lecčems podobná. Rozdílem je, že zatímco Trier šponoval tíseň a depresi, tak tady se na pozadí katastrofy naopak hledají pozitiva a všechny tři hlavní hrdinky zjišťují co je pro ně důležité a nastalá situace jim svým způsobem pomáhá...65% ()

Galerie (24)

Zajímavosti (5)

  • Film zaznamenal pomerne veľký úspech ešte pred oficiálnym uvedením do českých/slovenských kín. Na festivale v Benátkach zaňho režisérka Grosan dostala cenu Autrici under 40 Valentina Pedicini (Cena za najlepšiu réžiu medzi tvorcami pod 40 rokov). Porota svoj výber zdôvodnila nasledovne: „Za sviežosť projektu s ambicióznymi vyhliadkami, za schopnosť autorky presadiť sa ako harmonická koordinátorka diela a za to, že sa na natáčaní filmu podieľali mladí ľudia, najmä kameraman a scenáristka. Zapojenie ženských postáv a ich vzájomná podpora pri drobných – ale mimoriadne veľkých – neúspechoch každodennosti umocňujú pocit sesterstva, ktorý rastie od záberu k záberu.“ (Arsenal83)
  • Budova, ve které se film odehrává, je Dům bytové kultury (DBK). Slouží jako obchodní dům a je považován za jedno z vrcholných děl poválečné brutalistní architektury u nás. (TroiMae)
  • Film sa natáčal v Prahe a Plzni. (Arsenal83)

Reklama

Reklama