Komentáře uživatelů k filmu (70)

  • sharka.68
    ***

    Jedna hvězda Pleštikové,druhá Kvasničkové a třetí Patrikovi .-) , jo našívání cedulek s cizí značkou na doma ušité hadříky, a pak , kdo to ty šikmooké naučil :-) , pak si z toho pamatuju ještě šunkovar a vynášení silonových punčocháčů přímo na těle - chytli je ve vrátnici :-) /a kradli je chlapi/...vydá to Bonton, to zas bude cena okolo 300 korun...no,tak v kině jsem na tom byla kdysi 3x a stálo to dohromady necelou pajsku...(se školou, s partou, na rande )(20.12.2009)

  • Radyo
    *

    Jeden ze slabších teenagerovských filmů 80. let. Jen Kuklová s Pomejem tady vypadají trochu jinak, než jsme dneska zvyklí.(25.7.2002)

  • Enšpígl
    ***

    Film o slepicích, jak řešej slepičí problémy, vedou slepičí řeči a zažívaj slepičí příhody. Ovšem i přes to všechno, jsou to zlatý osmdesátky made in československo, Roden v mrkvačích, exotickej vozovej park, nezadluženej Pomeje a jako bonus divoká Monika, tu chtěl v osmdesátkách oprcat snad celej klučíčí Žižkov, takovýmu mauzoelu já fakt neumím odolat .(18.1.2014)

  • gouryella
    **

    Nepovedeny cesky film pro mladez s otresnym Pomejem - uz tehdy se na nej nedalo koukat.(7.8.2002)

  • Karlos80
    ***

    Nebylo to nejhorší, svérázné filmy tohoto typu já můžu, neříkám že svým obsahem byl film spíš prázdný, ale atmoška doby těsně před převratem v rytmu disktékových tónů, internát, skutečně pestrý život tehdejší mládeže, věčné to téma ideální muž nebo žena, srandovní dobové hlášky, to vše mi navodilo příjemnou nostalgickou zábavu. Pěkné holky včele s Pleštilkou a Kvasničkovou které vážně ušli, navíc tenkrát se skutečně nějaká podprsenka tak jako dnes neřešila. Pomeje taky nebyl nejhorší, srovnávat jeho bytí z dneškem je silně OUT. Písně ve filmu zpívali skupiny jako Oceán, Výběr, Laura a její tygři atd...Nekoškodá zábava, která se po čase vidět dá..(30.12.2009)

  • dobytek
    ***

    Film, ve kterym Pomeje jezdí ve dvanácettrosce a háže tam hlášky typu "mam v tom karburátor Weber a jede mi to kilopade" nebo "vydělávám 4,5 měsíčně, v létě 6 a až se dostanu do místní mafie, tak budu mít 10" si zaslouží minimálně ty 3 hvězdičky :-) Jinak příběh o ničem, herecký výkony strašný, ale je to prdel.(11.10.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Na Patrika se mi čekalo hodně příjemně. Nikoli proto, že by to byl skvělý film a ani má nadrženost z rozverných učnic nijak nepřesáhla obvyklou míru, ale hudební stránka snímku mi naprosto kápla do noty. Snad žádný jiný film mi nenabídl kombinaci Pražského výběru, Laury a jejích tygrů, Turba, Tanga, Citronu či dechovkových svatebních úletů. A také Pomejeho machrování s dvanáctsettrojkou bylo hodně úsměvné a já bych mu snad i přál, aby se dostal k té mafii a bral desítku měsíčně.(29.7.2013)

  • Gilmour93
    **

    The Way We Were, ale už je to jen k potutelnému smíchu... Libový skanzen hrůzy 80.let a Jirka Pomeje ve vytuněné Škodě 1203 budiž jeho vrátným. Taneční kreace na Tatrmana připomínala v jeho podání chování člověka napadeného včelím rojem..(20.12.2011)

  • NinadeL
    *****

    Kuklová nebo Pleštilová? Zajděte si k očaři!(10.3.2009)

  • petaspur
    ***

    Helenka prožívá svůj život sama, obklopená pouze svou fantazií. Nehodlá však pouze poslouchat pubertální kecy kamarádek z intru o sexuálních úspěších a proto si vymyslí Patrika - dokonalou partii neustále pilotující letadla po celém světě. Netuší však, že jí takového muže budou ostatní nestydatě závidět.(14.3.2009)

  • Peytl
    odpad!

    Jak je možný, že mi tahle perla české filmařiny unikla? Normálně se nepitvám ve filmech, které nedokoukám nebo jsou pro mě ultrazbytečný, tohle je ovšem mimořádná událost. Viděl jsem asi 8 minut, do kterých se vešly scény - biker a rozjezd na brzdu (nechápu), pár chlupatých podpaží, dědek s vozembouchem (mimochodem, to byla světlá chvilka), pan nechuta Pomeje předstírající let na lešení, Karel Roden jako pilot Volhy, to vše za doprovodu muziky, při které i mírumilovný člověk chce vraždit na sto způsobů... při představě, že tahle zrůdnost trvá 10 x tolik, než jsem stihl já, mě obestírá hrůza. Odpad je málo!!! Ve mně je čistá vražda, dostat se mi kdokoliv z humanoidů, kteří se na tomto zločinu podíleli, pod ruku, pak děkuji, že je u nás zrušen trest smrti, neboť bych byl jistojistě masný vrah a neunikl bych dušení polštářem.(18.12.2011)

  • mchnk
    ***

    "Soudružko, já jsem tady na práci, já si nemůžu dát v přestávce kafe jako Ty" Všechno napsal již Adam. Za mně jen, vrcholná role neherce Pavla Hejlíka a nevědomé čekání na listopad 89 s doprovodem Pražského výběru.(26.2.2013)

  • kingik
    ***

    Úsměvná komedie zesnulého Petra Tučka nese v sobě režisérův nezaměnitelný rukopis, který se neobtěžuje s nějakou složitou studií postav, ale chce především uvolněně bavit tak, jako tomu bylo třeba v případě jeho komediálního hitu "Copak je to za vojáka". Prostor v jeho filmech dostávali především začínající mladí a talentovaní herci a zde tomu není jinak. Uvidíme dnes již zapomenutou Moniku Kvasničkovou, Miroslavu Pleštilovou nebo Šárku Markovou. Nechybí ani Jiří Pomeje, který byl tehdy obsazován do rolí floutků, a ti mu celkem sedli. Tahle komedie nemá tolik výrazných vtipných momentů, ale scénář úspěšně těží z fiktivní postavy Patrika, kterého si vymyslela hlavní hrdinka, aby mohla trumfnout své vrstevníky, a na kterého, nejen divák, bude čekat marně. Nenudilo mě to, ale žádný zázrak to taky není. 60%(24.11.2009)

  • bassator
    *

    30. 12. 2009 - 15%(31.12.2009)

  • Crocuta
    **

    Skoro jediné, co si vzhledem ke svému tehdejšímu mládí z filmu pamatuji, je odhalené pozadí Moniky Kvasničkové. Nutno dodat že ty dvě hvězdičky si rozhodně zaslouží.(9.7.2007)

  • hrona
    *

    Jedna hvězdice za záběry většiny děvčat v bikinách a perfektní hudební složku. Jinak se ptám: Co to bylo ,,k čertu,, za výtvor? Bez ladu a skladu, co tvůrce napadlo,zkrátka natočili a pointu v tom nehledali.(19.1.2014)

  • Karrfik
    **

    Zase taková hrůza to není! Je to krapánek ztřeštěný, pravda, ale jinak zdařile popisující konec osmdesátých let. Kdo má husí kůži ze současného Pomeje jako já, nemusí se děsit. Taková hrůza to není. A hraje tam dost jinech, lepších herců. Trošku se až divím, že to prošlo schválením. Sice rok 1988, ale narážek víc jak dost. Jo, a soundtrack k filmu je výborný i na dnešní dobu...(31.12.2009)

  • Adam Bernau
    ***

    Myslíte, že je nemožné spojit Džusový román a Diskopříběh? Čekání na Patrika vás vyvede z omylu. Pro studium dobové estetiky v ČSSR nepostradatelný film. Věřím, že takhle nějak si tehdejší státní aparát mohl představovat krutě odvazový avantgardněrealistickorebelantský film pro mladé. Takové neškodné zaplnění díry na trhu např. právě po trezorovém Feničově Džusovém románě (samozřejmě s přesně opačnou celkovou výpovědí). Vlk se nažere a koza zůstane celá. V zásadě se jedná o jedinečný konglomerát vtipných i lehce odvážných nápadů, rádoby neotřelosti a filmařské nenápaditosti. Velmi dobré spojení stylizace a jisté silné realističnosti v "rázu" postav jako sociologických typů (Sylva!), jakož i svižná zábavnost a slovo k době, to vše je sráženo tuctovým, hluboce podprůměrným až hloupým scénářem „o mladých pro mladé“, zvláště co se týká všech dialogů a jednání kolem samotného Patrika. No a samozřejmě ten nešťastný Pomeje. Vychází z toho nicméně vynikající bizar-retro směs chtěných a nechtěných úletů. Některé momenty jsou dobré samy o sobě, jiné čím horší, tím lepší. Vynikající i v tom ohledu, že může jít stejně dobře o protisocialistickou ideologickou diverzi jako o diverzní estébáckou objednávku. Vynikající ale především díky tomu, že všemožná vnitřní protikladnost tohoto filmu se sjednocuje na úrovni, na níž je vám už všechno jedno, takže při konečném „Patrik je volnej“ se ta dějová linie vlastně ani nezdá být tak hloupá. Což je žel vyváženo velmi unylým najetím do vyjetých kolejí šťastného života v naší vlasti (kterážto sekvence začíná vlastně tím, že Pomeje dá své nastávající přes hubu), čemuž pozoruhodně odpovídá i nenápadná proměna hudebního doprovodu (sračka Turbo a slaďoučký Pavel Vítek). Pokud jde o herectví, zaujme především nechutně autentická dikce diskotékové učnice Sylvy. Dost zvláštním zážitkem je pokus o neopucholta v postavě mladého podnikového údržbáře. Ještě zpět k hudební složce: ačkoli nemá s filmem samotným nic společného, je jedním z důvodů, proč tento stojí za to. Až krom zmíněného závěru jde vesměs o muziku z široké oblasti, kterou režim rozhodně „nemusel“, ale s větším či menším odporem toleroval. Z nesourodé oblasti moderních umělců i rádoby umělců ostře vymezených vůči socialistickému popu, často i velmi originálních, ale ještě stravitelných pro většinového mladého posluchače. No a za metalisty zde zazní Citron s vokálem L. Křížka. Hlavně je ale několikrát ke slyšení donedávna zakázaný Pražský výběr. Celkem by stálo za úvahu, zda Čekání na Patrika a tehdejší Diskopříběh vypovídají o témže segmentu a jsou určeny témuž divákovi. Přes všechnu podstatnou odlišnost obou snímků (právě i v hudebním záběru) se obávám, že ano. Především závěr jednoznačně vypovídá o tom, že se zde usiluje o začleněnost mládeže v lůně socialismu: po onom zoufalém happyendu (celou dobu vlastně šlo jen o to, že rodina je základ státu) sledujeme ještě předtitulkové tanečky v polích a na sídlištích, přičemž, jak už jsem upozornil, zní píseň totožná s normalizačním popíkem, ačkoli po celý film se divákovi nadbíhalo s hudbou téměř disidentskou. Rovněž různé společenskosatirické výstřelky a sarkastické "soudruhování" jsou převážně naloženy na toho neopucholta, který je jasný flákač okecávač, rozkrádající navíc, jak se posléze ukáže, majetek v socialistickém vlastnictví (a mimochodem je to jediná mužská postava, jejíž vlasy přesahují předpisovou délku). Další protisocialistické nálady jsou kanalizovány do postavy ředitele závodu, který vypadá a chová se velmi nesocialisticky a je mu co závidět. Hlavní mužská postava, o jejíž duši je tu veden zápas, je traktorista, jasný klaďas je letištní technik, kdežto zkaženec je taxikář. Pozoruhodné je, že Pomeje zde hraje nepokrytě troubu, burana, floutka, k čemuž se všechny ty holky z intru (všechny!) dokonale hodí, přesto jsou on i ony divákovi podáni jako sympatické postavy ke ztotožnění. Nepochybuji o tom, že se v nich cíloví diváci skutečně viděli. Ale to nám, v transcendentnu dlícím, nevadí. Důležitější je kmet s vozembouchem, křičící na partaj (bytovou!) nad ním „tohle je socialismus?“. A samozřejmě šunkovar. Suma: Diskopříběh jedna hvězdička, Džusový román čtyři, takže na fiktivního Patrika vycházejí tři.(9.9.2012)

  • eraserhead666
    *****

    "To je vůl. Proč to má doma na videokazetě, když na to může jít do kina?" Skvěle nahláškovaný film. Se skvělou hudbou (hned v úvodních titulcích zazní ve své době u nás nejtvrdší vydaná skladba). A se skvělým obsazením (ty holky jsou parádní). Prostě super osmdesátky - hadry, účesy, hudba, Monika Kvasničková, emgetonky, chlupatá podpaží. Pro tenhle film mám fakt slabost. "Člověk je člověku bratrem, ty babo plesnivá."(14.10.2017)

  • rt12
    odpad!

    Odpor k tomuto filmu může být způsoben: 1. Pomeje není rozhodně můj favorit, hraje jako vždy, tedy na prd. Ostaní ho skvěle doplňují svými ne-výkony. 2. celé téma pro mě vzdálené, protože starosti a naivita těchto dívek, mi byla vždy k smíchu. 3. socialistické dialogy a prostředí mi zde lezlo obzvlášť na nervy.(15.7.2014)

  • FilmFan24
    **

    Český pokus o nezávadnou komedii o mladých a pro mladé a o láskách a neláskách odrážející v "růžových brýlích" ducha doby. Kupodivu to prošlo i když tam nebyli uvědomělí svazáci a svazačky, soudruzi a soudružky. Na film se stály svého času před kiny fronty.(5.10.2008)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace