Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Blízká budoucnost. Detektiv William Geld má v Šanghaji vypátrat, kdo z pojišťovací agentury Sphinx se podílí na distribuci falešných "papelles", futuristické formy identifikačního průkazu, zajišťujících bezpečnost občanů přelidněných velkoměst před vetřelci zvenčí. William zjistí, že podezřelou je jedna ze zaměstnankyň Maria Gonzalesová. Nevydá ji však spravedlnosti, protože se do ní zamiluje. Po společně strávené noci se detektiv vrací domů do Seattlu k rodině. Jeden z Mariiných klientů však zemře vinou falešných "papelles" a on se musí znovu vypravit do Šanghaje. Na lékařské klinice nachází milovanou ženu, která s ním otěhotněla a tím se provinila proti kódu 46. Futuristická variace na oidipovský mýtus a film noir o detektivovi, který se zamiluje do podezřelé, vychází z možností i omezení, jaké lidstvu v blízké budoucnosti mohou přinést genetické manipulace. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (143)

kareen 

všechny recenze uživatele

Silně atmosférické komorní scifi, svým vyzněním oscilující někde mezi Huxleyho Koncem civilizace a filmem Ztraceno v překladu, které však potěší spíše milovníky malých nezávislých dramat, zvyklých na pomalejší tempo vyprávění. Čekáte-li klasický scifi blockbuster, budete se s největší pravděpodobností nudit a neoceníte ty nádherně snové scény nebo příjemně nebanální rozhovory. Jediné co mi tak trochu nesedělo, byla představitelka Marie Samantha Morton, ale to už je věc názoru. Toto je film, kde možná mírně vítězí forma nad myšlenkou, v konečném důsledku mu to však neubírá na kvalitě - alespoň pro mě tedy ne. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Pověsti nelhaly, opravdu to je takové vědeckofantastické Ztraceno v překladu. A tyhle milé, komorní filmečky, to je prostě moje krevní skupina, zvlášť když mají tak úchvatný soundtrack. Nepamatuji, kdy naposled mě vprostřed filmu mrazilo čistě ze spojení audia a vizuálna - tady se to povedlo. Code 46 nevystavuje svoje sci-fi prvky na odiv a nedělá z nich fetiš, ale představuje je s všednodenní samozřejmostí. Možná proto působí jako úkaz z budoucnosti. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Nebylo to vůbec špatné. Spoustu věcí si divák musí domyslet sám, středobodem filmu je vztah těch dvou lidí, de facto kontrolora a odhalené ženy- viníka. Přes všechny protokoly vzplane vztah a pravidla hry shoří jako papír. Na pozadí světa, který je rozdělen na bezpečnou privilegovanou zónu a zbytek světa. Pomalý, ale zajímavý snímek. 75% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Velmi svěží přístup k žánru - kdybych měl k popsání použít jiné slovo, než zde často zmiňovanou lehkost, byla by to asi samozřejmost. Tenhle film zkrátka působí jako kdyby měl režisér stroj času a vydal se natočit svůj biják do budoucnosti. Zajímavý příběh, skvělí herci, báječný sountrack, silné emoce. Co víc si přát? ()

Kreeki 

všechny recenze uživatele

Příběh o střetu zájmů zkušeného detektiva ve vizi společnosti, o které toho přímo ve filmu není řečeno tolik a není na ní ani tolik stavěno jako třeba v EQUILIBRIUM. Krásné spojení romantiky se scifi prvky budoucnosti. Není to scifi v pravém slova smyslu, je to lehký, hlavně romantický, do detailů vyvedený snímek s podobným nádechem společenských rysů jako například POTOMCI LIDÍ. Mám rád táhlé lyrické filmy, natočené s lehkostí a ladností. Precizní režie, dobře zahrané Timem Robbinssem i Samanthou Morton, s výborným hudebním doprovodem, oceňuji také úvahové vypravěčské vsuvky mezi jednotlivými úseky filmu. Oddechový, jednoduchý, prostý, ale přesto film, který vám uvízne v paměti. 6/10 ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v Šanghaji, Hongkongu, Dubaji, Rádžasthánu a Londýně. (džanik)
  • Ve scéně v karaoke baru zpívá skladbu "Should I Stay or Should I Go" od kapely Clash sám její autor Mick Jones. (markyzgero)

Reklama

Reklama