poster

Ghost in the Shell 2: Innocence (festivalový název)

  • Japonsko

    Innocence

  • Japonsko

    イノセンス

  • Austrálie

    Ghost in the Shell 2: Innocence

Animovaný / Thriller / Sci-Fi / Psychologický / Akční

Japonsko, 2004, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Martrix
    ***

    Po úchvatném prvním díle studená sprcha. Innocence má s Kôkaku Kidôtai 1995 společných pár postav a universum, kde je hranice mezi člověkem, kyborgem a UI velmi tenká. Ale tím veškerá podobnost končí. Atmosféru prvního dílu připomíná jen hudební motiv, který ale tentokrát nezapůsobí zdaleka tak silně. Příběh je neskutečně ukecaný, plný filosoficko-poetických odkazů, které často vyzní jako hromada žvástů. Tentokrát sledujeme spíše detektivní vyšetřování, které mi nepřipadalo zajímavé a díky zmiňované hromadě keců, bylo i zdlouhavé. Výrazně se změnila animace, resp. někdo může kombinaci 3D animace s klasickým 2D anime považovat za upgrade, ale mě to přišlo zbytečně samoúčelné, místy onanistické a často i rušivé. Pokud jste neviděli první díl, budete nejspíš zmatení odkazy na majora, které vygradují ke konci filmu. Tzn. bylo by dobré nejdřív zkouknout Kôkaku Kidôtai (1995). A pokud už půjdete i do Innocence, snižte svá očekávání, ušetříte si zklamání z toho, že se zázrak č. 2 nekoná. A na závěr rada. Střezte se všech ripů, které nejsou namluveny v originále...resp. já si nevšimnul, že můžu přepnout zvukovou stopu a viděl jsem Innocence v italštině. Děs běs...je v tom opravdu obrovský rozdíl a to i když ani jeden z jazyků neumíte.(1.4.2017)

  • M.Macho
    *****

    Pokračování, které v lecčems svého o devět mladšího bratříčka překračuje... a zároveň komplikuje. O poznání lepší obrázky (opět nebudu srovnávat dohromady - obojí je boží...) a také intelektuálně zbrušuje. O poznání těžší se pak jeví několikanásobná halucinace, sen, manipulace, která se v jednu chvíli neustále zacykluje do divných překotných vidin a já se ztrácel... Ve vesmíru se ztratí každý a jednoduše... Rozdoně cyborské prostitutky a fajná vyvražďovačka yakuzi vedle křižníku, veselé vily a vůbec všechno je takové nevinné... Geniální...(22.11.2006)

  • Terva
    ****

    Jsou-li naši bohové a naděje pouhým vědeckým jevem, pak je třeba říci, že je vědecká i naše láska.......... Roboti Genoidé, začínají zabíjet své lidské majitele. Co je k tomu nutí nebo vede? Zjistit tuto skutečnost musí dva detektivové, kteří se vydávají do hlubin robotí i lidské mysli. Genoidé, kteří spáchají zločin mají sklon spáchat také sebevraždu, protože se zprotivili třetímu robotickému zákonu. CITÁT - Proč lidé vyvíjejí úsilí, aby vytvořili něco, co je jim tak podobné....... Ponuře kreslené, temná smutná hudba a velmi povedený příběh. Jen to chtělo trochu rychlosti, při některých delších scénách jsem skoro usínal. CITÁT - Chtěla spáchat sebevraždu, že ano?..........(31.7.2014)

  • Niktorius
    ****

    Kdyby loutka měla hlas, křičela by 'Já nechci být člověkem!' Dějově přímočařejší a méně zadumané, než původní Kôkaku kidôtai, ostatně hlavním hrdinou je tentokrát Batou, a to je poněkud zemitější osoba, než éterická Motoko. Těžiště sdělnosti se z dialogů překulilo do nádherného výtvarného vizuálu, což vítám, neboť přehnané mudrování moc v lásce nemám, zatímco na pěkné obrázky se dívám rád. Jen rozuzlení nemuselo být až tak jednoduché a prozaické.... Mamoru Oshî chtěl asi nějak vyvážit metafyzičnost toho "nanebevzetí", jenž si major Motoko odbyla ve finále předchozího dílu.(2.8.2008)

  • kinej
    *****

    Nedávno jsem si postesknul, na to, že už se nevyrábějí pořádné sci-fi. Dnes už je vše jen o efektech, a dobrého příběhu by se člověk dohledal. Jedním z kultovních sci-fi je Blade Runner. Innocence je plnohodnotná alternativa. Film je postaven na zajímavém příběhu, nepostrádajícím, někdy až přílišnou hloubku. Atmosféra filmu je podobná jako v Blade Runnerovi. A samozřejmě nechybí nádherné akční scény, které by mohli závidět i bratři Wachovští. A to vše je brilantně nápaditě nakreslené a animované. Ze zpracování se mi fakticky tajil dech. A tak nemohu jinak, než dát plný počet.(22.3.2005)

  • - Ve svých studentských letech se režisér Mamoru Oshii zamiloval do fotografií loutky s kulovými klouby surrealisty polského původu Hanse Bellmera. A právě to je důvodem, proč je motiv kulových kloubů použit u genoidů a prostupuje celým filmem. (Ukko)

  • - Než začal režisér a hlavní a ústřední postavy televizního štábu pracovat na filmu, vydali se zkoumat loutky a panenky v Japonsku i mimo něj. (Ukko)

  • - Na rozdíl od prvního dílu byl tento film koprodukován i Studiem Ghibli. (Hromino)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace