poster

Černá kočka

  • anglický

    The Black Cat

  • anglický

    The Vanishing Body

  • anglický

    Edgar Allan Poe's The Black Cat

  • anglický

    The House of Doom

Horor / Krimi / Dobrodružný

USA, 1934, 65 min

  • Anderton
    ***

    Lahôdkvé obsadenie v zlatých časoch hororovej tvorby štúdia Universal. A aj tak to na mňa nefungovalo ako iné časom preverené klasiky. Scenár mi pripadal aj na dobu svojho vzniku príliš preplácaný a nechcene smiešny. Satanské rituály so smiešnymi pseudolatinskými frázami na mňa akosi nefungujú (cum granulo salis!). Čakal som iné, menej okázalé vyústenie príbehu.(27.5.2012)

  • Oktavianus
    ****

    Úžasná hodina okouzlujícího souboje mezi Lugosim a Karloffem. Vinou scénáře je kupodivu démoničtější Karloff, jeho ironické úsměvy ve chvíli, kdy se David Manners pokouší dostat z jeho domu ven, aby postupně zjišťoval že nefunguje telefon ani auto, patří bezpochyby k vrcholům celého snímku. Jen škoda několika nedotažených linií - fóbie z koček, kterou trpěl dr. Werdegast, nebo "příběh" jeho dcery a Poelzigovy manželky Karen, nemluvě o slabším závěru. Ale momenty, kdy se Karloff a Lugosi střetávají, jsou špičkové. K tomu vystavené mrtvé ženy, post-válečné trauma a satanský kult, a máme tu bez přehánění jeden z nejlepších hororů třicátých let. Vynikající film, který by se s přehledem prosadil i dnes.(23.9.2013)

  • Kangax
    ****

    Skvelá atmosféra vily s expresionistickými a modernistickými (na svoju dobu) dekoráciami a interiérom. Navyše postavená na troskách pevnosti s 1.svetovej vojny, kde zahynuli desiatky tisíc mužov. Majiteľ vily (Boris Karloff) bol vtedy rakúskym velitelom pevnosti a "zradil" ju Rusom, a tak bol priamo zodpovedný za ich smrť. Vila skrýva viacero desivých tajomstiev, vrátane mŕtvych žien vystavených v sklenených vitrínach. Tieto fakty len zvýraznujú vskutku netradičnú a originálnu atmosféru toho miesta. A tak aj pomerne malá plocha, málo hercov a malá minutáž filmu bohato stačí na rozohranie skvelého starého hororu. Navyše s dvoma slávnymi hercami, ktorý ani nemusia hrať, iba im stačí "sa nejako tváriť"..:) a preto filmu v pohode odpustím aj určitú dávku predvídateľnosti.(5.12.2010)

  • Hejtmy
    **

    {84/1001} Dva možná nejslavnější špatní herci filmové historie - Dracula Bela Lugosi a Frankenstein Boris Karloff - si poprvé spolu zahráli právě v tomto hororu nezámého režiséra Edgara Ulmera. Ačkoliv se oba snaží co můžou metat do kamery svoje typické strnulé výrazy, filmu to k zábavnosti nestačí. Tenhle horor nestojí na nějakém dobrém hororovém příběhu jako o tři roky starší dvojice Frankenstein a Dracula, a proto je z dnešního pohledu jednoznačně nejnaivnější a koukatelný pouze jako pohled do filmové historie. 35%(13.11.2010)

  • EdaS
    ****

    Opravdu bizarní film! Děj je tak neskutečně ujetý, že se člověk musí smát, stejně jako "dramatickému" deklamování Bely Lugosiho (Martin Landau ho v Edu Woodovi vystihl opravdu dokonale). Jenže zároveň to na člověka působí tak nějak nostalgicky a překvapivě jsem se slušně bavil. P.S. A proč se to jmenovalo Černá kočka jsem stejně nepochopil, stejně jako jakou že měla za dramaturgickou funkci Lugosiho averze vůči kočkám, neřkuli co to celé mělo společného s Poem...(12.5.2003)

  • - Cenzura v Itálii, Rakousku a Finsku film zakázala okamžitě, zatímco v jiných zemích bylo jeho povolení podminěno vystřižením těch "nejstrašlivějších" scén. (liquido26)

  • - Jméno Karloffovy postavy - Hjalmar Poelzig - je inspirováno rakouským architektem a režisérem Hansem Poelzigem, se kterým pracoval Ulmer během natáčení filmu Der Golem, wie er in die Welt kam (1920). (liquido26)

  • - Edgar G. Ulmer v rozhovoru přiznal, že povídka Edgara Allana Poe byla v titulcích zmíněna jen proto, aby přitáhla pozornost veřejnosti, neboť film samotný s ní neměl téměř nic společného. (liquido26)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace