Režie:
Edgar G. UlmerScénář:
Peter RuricKamera:
John J. MescallHudba:
Heinz RoemheldHrají:
Boris Karloff, Bela Lugosi, David Manners, Julie Bishop, Egon Brecher, Harry Cording, Lucille Lund, Henry Armetta, Albert Conti, John Carradine, King Baggot (více)Obsahy(1)
Film zachycuje Borise Karloffa, jakožto satanistu, žijícího ve futuristickém domě kdesi uprostřed osamělé krajiny. Nedaleko jeho domu vede silnice, kterou zrovna projíždí autobus, ve kterém sedí Bela Lugosi se svou známou. Autobus má nehodu a v pustině jim nezbývá, než se dostat k domu, který v dálce vidí. Po příchodu do domu se jim dostane vřelého Karloffova přijetí. Situace je však zkomplikována tím, že tato noc je ta pravá pro Luciferův rituál, při kterém je nutno obětovat ženu... (WolfIssen)
(více)Recenze (68)
Boris a Bela si vyměňují vražedné pohledy a věty zatěžkané neurčitým východoevropským přízvukem v této prosté variaci na Draculu (resp. Nosferatu). Přes snahu o humor, včetně jednoho nezvykle vyzrálého momentu žánrové sebereflexe (novomanželé parodující svého hostitele), jde spíše o film úsměvný než vtipný a spíše kouzelně naivní, než mající nějaké kouzlo. 60% ()
Tak tohle je prostě bomba - Bela Lugosi a Boris Karloff pohromadě v jednom filmu, na místě tak temném a přitom tak "krásném", holt bauhaus měl něco do sebe... Příběh je sice typicky naivní, ale vzhledem k tomu jaké kousky se točily předtím i potom, ještě není zas tak hrozný. Patří to k filmovému vzdělání, podobně jako třeba Metropolis.... ()
S odstupom doby veľmi slabé a vyslovene smiešne. Black Cat nezazlievam určitý duševný rozsah, to je spolu s prostredím ateliérov jediné plus. Dejová konzistencia a atmosféra sú na mizernej úrovni. A Lugosi nie je herec (skôr len komik)...jeho úsmev utvrdzuje diváka, že je všetko ako zo sladučkej rozprávky... ()
Opravdu bizarní film! Děj je tak neskutečně ujetý, že se člověk musí smát, stejně jako "dramatickému" deklamování Bely Lugosiho (Martin Landau ho v Edu Woodovi vystihl opravdu dokonale). Jenže zároveň to na člověka působí tak nějak nostalgicky a překvapivě jsem se slušně bavil. P.S. A proč se to jmenovalo Černá kočka jsem stejně nepochopil, stejně jako jakou že měla za dramaturgickou funkci Lugosiho averze vůči kočkám, neřkuli co to celé mělo společného s Poem... ()
Mým problémem je, že jsem tak dva měsíce zpět viděl Glen, or Glenda - a momentálně se dost bojím, že už Lugosiho nebudu nikdy moct brát vážně. Vím, že bych neměl, ale i tenhle novomanželský horůrek skrze Woodovo travesti opus magnum (resp. Lugosiho výkon v tomto díle) vnímám jako parodii (bohužel k tomu napomáhá i nepřesvědčivý výkon B. Karloffa; a já se na jejich - tj. Lugosiho a Karloffa - střet tolik těšil) na filmy se satanistickou tématikou, zároveň však nepředpokládám, že by to byl tak úplně tvůrčí záměr. I když kdoví? Kde se ochomýtá černá kočka, tam si nemůžete být ničím jistí! 55 % ()
Galerie (42)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (12)
- Edgar G. Ulmer v rozhovoru přiznal, že povídka Edgara Allana Poe byla v titulcích zmíněna jen proto, aby přitáhla pozornost veřejnosti, neboť film samotný s ní neměl téměř nic společného. (liquido26)
- První z osmi filmů, ve kterých se objevili jak Bela Lugosi, tak i Boris Karloff. (liquido26)
- Režisér Edgar G. Ulmer se při psaní postavy zloducha Hjalmara Poelziga (Boris Karloff) inspiroval německým režisérem Fritzem Langem. (liquido26)
Reklama