poster

Objížďka

  • USA

    Detour

  • Velká Británie

    Detour

Drama / Film-Noir / Krimi

USA, 1945, 67 min

Režie:

Edgar G. Ulmer

Předloha:

Martin Goldsmith (kniha)

Scénář:

Martin Goldsmith

Hudba:

Leo Erdody

Producenti:

Leon Fromkess

Střih:

George McGuire

Masky:

Bud Westmore

Kostýmy:

Mona Barry
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    V dobrom zmysle slova looserský noir s looserskými hercami, ktorí hrajú looserské postavy. Musím ohodnotiť nižšie vzhľadom na porovnanie so širšou elitou žánru. Krátka noirová jednohubka, pojednávajúca o osude je zaujímavá hlavne pre noirových fanatikov, ktorí môžu považovať tento film za akýsi nezávislý pokus v rámci typicky hollywoodskeho žánru.(1.6.2012)

  • raroh
    ***

    Takové stylové, docela pěkné temné béčko - s podobnou náladou, jaké mají obrazy E. Hoppera (ale pořád béčko, jen si vemte, co by s filmem udělal o pár let později třeba Melville) se skvělou megerou jako druhou hrdinkou filmu. Ústřední klavírista není jazzový muzikant, jak se leckde člověk může dozvědět, ale hudebník školený klasicky, vydělávající si v baru, kde zvládne bez problému i jazzovou improvizaci. Osobně si ale myslím, že ho jazz spíš pěkně štve (viz scéna s jukeboxem a poznámka o kvílejících saxofonech).(24.11.2010)

  • emma53
    ****

    67 minut uteče jak voda, občas vytáhnete deštník, občas budete z té road movie unavený, občas se budete děsit žen typu alá Věra, ale ve výsledku je to velmi podařený Noir- Film, který mě nenudil ani chvilku. Hned na začátku bylo sice divný, proč vybrali dvě tak vizuálně totožné postavy, které se mně budou zaručeně plést a vida, všechno má svůj účel. Smolař Al Roberts měl zůstat v baru u klavíru, ale láska si holt nevybírá, kdyby jen trochu tušil.........(15.5.2014)

  • Adrian
    *****

    Esencia noir road-movie. Aj vďaka krátkej stopáži dopredu neustále sa valiaci príbeh o mužovi v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, kde ho každá ubehnutá sekunda sťahuje hlbšie ku dnu. Tradične veľmi silná formálna stránka. Cynizmom prešpikované ostré dialógy a monológ hlavného hrdinu dajú zabudnúť aj na prkenné herecké výkony. A samotný záver, ak si odmylíme posledných desať sekúnd s "highway patrol" (ktorý sa v pôvodnej verzii nevyskytoval a bol do filmu dosadený až pod nátlakom MPAA, ktorá filmu v jeho pôvodnej verzii nechcela udeliť rating) je tou pravou otvorenou bodkou za filmom, v ktorom "Osud" svojim hrdinom nenadelil žiadnu dobrú kartu.(23.10.2005)

  • corpsy
    ****

    U tohto filmu, mi jeho minutáž príde až príliš krátka. Je to z jednoduchého dôvodu. Film poskytuje divákovi neskutočný drajv a nieje to tými malými 67 minútami. Scenár je výborne napísaný a obsahuje množstvo nápadov a príležitostí pre herecké výkony ( chémia medzi hlavnými predstaviteľmi je úžasná ). Malý film, ktorý sa do dejín spravodlivo zapísal veľkými písmenami.(26.5.2015)

  • Tom Neal

  • - Ann Savage údajně s hereckým kolegou Tomem Nealem během natáčení příliš nevycházeli. Savage prohlásila, že Neal jí na place strčil jazyk do ucha, na což herečka reagovala pořádným políčkem, který mu uštědřila. Od té chvíle spolu pak spolu mimo natáčecí scény už ani nepromluvili. (buzzwoody)

  • - Při přípravě natáčení scény, kde Vera u silnice stopuje, k pobavení celého štábu herečce Ann Savage skutečně zastavilo jedno z náhodně projíždějících aut. (buzzwoody)

  • - Spoiler: V původním scénáři nebyla ani scéna s nešťastným uškrcením Very (Ann Savage) telefonní šňůrou, s tímto nápadem přišel sám režisér Edgar G. Ulmer těsně před natáčením. (buzzwoody)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace