Reklama

Reklama

Neznámý

Trailer

Obsahy(1)

Ústřední postavou příběhu, který je zasazen do prostředí současného rumunského maloměsta, je čtyřicetiletý policejní inspektor Florian Ispare (Bogdan Farcas). Vášnivý vztah k mladé atraktivní učitelce Stele ho stáhne do víru dluhů a bezvýchodnosti, vedoucích k jeho neodvratnému pádu na lidské dno. (CinemArt)

Videa (1)

Trailer

Recenze (20)

Tosi 

všechny recenze uživatele

Plusem první poloviny filmu byla jen krásná lokalita malého rumunského městečka, protože jinak mně nesedla ani doprovodná hudba od Šopéna, ani pomalé tempo. Pak tu máme posedlého policajta, kterej si s nějakým spravedlivým vyšetřovacím procesem hlavu neláme a divák přemýšlí, co má vlastně za lubem. Palec nahoru za svižný scénář ve druhé polovině,  ale když vám hlavní postava není sympatická, těžko se k filmu hledá cesta. Mám ale ty kluky opálený rumunský rád, takže odřený, nadhodnocený čtyři pecky. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Po mém nedávném diváckém potěšení při 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile, jsem potěšeně sáhl po dalším rumunském filmu. Ale dostal jsem jen pozérskou hříčku o jednom schizoidním a asociálním psychopatovi, který je shodou okolností (tedy vlastně díky scénáristovi) zároveň i policajtem. A abyste se dozvěděli, o co vlastně ve filmu doopravdy go, musíte čekat přes sto dlouhých minut, než vás konečně vezmou tvůrci na milost. Ale namísto aspoň jakés takés divácké katarze se u mne dostavil spíš jen takový nepříjemný pocit, že dvě hodiny mého života jsou definitivně v hajzlu a tenhle film za to fakt vůbec nestál. Dám nakonec druhou, protože objektivně se mu jistá interessantnost a místy i existenciální naléhavost upřít nedá, ale subjektivně to byla nudná onanistická ptákovina a po jednom použití letí okamžitě do koše. ()

Reklama

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Svérázný detektiv, jakých jsme už několik viděli. Tentokrát je z Rumunska. Má neortodoxní metody v pátrání po nevysvětlených požárech dvou hotelů. Jeho počínání jsem dlouhou dobu nechápal, až přišla poslední, překvapivá vysvětlující část. Škoda té vaty v první půli. Záběry na Bukurešť z letadla či dronu můžou být hezké, ale když už je to po několikáté, ztrácí to na zajímavosti. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Variace na film noir v módu Rumunské nové vlny, takže je to neskutečně pomalé (nikoli ale melancholické), vizuálně ošklivé a až do svého finále nenaplňující, přičemž se to ale stále snaží uchovávat i parafrázovat žánrová pravidla. Problém může být pro leckoho ten, že až do konce filmu vlastně neznáme účel jakékoli ze scén, přičemž ty si ani nelze užít jednotlivě, protože jsou velmi procedurální a nehezky natočené, takže se jim ani nedá vizuálně poddat. Když to na konci secvakne, každá scéna najednou dostane smysl a prostě o tom baví přemýšlet a uvědomovat si role jednotlivých situací v příběhu (hra na klavír, benzinka), nicméně není třeba ten scénář zase kdovíjak oslavovat, protože on není kdovíjak chytrý, jenom je napsaný reverzně. Ale pro trpělivý klid lesních samot je to vlastně docela sympatické ozvláštnění krimi žánru, které mě nějakou záhadou bavilo sledovat. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Film, který chce být chytřejší než divák, ale zase tak geniální není, takže výsledkem je nesympatické sebeopájivé dílo, z kterého čiší trochu psychopatická potřeba mít navrch která se z obsahu filmu prolíná i do formy a nerovného vztahu s divákem, který si musí pasivně počkat, až si film usmyslí dát mu víc informací. Nepříjemné ale je, že stejně jako osud snoubenky Stely je v rukou průměrně kalkulujícího, chyby dělajícího magora, ohýbajícího realitu i policejní aparát podle své potřeby pomsty a touhy ovládat a nenechat se ovládat, i osud diváka je v rukou režiséra, který není tak zdatný, jak by se asi rád viděl. A tak je film sestavený z osvědčených klišovitých ingrediencí žánru - hlavní postava posedlého detektiva musí být frenetická, vyhublá, s pichlavýma očima, pálit jednu od druhé, nezvládat výbuchy vzteku, každého mít machisticky na háku a s nikým nekomunikovat, a navíc je ušitý horkou jehlou a plný povrchních ingrediencí (proč ty pravidelné přelety dronem nad městem a krajinou, které nenesou žádnou informaci, proč vůbec vážná hudba a ty tuctovité přehrávky klasiky, které ve filmu pořád zní? Ano, ano, Stela hraje na klavír, no a? proč to musíme pořád poslouchat?) a chyb: je např. trochu trapné, když se ve filmu tohohle žánru nevyřeší, a hlavně nakonec vůbec neřeší, že ty hotely musel někdo zapálit - že nějaký reálný viník existuje, a možná bude zapalovat dál, z příběhu jaksi vypadlo. A pak se taky dost rozpadá, o čem chce film ve finále být. O psychopatovi, který se inspiruje fotkami zuhelnatělých obětí požárů, aby se pomstil ženě, kterou si neudržel, protože (evidentně) není schopen lásky? A který využije rasistických předsudků policejních kolegů (a asi i svých?), aby nastražil celkem průhlednou a pohromadě mizerně držící past na podezřelého cikána? O šovinismu? O zmanipulovatelnosti policie? Film nejde nijak do hloubky, a smysl sdělení mi uniká. Není jasné, proč Florianovi vůbec pomáhá "kamarád" z banky, ke kterému se Florian taky chová jako vzteklé a vyděračské prase, není jasné, proč mu nakonec pomáhá šéf oddělení, není jasné, proč ho tolerují kolegové, kterým dluží prachy, chová se arogantně a nic jim nesděluje, není jasné, proč je Stela, koncertní klavírní umělkyně, vystižena jen skrze velice povrchní hotelovou aférku s ženatým mužem - pakliže s Florianem není proto, že je to evidentní psychopat, neschopný empatie, navázání citové vazby, pak se nám tu dost kříží, do čeho to chce film přesně tepat a co si chce vzít za téma, když Stelu hodí do postele nějakému ženáči... Další nedotažený motiv jsou chapadla banky - nedá se přistoupit na to, že Florian se dostal do dluhů kvůli Stele, spíš proto ,že je arogantní, prudký, že má sám potřebu dokazovat penězi, že mu na někom záleží, protože mu chybí schopnost navázat citový vztah - kvůli čemuž Stela taky odchází, a jeho dostihují dluhy, které zase arogantně neřeší včas, a tak se vzteká o to víc... Ale dost možná to mělo být o tom, že chudák chlap má dluhy kvůli ženské, a tak se jí pomstí - až na to, že pak by musel být psychopat i režisér, pokud by tohle byla jeho představa milujícího muže, kolegy, kamaráda... Takže kolem a kolem tu ve finále máme film plný nejasných motivací, potřeby ovládat diváka stejně (a stejně mizerně), jako Florian ovládá lidi kolem sebe,  film ušitý horkou jehlou z audiovizuálních a dalších žánrových klišé, který nenabízí jasné rozuzlení, katarzi, a po kterém zůstává jen bordel. Všechen další smysl a hodnoty by si divák do filmu musel dosadit sám od sebe, aby ho mohl hodnotit kladněji.  (Febiofest, Slovanský dům). *~ () (méně) (více)

Galerie (18)

Reklama

Reklama