poster

Liberi armati pericolosi

  • USA

    Young, Violent, Dangerous

Krimi / Drama / Thriller

Itálie, 1976, 100 min

  • Martin741
    **

    Najlepsi film rezisera Romola Guerrieri -Girolamiho budea si 10 000 dollar per un massacro. Toto snad ani nie je poliziotteschi, trvari sa to ko krimi/fryler. Jo, Karle Chrochte, viem, ze scenar napisal Fernando di Leo, ale to bol u mna pod/priemerny reziser, a jeho filmy mi svinsky rychlo vyfucali z hlavy uz par minut po dopozerani. Milian bol kubansky katolik povodne a ako herca ho zboznujem, len tu bol .. zbytocny. To vylupenie banky je snad najdementnejsia lupez aku som videl, bez napatia, tempo je priserne, dialogy otrasne, kulisy plane ....nezachranilo to ani par autonahanciek - aj tak to boli stare polorozpadnute a hrdzave kraxne : 40 %(1.5.2018)

  • Karlos80
    ****

    Zajímavé eurocrimi, od jednoho z klasiků žánru Romola Girolamiho, scénář k filmu napsal Fernando Di Leo ("Milano Calibro 9", "La, Mala Ordina"), patrně vůbec ten nejlepší režisér tohoto subžánru. Tohle je především dobře napsaný příběh, odehrávající se v Milánu, kde řádí mladá partička třech sociopatických punks vyvrhelů (všechno hošíci ze situovaných rodin), kteří se vyžívají v kriminalitě a násilí všeho druhu, terorizují, loupí a zabíjí místní úplně nevinné občany. Někdy jsem až koukal, co všechno si dovolili, ale jakmile už jednou spustili tuto lavinu, už tomu nešlo zabránit! Začne to benzínovou pumpu, poté bankovní loupeží, pak je tam násilní scéna na vrakovišti, přepadení v supermarketu, kde se rafinovaně vypořádají s posilou, kterou předtím požádali o pomoc, únosem, atd. Na všecko jsem si jistě nevzpomněl, film byl doslova nabitý akcí! Kam přijdou, tam za sebou zanechávají mrtvé až do samého konce, kdy už jsou jen na útěku jako psanci. Tohle to je opravdu klasické-šablonovité a velmi schématické i když skromně natočené eurotrash poliziotteschi, rychlé akční tempo, místy velmi drsné násilí, množství přestřelek, decentní automobilové honičky, nahota a velmi dobře vykteslené a napsané postavy (zejména Benjamin Lev, jako klaun gangu překvapil, to jeho věčné pitomé chechtání, bylo místy skutečně neúnosné, už pro samotnou partu). Konec filmu je velmi překvapivý a neočekávaný, Hollywood rozhodně nečekejte:-) Tomas Milian zde hraje detektiva, ale bohužel moc prostoru předvést své umění, jako v jiných filmech z téže doby tu zas neměl, ale jako ikonická osobnost, jistě tehdá zvýšil sledovanost. Zajímavý kousek, který určitě stojí za pozornost. Doporučuji, nejen fandům!(17.3.2010)

  • kkarx
    ****

    Díky originálnímu pojetí jeden z těch nejzapamatovatelnějších snímků žánru. Nečekejte tedy klasický schéma policajti proti skvěle organizovanému zločinu, kde se jedni snaží přechytračit druhé a skončí to masakrem. Tady jsou zločinci ze řetězu utržení mladíci a násilí rozpoutají pro pár drobných. Pokud si někdo stěžuje, že jejich chování nedávalo smysl, pak vězte, že právě o to ve filmu jde. Nikdo nechápe jejich motivaci, ale jisté je, že se něco v jejich rodinách stalo špatně. Nedostatečný zájem rodičů kompenzovaný penězmi, nuda, žádna životní motivace, nulový smysl života. Další výtka tu padla, že při přepadení nemají masky, apod. a chovají se jako idioti. Oni věděli, že jejich sebedestruktivní jízda brzy skončí, proto neměli v ničem zábrany. V tomhle věku se většina dospívajících chovají jako kreténi, tihle to dovedli akorát o stupínek dál. O výsledek vůbec nešlo, ale o tu cestu k němu. Obsazení podle mě parádní. Zvláště ten vůdce tříčlenného gangu zaujal.(22.12.2018)

  • vitekpe
    ****

    Komisar Milian nahani particku vyrostku z lepsich rodin, kteri zacnou z nudy prepadavat a vrazdit. Doslova femme fatale (Eleonora Giorgi) je zde milenkou toho nejslusnejsiho z padouchu, a zaroven se snazi spolupracovat s policii. Vytecnym vtipem je, ze jedna z postav si prozpevuje ustredni hudebni pokres (ve scene ve stodole). To si odjinud nepamatuju. Film ma vyrazne postavy a je moc pekne natocen. Zaroven je zajimavy jakymsi pokusem o presah do intlektualne spolecenskych vod (viz proslov komisare k rodicum pachatelu, rozhovor komisare a Ley, atd.) Neni to podle meho uplne typicke poliziotteschi, je to totiz mnohem filmovejsi, coz me osobne vubec nevadilo. Rozhodne je to v zanru dilo vyjimecne a nadprumerne. 4+(16.4.2014)

  • Kubaso
    ***

    Sluníčko, příroda, pohoda... a trojice parchantů, kteří ukradnou, co vidí, a nechávají za sebou hromady mrtvol i bezmocnou policii. První z nich vypadá rozumně, ale je psychopat, druhý je posera a třetím je s realitou neobeznámený, otravný, řehtající se magor (a taky fanda přes filmy). Všechno jim prochází, protože v životě neslyšeli slovo "zábrany". Do rytmu jim hraje lážo plážo muzika, jako by se nic nedělo, a po disku není ani slechu (jsme vůbec v Itálii?). Milian v roli bezejmenného komisaře filmu doopravdy nevévodí a s přibývajícími minutami se z něj spíš vytrácí. Dlužno podotknout, že ty minuty i bez něj utekly jako nic, poněvadž akce je v nich požehnaně, a když není zbytí, Eleonora Giorgi (z Argentova "Inferna") se pochlubí tím, co jí vpředu narostlo. Příběhu se tvůrci nevěnovali tolik, jak by si zasloužil, ale nemůžu jim upřít, že poslední chvíle filmu mají šťávu a samotným závěrem mě taky docela překvapili. Vůbec to nebylo špatné.(4.5.2012)

  • - Ve scéně, kdy skupina lupičů v autě zastaví na mostě nad dálnicí, jde o stejný most, který v jiném polizotteschi Milano calibro 9 (1972) podjíždí Ugo Piazza (Moschin Gastone). V dalších záběrech je k vidění i mýtná brána a odbočka na Arese, kudy Ugo v dramatickém závěru Milano calibro 9 (1972) projíždí. (Šéfik)

  • - V 59. minutě kamera detailně zabere policejní auto, které se po kolizi převrací. Když se ale dostane do klidné polohy, lze v autě spatřit figuríny. (Šéfik)

  • - Giovanni "Joe" Etrusco (Benjamin Lev) často glosuje situace názvy filmů. Příkladem je Velký útěk (1963), Pro hrst dolarů (1964), La Mala ordina (1972) nebo Milano violenta (1976). (Šéfik)