poster

Základní instinkt

  • anglický

    Basic Instinct

  • slovenský

    Základný inštinkt

Thriller / Mysteriózní / Erotický / Drama / Romantický

USA / Francie, 1992, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    *****

    Ano s čistým svědomím mohu prohlásit, že je to nejlepší role Sharon Stone v její kariéře a je korunována jejím perfektním hereckým výkonem. Svou spisovatelku Catherine Tramell obdařila takovým šarmem a sex appealem, že od té doby zde taková postava ve filmu nebyla. Její partner Michael Douglas a ostatní jsou zde pasováni do pozice pouhého křoví, protože Sharon to má vše pod rukou. A když poprvé vzala do rukou sekáček na led, tak jsem ani nedýchal, jak moc jsem jí její roli věřil. A co teprve proslulá scéna, ve které si lascivně přehodí nohu přes nohu a celý policejní sbor oněmí z toho, že nenosí kalhotky. Zdařilý scénář Joea Ezterhase a brilantní režie Paula Verhoevena mají na svědomí zajímavý erotický thriller plný zvratů, napětí a krve, jemuž k dokonalosti chybí pouze propracovanější závěr. 90%(19.1.2009)

  • DaViD´82
    ****

    Klasika na poli mrazivých thillerů. Mezi herci to jiskří, nádech erotična funguje, napínavý děj zde je, Verhoevenova špetka kontroverze také... Přes všechno výše zmíněné se ovšem nelze ubránit pocitu, že to postupem času poněkud vyčpělo. Dnes již prostě Základní Instinkt není tím, čím býval v dobách svého uvedení.(25.6.2007)

  • Matty
    ****

    „Budem šukat jak veverky, mít spoustu dětí a žít šťastně až do smrti“. I když erotické scény už jsem viděl i explicitnější (nebavíme se o pornu, ok?), bylo mezi nimi jenom pár zasluhujících nominaci na „soulož století“. Erotické dusno během minut strávených s vůbec či sporadicky oblečenou Stoneovou, znesnadňuje dýchání a zrychluje tep. Při prvním zhlédnutí to snadno přehlédnete, ale film má i jiné přednosti než ty od Stoneové (a Tripplehornové, když už jsme u toho). Třeba scénář Joea Eszterhase, jehož tabákem podroušený úsudek musela projasnit múza múz. Zbytečně komplikovanou zápletku se záměnami identit dokázal vytáhnout do „uposlouchatelných“ mezí vrchovatou porcí sarkasmu a černého humoru. Ten je ostatně vlastní i Verhoevenovi, jenž si neodpustil pár vizuálních vtípků, mezi něž možno počítat i „mezinožní pozdrav“ Stoneové během extra hutné scény výslechu. Jan de Bont věděl, co zabírat a věděl to i během jiných scén (automobilová honička, diskotéka). Jednou z nejlepších prací se blýskl rovněž Jerry Goldsmith, v akčních momentech trochu váhavější, v „k něčemu se schyluje" scénách naprosto přesvědčivý. Verhoeven si pohrává s pravidly žánru a prezentuje model filmu noir pro 20./21. století, vyznačující se neochotou brát věci smrtelně vážně. Prostě to není běžný hollywoodský thriller o zločinu, který musí být odhalen a potrestán. Spíše provokující výsledek střetu puritánských Spojených států s režisérem ze země, kde je legální marihuana i eutanazie. 80% Zajímavé komentáře: k0C0UR, Legas, Ivoshek, de_FACTO, Triple H(30.4.2008)

  • sharky
    *****

    Dokonalá noirová záležitost, Sharon Stone aspiruje na cenu za nejlepší Femme fatalle všech dob, jediný pohled jeiích očí vydá za tisíc slov, takže už nějak od prvního záběru na ni vytušíte, jaká je vlastně pointa filmu (která je mimochodem natočená grandiozně). Douglas také hraje výbrorně, Goldsmithova hudba se doslova zařezává pod kůži. Verhoven sic emocně vykrádá Hitchcocka, ale co, je to výborný film. A ty nesmrtelné hlášky: - tady se nekouří - co s tím uděláte, zavřete mě? --- co bude dál? - vezmeme se, budem šukat jak veverky a mít kupu dětí - námám ráda děti - tak budm jenom šukat jako veverky.(10.3.2007)

  • BadoXXII
    ****

    Nick Curran: Budeme šoustat jako veverky, mít hodně dětí a žít šťastně až do smrti. Catherine Tramellová: Nemám ráda děti. Nick Curran: Tak budeme šoustat jako veverky, žádný děti a žít šťastně až do smrti......Poriadne mrazivý a zároveň šteklivý erotický thriller. Napatie by sa dalo sekať sekáčikom na ľad a erotické scény sú aj vďaka famózne nádhernej Sharon Stone pastvou pre oči. Najlepší erotický trhriller všetkých čias (a vela filmov sa jeho úspech a aj kvalitu snažilo neskôr napodobniť - neúspešne).(21.8.2011)

  • - Režisér Paul Verhoeven chtěl ze Základního instinktu udělat první studiový film, ve kterém by se objevil ztopořený penis. Ve střetu s Eszterhasem však neuspěl a od svého úmyslu ustoupil. (Divočák)

  • - Film také pobouřil řadu gayů a lesbiček, kterým se nelíbilo, že je film vykresluje jako úchylné a pro společnost nebezpečné jedince. Film se navíc natáčel v jejich baště San Franciscu. Tvůrci se nakonec uvolili s nimi jednat a scénárista Eszterhas byl dokonce ochoten přistoupit na dílčí změny scénáře. Druhá strana ovšem kladla nepřijatelné podmínky - detektiv se měl proměnit v policistku, zatímco z vraždící spisovatelky se měl stát heterosexuální muž. Jednání skončila ve slepé uličce a natáčení začalo v ovzduší pouličních nepokojů. Gayové při natáčení exteriérů pořádali hlučné demonstrace. Pískali na píšťalky, svítili baterkami do kamer, přestřihávali kabely a vyzývali okolojedoucí aby toubili klaksonem. Štáb si ovšem nenechal nic líbit - na place hlídkovalo pět desítek členů zásahové jednotky a producent Alan Marshall dokonce od soudu získal povolení osobně zatýkat demonstranty, kteří přelezou zátarasy. (Divočák)

  • - Joe Eszterhas napsal scénář za pouhých deset dní, během nichž poslouchal non-stop Rolling Stones. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace