Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (667)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Nápad celkom dobrý, spracovanie na tú dobu ujde, ale tá vláčnosť, tu by sa hodilo prirovnanie, že sa to ťahalo ako sopeľ na rukáve. Rádoby akčné krátke scény v úvode existencie Robocopa, ako likviduje jedného zloducha za druhým bolo kŕčovité a smiešne, len iným spôsobom. Nemôžem samozrejme kritizovať kvalitu efektov, stvárnenie a ani toho robota alebo kyborga, pretože hold technológia tej doby bola iná. Ja v tom jednoducho vidím nudné akčné béčko, v ktorom RoboCop vlastne ani nemal poriadneho nepriateľa, ani neriešil žiadnu filozofiu. Celkovo snímok hodnotím ako ľahko podpriemerný, ku ktorému sa ja osobne nevrátim ani raz, ani za milión rokov. To už skutočne lepší je Remake, aj keď ani ten nebol nejak prevratný, alebo vyčnievajúci z priemeru. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem si v televizi nahrál jaksi "mimochodem." Věděl jsem, že to byl snímek v různých dobách vychvalovaný a...sám se divím, že jsem jím byl tak nepokrytě nadšen. Triky nepůsobí bombasticky, ale roztomile starosvětsky a celé to zobrazení budoucna (no, teď už spíše současnosti) působí velice věrohodně. Zvlášť střižené TV zprávami a reklamami na oblbovací počítačové hry... ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Robocop je krásnou ukázkou, kterak dokáže být typické osmdesátkové béčko pozdvihnuto na vcelku kultovní záležitost jen díky schopnému režisérovi. Paul Verhoeven rád chodí do extrémů, na jedné straně zvýraznil obrysy sociální kritiky (politické intriky apod.), jakoby chtěl z filmu udělat neco víc, ale přitom zůstal věrný žánru, když podtrhl brutalitu jednotlivých akčních scén. Robocop má stále své mouchy, je pevně zakořeněn v béčkovém filmu a co se týče dramatičnosti, tempa a zábavnosti není ani tak konzistentní jako třeba Terminátor, avšak má své dětské kouzlo schopné oslovit i po několika dekádách... 7/10 ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Robcop je klasika - nesmrtelná stejně jako samotný hlavní hrdina. Viděl jsem ho zhruba dvacet let po uvedení do kin a teď znovu po dalších dvaceti let a je to pořád skvělý biják. Nijak zvlášť nezestárnul ani navenek, protože kostým s maskou i bez vypadá stále zatraceně stylově. Robocop má béčkový, ale přesto poutavý příběh obalený brutalitami a stylovými akčními scénami,  a zároveň je to vyvedená přehnaná satira Ameriky, ve které se černým humorem nešetří. Super. (8/10) ()

tron 

všechny recenze uživatele

Verhoevenov hollywoodsky celovečerný debut. Pôvodne bol oslovený na Mlčanie jahniat, ale scenár považoval za priemerný (wtf) a myslel si, že taký pochmúrny film bude v kinách divákmi ignorovaný. Nakoniec filmová adaptácia bestselleru Thomasa Harrisa získala Oscar za scenár (!) a s celosvetovou tržbou 272 miliónov dolárov (pri trápnom 19-miliónovom rozpočte) sa o nej vážne nedá hovoriť ako o filme, ktorý bol divákmi ignorovaný. Verhoeven každopádne namiesto tohto natočil RoboCopa, čo je teda vážne bezstarostná úsmevná komédia, Paul, všakže. Tak či onak, ako pomerne čerstvý prisťahovalec (samozrejme z Holandska do USA) dospel k záveru, že preňho (najmä v začiatkoch) bude najlepšie neriskovať a vrhnúť sa na natáčanie sci-fi, kde môže robiť dá sa povedať "všetko". RoboCop bol film, ktorý nevznikal v ľahkých podmienkach, napokon ale všetko úsilie stálo za to, snímka sa stala fenoménom, názov poznal aj divák, ktorý nikdy nebol v kine a 13-miliónový film len za otvárací víkend zarobil v Amerike viac ako 8 miliónov. O tom, aký je dobrý, (ne)paradoxne vypovedajú strašné sequely a seriál, ktoré sa museli zaobísť bez Verhoevena, ktorý dobre vedel, do akých sračiek sa séria rúti a bolo mu jasné, že čosi také nezachráni ani jeho dravá, drsná, sebavedomo robotická réžia. Jednotka je každopádne skvelá, je to kult s radom nezameniteľných (a najmä nezabudnuteľných) scén, s geniálnou partou nechutných záporákov, sympatickými kladnými postavami v čele s herečkou Nancy Allen a do toho musíte vziať do úvahy perfektne ponurú, akoby až post-apokalyptickú atmosféru chudobného, zločinom prelezeného Detroitu, oproti ktorému mesto zo Stalloneho Cobry vyzerá ako rajská záhrada. Skvelý je i dizajn jednotlivých robotov, vrátane kultového "kuraťa" a legendárnej pištole uschovávanej v nohe (režisérov nápad). Verhoevenovi bolo prekvapivo umožnené riadne dupnúť na plyn, čo sa týka násilia, niektoré scény (kyselina, Murpyho poprav) sú ešte i na dnešnú dobu brutálne. ()

Galerie (122)

Zajímavosti (109)

  • Scéna s pokusem o znásilnění blondýny (Donna Keegan) dvěma vagabundy měla původně vypadat jinak. Autor scénáře Edward Neumeier zamýšlel, že by RoboCop (Peter Weller) vystřelil těsně vedle obličeje napadené a poté zasáhl útočníka. Když se Paul Verhoeven připravoval scénu natočit, všiml si hereččiných roztažených nohou a napadlo ho, že by RoboCop měl útočníka trefit raději do rozkroku skrz její sukni. Neumeierovi se nápad zalíbil a scéna byla tak i natočena. (Dinsberg)
  • Při prvním ukázkovém spuštění a testování RoboCopa (Peter Weller) jsou vidět grafické prvky operačního systému OS X a načítající se příkazy operačního systému DOS. (eugeene)
  • Ústřední téma v RoboCopovi se týká korporátní moci. Scenárista Michael Miner věřil, že Detroit je město zničené americkými korporacemi. Miner, samozvaný hippie, který vyrůstal v době skandálu Watergate a války ve Vietnamu, byl kritický k pro-obchodní politice prezidenta Ronalda Reagana. Novinářka Rita Kempley uvedla, že Detroit vytvořený scenáristy Neumeierem a Minerem je sužován znásilňováním a zločinem a „Reaganomika“ (Reaganova politika) se v něm zvrtla. Novinář Drew Taylor popisuje film jako vyobrazení nespoutaného kapitalismu politiky Reaganovy éry, která byla tzv. „brutálně realizována“. Korporace tu vedou doslova válku a policie se stává entitou řízenou ziskem. Miner řekl, že nekontrolovatelná kriminalita je zvláště obavou republikánů a pravice. Film RoboCop však svádí vinu na drogy a privatizaci veřejných služeb, jako jsou nemocnice, věznice a policie. Dave Kehr napsal, že film zobrazuje gentrifikaci a kriminalitu jako ekvivalenty. Kritika politiky Reaganovy éry byla ve scénáři, ale Verhoeven osobně nerozuměl městské politice, jako je privatizace věznic. "Starého muže" (Dan O'Herlihy) považoval za člověka morálně správného, ale ignorujícího chyby, které se kolem něj děly, což z něj dělalo spoluviníka. Přesto mu dal spásné rysy, aby si zachoval pocit naděje. Peter Weller (RoboCop) prohlásil, že tzv. "trickle-down economics" (obhajující snížení daní velkým a bohatým firmám a jednotlivcům), kterou zastával Reagan, byla pouze snůška "keců" a nefungovala dostatečně rychle pro ty, kteří ji potřebovali. (Jan.Kanak)

Související novinky

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

13.09.2023

Největší středoevropský filmový festival sci-fi filmů a kultury Future Gate odstartuje svůj jubilejní desátý ročník 26. září v pražském kině Lucerna a následně se přesune do Brna. Kromě hlavní… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

RoboCop našel režiséra

RoboCop našel režiséra

21.11.2019

Vycházející australský filmař Abe Forsythe (Little Monsters) byl čerstvě najat k režii chystaného filmu RoboCop Returns pro MGM a Atlas Entertainment. Forsythe tak nahrazuje Neilla Blomkampa, který… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Reklama

Reklama