poster

Natálie

  • italský

    Le Notti bianche

  • anglický

    White Nights

    (festivalový název)
  • slovenský

    Natália

  • anglický

    Le Notti Bianche

Drama / Romantický

Itálie / Francie, 1957, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kareen
    ****

    Tohle je jedno z mála filmových zpracování Dostojevského, se kterým nemám žádný výraznější problém, což mě ale vzhledem k poměrně průzračně nekomplikované povaze původní povídky nijak zvlášť nepřekvapuje. I tak bych jednu dvě připomínky měla – u Natálie bych ubrala na teatrálnosti a Máriovi naopak přidala na naivitě, jakkoliv je Mastroianni ve své roli skvělý, toho láskou nedotčeného snílka mu lze jen těžko uvěřit, svým zralým ztvárněním má mnohem blíže k pozdějšímu člověku z podzemí (čtenáři chápou). Co však chválím, je zdařilé převedení teskné, lyrické nálady romantické povídky i do filmu, dokonce mi ani nevadí změna prostředí, italské temné uličky tomu dodávají zvláštní, neopakovatelnou atmosféru.(23.6.2015)

  • Flego
    ****

    Dramatická romanca od Dostojevského s filmárskym rukopisom Viscontiho. Ten si síce neodpustil ľavicové zmýšľanie scénou bezdomovcov pod mostom, ale to ozaj nie je najpodstatnejšie. Tým je zobrazenie nenaplnenej lásky nesmelého romantika k mladej žene, ktorá sa bezhlavo zamilovala do iného. Zvláštny ľúbostný trojuholník sa zavŕši počas bielej noci ( zasnežené ulice ). Príjemný film ide svojim tempom, hudba je kúzelná, herecké výkony trošku patetické a exteriéry mestečka vkusne dotvárajú prežívané pocity hlavných protagonistov.(10.9.2014)

  • Crawler-D
    ***

    Výprava mě v zásadě okouzlila, i když dávala najevo, že Visconti nebude navždy spojen s neorealismem. Umělé město se ale snažilo maximalizovat svou věrohodnost a přitom vytvářet neopakovatelného genia loci. Ještě úvodní snahy o seznámí, prchavé a nucené, měly svůj půvab, ale zbytek se už, jak to říct, rozpliznul a roztál jako sníh a nic nezbylo.(25.8.2016)

  • Amarcord_1
    *****

    90% - Nečetl jsem Dostojevského, takže jsem si film mohl užít bez touhy po srovnávání s knihou. Bílé noci mě oslovily po všech stránkách. Studiová krása, film po staru... Hudba Nina Roty... Marcello Mastroianni tak trochu jinak... Maria Schell a její výkon je snad to jediné, co mě na filmu příliš nepřesvědčilo. Po shlédnutí mi bylo melancholicky fajn. Těším se na opětovné shlédnutí.(26.5.2010)

  • vypravěč
    *****

    Komorní drama snu o osudové lásce, který snad nakonec nebyl ani probuzením... Během necelých dvou hodin jsem se v osobité Viscontiho adaptaci Dostojevského Bílých nocí potkal s tolika svými nestárnoucími láskami... Livorno (či spíše jeho iluze), Mastroianni, Marais, Rota, noc... Tak abych jen nesnil, znamenám si na okraj stříbrného plátna, na němž ještě tiše sněží na zapomenutý plášť (o němž bych si přál, aby vtělil zapomenuté zlozvyky minulosti) pár veršů Rainera Marii Rilka: "Noc roste jako tma černých měst, / kde v mlčícím řádu se ježí / snad na tisíc bání a věží, / kde nablízko náměstí leží / tkáň mnoha ulic a cest. // A nevíš, kdo v domech těch černých měst / dál sedává při jednom stole // blíž zářivých zahrad, kde za ticha / houf jejich snů do tance pospíchá, // a nevíš, čí housle zní v kole..."(24.4.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace