poster

Vášeň

  • italský

    Senso

  • slovenský

    Vášeň

  • anglický

    Wanton Countess, The

  • anglický

    Senso

Drama / Válečný / Romantický

Itálie, 1954, 117 min

  • LeoH
    **

    Banální příběh znectěné šlechtičny, nejnabubřelejší představitelná forma a smrtící délka – tentokrát jsem se na Viscontiho opravdu napojit nedokázal, snad že operu nemusím nejen v životě, ale až na čestné výjimky ani na jevišti, snad že v sobě jeho tuláci, rybáři a městská spodina mají mnohem víc života než temnými vášněmi zmítaná aristokracie. To už snad radši tu Angeliku.(5.8.2016)

  • Auvajs
    ***

    KULISY tvoří rok 1866, "rakouská okupační armáda" v Benátkách, resp. v tamní (slovutné) opeře, "Rakušané milují hudbu". Dále prosvítá na povrch (totálně nesympatický) italský nacionalismus (Benátky měly být brzy připojeny k Itálii) a nadcházející (prusko-rakouská) válka. OBSAHem pak je "tragická" lovestory (vdané) šlechtičny a rakouského vojáka ("na něhož ženský letí"). Mno, přesvědčivý to nebylo vůbec, spíš jakoby "umělé", "vykonstruované". Zato však technicolor se doopravdy povedl, mnoho scén vizuálně velmi krásných (nádherně barevných) a Alida Valli jako fakt kočka :) ~~~ 65%(10.8.2013)

  • kaylin
    ***

    Mam s Viscontim prostě problém. Jeho filmy jsou zajímavé, jsou v nich celkem silné emoce, ale nic to nemění na tom, že mě nedokážou vtáhnout a prostě mě nebaví. Alida Valli je skvělá, ty emoce z ní doslova srší a je tu skvěle zaznamenána její destrukce, ale v konečném důsledku mě to stejně prostě nedostalo.(15.12.2014)

  • Sarkastic
    ***

    Vášeň bych přirovnal k jinému Viscontiho dílu, a to Gepardovi. Ten má sice o cca hodinu delší stopáž, ale nudil jsem se u obou přibližně stejně. Senso je totiž podobně rutinním, historickým a kostýmním dramatem, který sice není špatným filmem, ale nevystupuje z průměru. Větší oživení přinášejí až scény z války a samotný konec, přesto jde spíš o jednotlivé záchvěvy, které mě nedonutí dát tomuto zaměřením vlasteneckému a co se týče romantického vztahu dopředu docela dobře předvídatelnému Viscontiho počinu víc jak 3*.(16.6.2013)

  • Bubble74
    ***

    Grandiózní intro představuje Viscontiho velkou lásku – operu. Jeho první historický film pak vyniká především opulentními záběry, vyjadřující jeho vlastenectví. Léta páně 1866, severní Itálie se zdárně vymaňuje z rakouské nadvlády, pouze v Benátkách se ještě Habsburkové drží zuby nehty. Ve svém manželství znuděná italská hraběnka, doposud odhodlaná bojovnice proti znepřátelenému národu, propadne náhle kouzlu mladého, rakouského oficíra a vrhá se střemhlav do tohoto osudového vztahu a postupuje tak vstříc neodvratitelné zkáze. V této tragické figuře je nepřehlédnutelná paralela k Truffautově Adele H. V Senso mi však nijak neučaroval šarm hlavních představitelů a jejích neurotické přehrávání mě nechalo úplně v klidu. Což asi nebyl ten kýžený efekt.(9.10.2011)

  • - Mimmo Palmara v tomto filmu herecky debutoval. (Pumiiix)