poster

Ten jediný

  • Česko

    Ten pravý a jediný

  • Dánsko

    Den eneste ene

  • angličtina

    The One and Only

Komedie / Romantický

Dánsko, 1999, 106 min

  • dobytek
    ***

    K filmu jsem se dostal tak trochu oklikou. Sháněl jsem britskej remake. Po remaku se ovšem totálně slehla zem, takže jsem zkusil i tenhle originál z Legolandu. A po zhlédnutí musim napsat, že britská verze je o parník lepší. Je vtipnější, svižnější, má sympatičtější postavy a taky lepší soundtrack. Remake jsem viděl asi 5× a s chutí bych se podíval znovu. Tohle mi stačilo vidět 1×.(27.9.2016)

  • adriane9
    ***

    Hodně ujetá komedie, kde jsem si nenašla k nikomu z nich absolutně žádný vztah a co víc poprvé mi to vůbec nevadilo. Ty vztahy i lidi byli tak mimo, že jen koukáte a nevěříte že tohle dílo vůbec vzniklo. Rozhodně jsem se nenudila, nejvíc tu boduje Paprika Steen a měla jsem fakt výbuch smíchu jak na konci volá na dítě :).(8.12.2015)

  • nmafan
    *

    Susannino rané tvůrčí období. Její obvyklé postavy, obvyklá témata, obvyklé morální otázky. Jenže je to tak přihlouple limonádovitě zpracováno, že se člověk nemůže ubránit myšlence na to, jak banální režisérkou by asi byla, kdyby později neobjevila svůj scénáristický poklad v A. T. Jensenovi. Tohle je výplach.(9.7.2016)

  • castor
    ***

    Rané tvůrčí období dánského klenotu. Susanne Bier se poslední dvě dekády vyjadřuje k dalším a dalším mezilidským vztahům a dělá to formou vskutku působivou. Vesměs neveselou, obrazově naturalistickou, nepřikrášlenou, vždy těžící z výtečných hereckých výkonů. Dokáže umně navodit atmosféru a její tvůrčí postupy v divákovi vyvolají potřebnou dávku sympatií k jednotlivým postavám. Na startu své režisérské dráhy byla nicméně rozvernější, dokonce pracovala se šťastným koncem. Vycházela ze situací, které mnozí možná zažili. Postavy tu řeší otázku dětí, jedni je mít nemohou, jiní se obávají, že jim to zkazí vztah, postavu… Severské, jiné, milé.(16.12.2020)

  • bllm
    ****

    Příjemný film, který odlehčeným způsobem ukazuje problémy partnerských vztahů. Komičnost spočívá hlavně v podivnosti vedlejších postav jako spolupracovník Knud, psychošvagrová Mulle, kamarádka Stella, než v samotném ději. Potěšilo mě, že ta příšerná ženská umřela a nemusela jsem se na ní dívat celej film, jak poplácávala manžela po tváři - doufala jsem, že se konečně otočí a jednu jí švihne, no aspoň to pak párkrát schytá Sonnyboy. Taky mám ráda ty detailní pohledy do tváří postav, které se objevují snad ve všech filmech Susanne Bier.(28.3.2013)